Bemutatásakor nem kevesebbet vártak a Facel II-től, mint azt, hogy megmentsen egy autógyárat és megteremtője, Jean Daninos nagyratörő álmait. Nem a gépkocsin múlt, hogy dugába dőltek a szép tervek. Elég egy pillantást vetni a fájdalmasan szép karosszériára és számba venni a gépkocsi tudását, nem értjük, miért nem vált kasszasikerré. A
Szeptember 2-án és 3-án Keszthelyen, a Festetics Kastély parkjában rendezték meg a Festetics Concours d`Elegance veterán autó szépségversenyt. A mustrát immár második alkalommal látta vendégül a Keszthelyi Helikon Kastélymúzeum, az esemény a MAVAMSZ, azaz a Magyar Veteránjárművesek Szövetsége és a Waitzen Klasszik Veteránjármű Egyesület szervezésében jött létre. Személy szerint Tóth
Domonyvölgyből, a Lázár Lovasparkból rajtolt szeptember 23-án reggel a Chrono Classic Oldtimer Szuperkupa zárófutamának mintegy száz autóból álló mezőnye. Több településen átáthajtva és pihenők után Egerben, az Érsekkertben fejeződött be az egynapos kaland, amit Majosházi Péterrel, Chronomoto ügyvezetőjével idézünk fel. Milyen csapat- és szervezési munkát jelentett a zárófutam? – Nagyon
Szeptember 22-24-e között zajlott a 14. Nemzetközi Veteránjármű Találkozó az Oldtimer Club Pécs szervezésében. Túra a környéken, majd egy nagy kiállítással, klasszikus járművek parádéjával, beszélgetéssel egybekötött veterános happening volt az összejövetel gerince. A részletekről a klub elnökével, Mott Jánossal beszélgetünk. – Az őszi hétvégén zajló találkozó mikor vette a kezdetét?
Amióta a legendás W124-es Mercedesek korai példányai veteránkorba léptek, komoly drágulásba kezdtek a később készült, tejfölösszájú youngtimer „fekvőlámpások” is. Riportalanyunk – aki inkognitójának megőrzését kérte tőlünk – is komoly pénzért vásárolta meg az alábbi W124-es szedánt, amely kétségkívül megérte az árát, annak ellenére, hogy hivatalosan még nem minősül oldtimernek. Ennek
Szeptember 9-16 között zajlott le a második Balkan Rally. Négy ország festői, felfedezésre váró természeti szépségein át vezetett az út, Budapest belvárosától egészen az Adriai-tenger partjáig. Hiba nélkül oldotta meg a vezetés során az időlimitekre fényt derítő logikai feladatokat, és nem csak az összes kijelölt fotóhelyszínt találta meg, de a
Sokszor hallani fanyalgást, amely szerint alig létezik már a világon olyan veteránjárműves kaland, amely érintetlen, vadregényes tájakon zajlana és résztvevőit koros járműveik születésének korába tudná visszarepíteni. Nem különösebben érdemes vitatkozni a megállapítással, mert a civilizáció már valóban mindenhová benyújtotta csápjait, azonban az is tény, hogy a Balkán-félsziget nyomokban őrzi még
Mielőtt a hatvanas években a BMW elindította volna a lezseren elegáns Neue Klasse sorozatát, a bajor gyártót az útkeresés jellemezte. Több, ma már kevéssé ismert elegáns luxusautót is készítettek, amelyek a német precizitást többnyire olaszos dizájnnal ötvözték. Közéjük tartozott a BMW 3200 CS modell is, a borzasztóan ritka és különleges
Kelemen Csaba rajong a Fiat ék alakú sportkocsijáért, amely az olasz autógyár egyik legemlékezetesebb terméke, kiváló rekreációs eszköz és még a restaurálása is szórakoztató – szubjektív beszámoló következik! A Fiat X1/9-em története régre nyúlik vissza, úgy kezdődött, hogy a nyolcvanas években a szüleimmel minden második évben eljutottunk a Balatonra. Az
Szeptember 17-én a Budapest-Ferihegy Aeroparkban az Oldtimer & Youngtimer, Cars & Planes veterán autós, motoros és repülős találkozó zajlott az AmCars gondozásában. Repülőgép-bemutatók, találkozás régi MALÉV-es kollégákkal és jármű mustra mellett ízletes enni- innivalók, ajándéktárgyak, értékes és hasznos tombolanyeremények színesítették az eseményt. Ezekről beszélgetünk a szervezővel, Mihálszky Tamással, az American