A biztos kezű, precíz asztalosok egykor nélkülözhetetlenek voltak az autóipar számára, ők készítették el ugyanis a gépkocsik karosszériáját merevítő favázat és természetesen az utastérbe való berendezési tárgyak többségét is. Orf Christopher édesapjának bútorasztalos-restaurátor vállalkozása van és bár autókhoz nem gyártott alkatrészeket, erősen vonzódott a klasszikus, öreg járművekhez – Apukám harminc
Nem ismeretlen olvasóink előtt az Il Topolino restaurátor műhely, két évvel ezelőtt bemutattuk a Dr. Horváth Attila által megálmodott és megvalósított családi vállalkozást. Most egy egészen különleges munkafolyamat zajlik a műhelyben. Erről beszélgetünk az alapítóval. – Két, nagyon ritka olasz autón dolgoztok, milyen járművek ezek? – Egyik 1960-as, a másik
A Pásztor Tamás és Társa Kft. 2000 óta foglalkozik veterán autók beszerzésével és felújításával. Számos modell megfordult náluk azóta, kiváló restaurátori minősítéssel. Pásztor Tamással, a cég tulajdonosával, saját veterános élményeiről és az oldtimerek mai és jövőbeli helyzetéről beszélgetünk. –Kérlek, mesélj a veteránozásod kezdetéről! –’98-ban vettem meg az első veteránautómat, egy
Két szürke épület magasodik Budapesttől egy kőhajításra Biatorbágyon. Az épületek mögött a panoráma kilátással körbevett szabadtéri parkoló. Merthogy a bázis nem más, mint a Gévay Classic épületegyüttese.Mint megtudtuk, főleg veterán és hobbi autók tárolásával valamint restaurálással és alap szervizeléssel is foglalkoznak. A vállalkozás tulajdonosát Gévay Árpádot kérdeztük. – Azért döntöttünk
Legendás autó a kis szériában készült BMW 507-es, amelyet a Mercedes-Benz 300 SL vetélytársának szántak és csak hírességek, illetve dúsgazdag pénzeszsákok engedhették meg maguknak. Megmaradt példányai kincset érnek, ha pedig restaurálásra szorulnak, a legtapasztaltabb szakember keze is megremeg, mielőtt munkába fog. Tolna megyében, Hőgyész községben működik az RM Classics, műhelyükben
Ahogyan Lewis Carroll meseregényében Alice betoppan Csodaországba, fotós kollégámmal úgy találtuk meg Kisbajcson Miniországot. A harminchét éves Linczmayer Balázs garázs- műhelykomplexuma, a Linczy Mini Garage telis-tele van az ikonikus angol autó alkatrészeivel és mindenféle ráutaló jelzésekkel.
Az Alfarium dél-budai telepének küszöbét átlépve egy másik világba kerülünk, egy műhelynyi Itáliáttalálunk, ahol megállt az idő. Eredeti állapotú, megújult és restaurálás alatt álló Alfa Romeók éstartozékaik mindenütt, fényképek a munkákról, antik szekrény tele magazinokkal és könyvekkel, zeneés hangulatvilágítás. Itt fogad minket a hely megálmodója és tulajdonosa, Schindler Alex.
Az amerikai Nash Motors az autógyártás nagy úttörői közé tartozott, újdonságok egész sorávalbizonyította életrevalóságát és csábította magához a vásárlókat.Bővebben októberi lapszámunkban.
A különleges kialakítású kétszemélyes bőregereket, vagyis Velorexeket a cseh Stránskýtestvéreknek, Františeknek és Mojmírnak köszönheti a világ. A második világháborútkövetően elsősorban mozgássérültek és kispénzű fiatalok számára fejlesztették ki az elsőtípust, amelyet Oscar névre kereszteltek.Bővebben októberi lapszámunkban.
Gaál József sértettségében hagyta ott a kajakozást és váltott autósportra, ezt követően pedig nem kevesebb, mint tizenkét bajnoki címet szerzett, élete középpontjába pedig a rally került. Az egykori versenyző jelenleg sok egyéb elfoglaltsága mellett a Gaál Oldtimer Motorsport elnevezésű céget vezeti, amely elsősorban korhű veterán versenyautók építésével is foglalkozik. Bővebben