Már megszokottá vált, hogy a Balatonfüredi Concours d’ Elegance nagyszerű veteránautós rendezvénye nélkül nem indulhat a május és ezzel a balatoni szezon sem. Ráadásul idén május 10-12-én a vitorlás szezonnyitóval is egybeesett az esemény, mindkettő ugyanott és ugyanakkor zajlott. E körülmény és a kifogástalan májusi idő eredményeként szombat délelőtt egy
A Kaáli Autó-Motor Múzeumban kiállított járművek többségét egy pillanat alatt azonosíthatjuk, ám a karakteres, jellegzetes külsejű járgányok mellett igazi talányokra is bukkanhatunk. Az aprócska, sárga négykerekűről csak annyit jelenthetünk ki teljes biztonsággal, hogy valamiféle versenyautóról van szó – szerencsére Nagy Péter, a dörgicsei múzeum szakértője ennél sokkal alaposabb ismertetővel tudott
Vadász Zsolt, a Trabant Expedíció vezetője világutazó: harminc éve járja a világot társaival, akik hozzá hasonlóan fogékonyak a merész túrakalandok kihívásaira. A társaság ráadásul kiáll a környezetvédelem és a szociális gondoskodás ügye mellett is. Arról, hogy miként keletkezett, alakult és hol tart ma a rendhagyó vállalkozás, mondhatni misszió, Vadász Zsolt
Nógrádkövesd önkormányzata május 4-én, immár tizedik alkalommal rendezte meg a Veteránjármű Találkozót. A megejtő szépségű nógrádi tájon a község felé vezető úton egymást érték a veterán autók. Verőfényes napsütésben, tíz órára elfoglalták a főutcát és a közeli parkolót. Mivel a szépkorú járgányok találkozója és a falunap szervesen összefonódott, utcahosszan, téren,
Habár elsőre szokatlan látvány a Lancia Beta HPE modellje, gyorsan meg lehet barátkozni a kupék és a kombik közötti mezsgyén létező gépkocsi formájával, amelynek arányai második, harmadik pillantásra már egészen harmonikusnak tűnnek. Nem darabos és ormótlan, mint egy kombi, hanem kimondottan sportos, ellenben az utastér és a csomagtér viszonylag tágas.
Még 2015-ben indult a veterán-, nosztalgia- és hobbi Volkswagenek tulajdonosainak versenye, a Tawaszi Rallye, amely május 11-én már tizedik alkalommal gyűjtötte össze a Bogarasokat. Arról, hogy az egynapos rendezvényen mi történt, a Magyarországi Bogarasok Klubjának elnökét, Szepes Gábort kérdeztük. – Ez volt a tizedik, jubileumi Tawaszi Rallye. Úgy gondolná az
Jan Wilsgaard dizájner kedvenc munkaeszköze minden bizonnyal a vonalzó lehetett – már amennyiben véleményt alapíthatunk az általa tervezett gépkocsik külsejére. A Volvók legendás kockasága, tágas hasábformájuk, élhető ergonómiájuk kialakításában elévülhetetlen érdemei voltak a norvég származású szakembernek, aki nem kevesebb, mint negyven éven keresztül formálta, alakította a skandináv márka modelljeit. A
Május 12-én, vasárnap az AmCars szervezésében újra megtöltötték az amerikai vasak az Aeropark minden szabad zugát. Az AmCars vol.15. Amerikai Autós Roadshow Repülőkkel elnevezésű rendezvény hagyományaihoz hű volt annyiban is, hogy újabb rekord született a résztvevők számát illetően – erről is mesélt a Veterán Garázs Magazinnak az esemény szervezője és
– Erre a jeles évfordulóra nyitottunk egy új, időszaki kiállítást Energiamix a közlekedésben címmel, ami a közlekedésben felhasznált energiák részletezésével foglalkozik. Úgy gondoltuk, a kiállítást és az évfordulót közérdekű rendezvénnyel is színesítjük, így került megrendezésre a veterán jármű találkozó. – Hány jármű vett részt az eseményen? – Kétszáznál biztosan több
„Drágám, megálljunk valahol egy kávéra, vagy főzzek inkább egyet útközben?” – E mondat igen gyakran elhangozhatott azon szerencsések körében, akik nem csupán egy bogárhátú Volkswagent engedhettek meg maguknak az ötvenes-hatvanas évek fordulóján, hanem hozzá valódi luxuskiegészítőt, úti kávéfőzőt is. Mielőtt tovább lépnénk a Hertella Auto-Kaffeemaschine fantázianéven forgalmazott extrára, érdemes a