A Porsche 1962-ben felhagyott a Forma-1-es autók fejlesztésével, ugyanekkor minden energiáját a FIA GT sportautós versenyeire fordította. Az 1963-as évben szép eredményekkel a tarsolyukban és nagy reményekkel tekintettek az 1964-es szezon elé, ám hirtelen azzal szembesültek, hogy nincs megfelelő versenyautójuk. Tanácstalanságukat a FIA idézte elő, amely szigorú szabályokat hozott, a
Örömmel fogadtuk a Veterán Portyázók Cegléd csapatának meghívását, és meglátogattuk őket 2024. január 26-án fél 10- kor a gurulás gyülekezési helyszínén. Jó kis csapat jött össze, csodás napsütéses, de mégis télies hideg és sokszor viharos szél dacára, ragyogó hangulatban telt az idő. Kihasználva ezt, kérem Fülöp Istvánt, a Veterán Portyázók
Az idestova évszázada uralkodó belsőégésű motorokat nemcsak mostanában, de az automobilizmus hőskorában is körbevették a vetélytársak. A kezdetek kezdetén még sokan szavaztak bizalmat a gőzhajtású autónak, de az újdonságnak számító elektromos meghajtásnak is seregnyi híve volt. Lelkes konstruktőrök hada hirdette, hogy a villanymotorral hajtott, akkumulátorral táplált gépkocsiké a jövő, a
Szabó Gyula immár két és fél évtizede működteti Autómánia néven kisautós üzletét a budapesti Ferenciek terén az aluljáróban. Az eltelt időben nemcsak különleges szakértelmet szerzett e körben, de a nemzetközi trendeket is alaposan kiismerte. Vele beszélgettem Matchboxokról és más márkákról, régi és még régebbi kisautókról, a gyűjtőszenvedélyről és a gyűjteményekről,
A forgótárcsás motor megjárta a mennyet, majd a poklot is. Egy ideig egyenesen a belsőégésű erőforrások forradalmát várták tőle, de aztán kíméletlenül eltemették és elfeledték, miután kiderült, hogy tartósságban soha nem fogja beérni „normál” dugattyús társait, nem beszélve kielégíthetetlen étvágyáról, ami a hetvenes évek elejétől kezdve megbocsáthatatlan tulajdonság minden járműnél.
Sebők András érdi műhelyének falai már nagyon sok szépkorú jármű megújulásának voltak tanúi, mivel pedig a szakember elsősorban az olasz gyártmányokat kedveli, többnyire Fiatok, Alfák fordultak meg nála. Ezúttal azonban egy brit gyártmány, nevesül egy Austin Healey megmentéséért folyik a harc, amelyről menet közben kiderült, hogy talán nagyobb részben állt
Az első világháborút követő időszakban robbanásszerű technológiai fejlődés zajlott a világban, a dübörgő húszas éveket még inkább felgyorsuló harmincasok követték. Új sebességfokozatba kapcsolt a világ, a zene, a táncok, a filmek, a közlekedési eszközök mind óriási változásokon mentek keresztül, az újdonságokról pedig a tíz- és százezres példányszámban nyomtatott újságok mellett
Január 26-án délben elstartolt a 15. Budapest-Bamako Rally. A résztvevők fergeteges hangulatban készülődtek barátok, rokonok és szimpatizánsok seregében. A „flúgos futam” bátor és bevállalós indulóit a Budaörsi Repülőtéren búcsúztatták itallal, étellel, alkatrészkupacokkal, A viszontagságos helyzetekre felkészített, ezerféle holmival telepakolt járgányok gazdái izgatottan várták a startot. Hullámzott körülöttük a tömeg, derűs
Ha Szilveszter, akkor megtelik a Pólus Center hátsó parkolója, egészen az erdő mellett végig, az oldalsó, tócsás, bokros parkolószélig. Odagurulnak az oldtimerek, hogy búcsúztassák az óévet. Idén sem volt ez másképpen, él és izmosodik e hagyomány, olyannyira, hogy az egykor spontán gurulás mára veteránautós tömegtalálkozóvá lett. Az év utolsó napjára
Ha szigorúan vesszük, a Saab több évszázados cég történelmet tudhat maga mögött, históriája ugyanis már 1646-ban elkezdődött. Akkoriban épült fel egy vízi erővel hajtott kalapácsmalom a svéd Bofors városka szomszédságában, Karlskogában, majd a termelés volumene egyre jobban felfutott, a növekvő cég pedig Bofors néven lett a svéd ipar megkerülhetetlen szereplője.