Kelemen Csaba rajong a Fiat ék alakú sportkocsijáért, amely az olasz autógyár egyik legemlékezetesebb terméke, kiváló rekreációs eszköz és még a restaurálása is szórakoztató – szubjektív beszámoló következik! A Fiat X1/9-em története régre nyúlik vissza, úgy kezdődött, hogy a nyolcvanas években a szüleimmel minden második évben eljutottunk a Balatonra. Az
Szeptember 17-én a Budapest-Ferihegy Aeroparkban az Oldtimer & Youngtimer, Cars & Planes veterán autós, motoros és repülős találkozó zajlott az AmCars gondozásában. Repülőgép-bemutatók, találkozás régi MALÉV-es kollégákkal és jármű mustra mellett ízletes enni- innivalók, ajándéktárgyak, értékes és hasznos tombolanyeremények színesítették az eseményt. Ezekről beszélgetünk a szervezővel, Mihálszky Tamással, az American
A sokáig uralkodó, sztereotip felfogás szerint a Rolls Royce márkájú autók elképzelhetetlenek egyenruhás – sőt, egyensapkás! – sofőr nélkül, a hátsó ülésen pedig szálegyenesen ült a tulajdonos, természetesen makulátlan öltönyben. Sokáig valóban sofőrös autónak számítottak a Rollsok, de aztán a hatvanas-hetvenes évek fordulóján ők is léptek egy nagyot és szakítottak
Szeptember 9-én a Magyarországi Bogarasok Klubja szervezésében a Mogyoród Ring Autósmozi adott helyet a VW fanoknak. Jöhetett bármilyen Volkswagen, tekintet nélkül hűtésre, évjáratra. Az Őszi Bogaras rajzást Szepes Gábor klubelnökkel idéztük fel. – Hányan jöttek, a résztvevők közül milyen autókat emelnél ki? – A rendezvényen kilencvenhét autó vett részt összesen,
A Veterán Autó Kft. Budaörsi úti telepén akadt meg a szemünk az alábbi Citroën CX-en. Lehet a francia gyártó termékeit szeretni, vagy nem szeretni, de egy ilyen karakteres, semmihez sem hasonlító arányokkal hivalkodó autó beég a retinákba. A boldog békeidők terméke, az „utolsó igazi Citroën”, azt pedig még a márka
Szeptember 1-2-3-án a Dunakanyar északi oldalán, a Börzsöny lábánál, Verőcén, a Csattogó völgyi üdülőben rendezték meg az American Car Club Hungary 51. elnevezésű amerikai autós találkozót. Visszaemlékezés gyanánt erről beszélgetünk Mihálszky Tamással, az ACCH elnökével. – Miért szerepel az 51-es szám a találkozó elnevezésében? – Nem az 51-es körzet miatt…
A hibrid autók a századforduló termékei – nem a mostani, hanem a száz évvel ezelőtti századfordulóé! Szinte hihetetlen, de a benzin-elektromos meghajtású autók már letudták a centenáriumot is, történetük tehát sokkal régebbre nyúlik vissza, mint sejtenénk. A huszadik század elején még kérdéses volt, hogy a jövő autóit gőz, benzin, vagy
Sokak szerint a BMW a fennmaradását köszönheti az aprócska, tojásforma autónak, amely alig volt több, mint egy motorkerékpár köré épített karosszéria. Az bizonyos, hogy e jármű a legnehezebb éveken segítette át a bajor autógyárat, akkor érkezett, amikor a második világháború utáni Európában csak nagyon kevesen engedhették meg maguknak egy autó
Tizenhatodik alkalommal szervezte meg a húszéves Mercedes-Benz Classic Magyarország klub színvonalas, márkafüggetlen rendezvényét a Chronomoto Kft. közreműködésével. Az esemény az Oldtimer Szuperkupa harmadik fordulója is egyben és idén augusztus 27-re esett. A telt házas verseny mezőnyében huszonöt különböző márkájú, összesen mintegy kilencven oldtimer és különleges youngtimer autó szerepelt. Szemezgettünk a
Kántor Kornél olyan tulajdonos, akire titkon minden autó vágyakozik. Mérnökember, aki nemcsak szereti, hanem tiszteli is a régi vasakat, figyeli az apró rezdüléseiket, észleli a rendellenes neszeket, ha pedig szükséges, nyakig összeolajozza magát szerelés közben. Ahogy mondani szokás, „csavarra ismeri” nagy becsben tartott Alfa Romeo 1750 GTV-jét is, amelyet az