Július 13-án rendezte meg az Associazione Scuderia Ungherese elnevezésű olaszautós egyesület a 4. Vittorio Jano jótékonysági veterán- és olaszautós rendezvényét Jászberényben. A 2019 óta létező egyesületet két évvel ezelőtt az FCA (Stellantis) és az Alfa Romeo Heritage hivatalosan is elismerte, alapítói elhivatott olaszautósok, leginkább Alfa Romeo tulajdonosok, egyúttal barátok is.
Július 20-án rendezték meg a III. Keszegi Veteránjármű Találkozó és Túra rendezvényt. Kanyargós, dombnak fel, dombról le út vezet Nógrád vármegyében Keszegre, csendes falvakon, községeken keresztül. Beérve célállomásunkra, pezsgő, vidám hangulat fogad, veteránautók parkolnak szerteszét, jelezve, itt most valami fontos történik. Megérkezéskor a rajtkapunál karszalagot kapunk, majd kézműves vásárosok sorát
Ha valahol szóba kerül Amerika és az ötvenes évek, akkor a társalgás megállíthatatlanul eljut a korszak jellegzetes külsejű, hatalmas étvágyú, krómtól csöpögő autócsodáiig is, erre mérget veszek. A fokozhatatlannak tűnő jólétben élő amerikaiak pénztárcájáért akkoriban késhegyre menő harc folyt és nemcsak az alsóbb szegmensekben, hanem a csúcson is. A General
Hagyományosan a nyár közepén kerül sor a Motor Klassik szaklap Silvretta Classic versenyére, idén sem volt ez másként, július 4-6 között rendezték meg. Ilyenkor a csodálatos alpesi tájak útjait oldtimerek járják, a különleges esemény felelevenítésére Noszvai Andrást kértük fel, aki az előkelő második helyen végzett. – Mit érdemes tudni a
A Topolino Klub Hungary szervezésében nagyszabású, hazánkban eddig sosem volt veteránautós esemény, Nemzetközi Topolino Találkozó zajlott június 14-16 között. A párját ritkító rendezvényről Bánsági Zoltán elnökségi taggal beszélgettünk. – Milyen folyamatok eredményezték, hogy Magyarország adhatott otthont egy ilyen nagy volumenű, nemzetközi rendezvénynek? – Kilenc évvel ezelőtt látogattunk el először egy
Június 22-én különleges gépcsodák foglalták el az esztergomi Suzuki Aréna parkolóját, innen indult ugyanis útjára a Millers Oils Classic Kupa idei harmadik futama, a Dunakanyar Trophy. A verseny legfontosabb pillanatait Karner Miklós főszervező idézte fel a Veterán Garázs Magazinnak. – Kívülről nézve úgy tűnik, bejáratott módon, szinte már magától megy
Június 28-29 között különleges programokkal rendezték meg a Szalki-szigeten az AlfaCityt, amelyre idén is több mint ezer Alfa Romeo érkezett. Arról, hogy miként zajlott a grandiózus rendezvény, Halápi Zsoltot kérdeztük. – Ez ugye, az Alfa Amore hivatalos rendezvénye? – Így van. Az Alfa Amore nevű internetes alfás közösség idén húszéves,
Ha Tatra, akkor sokan az ikonikus, áramvonalas, léghűtéses V8-as motorokkal mozgatott csodaautókra gondolnak, a lenyűgöző T77-esre, a hátuszonyos T87-esre, esetleg a szocialista korszakban alkotott 603-as modellre. A harmincas években léteztek azonban kevésbé feltűnő, ám műszakilag fejlett egyéb Tatrák is. Közéjük tartozott a T54-es modell, amelyből talán, ha kéttucatnyi maradt fent
Közismert tény, hogy a Kaáli Autó- Motor Múzeum bővelkedik ritka és másutt nem látható, kincset érő járművekben. A közelmúltban Nagy Péter kalauzolásával egy olyan kuriózumot járhattunk körbe Dörgicsén, amely nemcsak járműtörténeti szempontból jelentős, de nagyon szép példája a házastársi szeretetnek is. Piero Rivolta, az Iso autógyár örököse 1969-ben lélegzetelállító luxusautó
A pöttöm 500-as Fiat kelendőnek bizonyult, már-már túlontúl sikeresnek is, leváltására ezért egészen a hetvenes évek legelejéig kellett várni, amikor is utóda, a Fiat 126-os bemutatkozott. Lengyelországban addigra bebizonyosodott, hogy a szocialista tervutasításos gazdasági rendszer nem képes megfelelő minőségű tömegautó terveivel előállni, így Olaszországban és Lengyelországban párhuzamosan kezdődött el a