Idén már harmadszor, március 24-én rendezték meg a Kispesti Művelődési Otthonban (KMO) a térség legnagyobb autómodell börzéjét. Újabb Matchboxok, Hot Wheelsek, Majorettek, Bburagók és AutoArt – végtelenségig lehet sorolni a gyártmányokat – mellett rég kifutott, már nem gyártott, antik autómodellek cseréltek gazdát. A KMO Autómodell Börze- és Találkozó kínálatában az
Január 26-án délben startolt el a 15. Budapest-Bamako Rally. A Budaörsi Repülőtéren fergeteges hangulatban készülődtek barátok, rokonok és szimpatizánsok seregében az egy hónapig tartó „flúgos futamra” a bevállalós versenyzők. Visszaérkezve beszámoltak csodálatos élményeikről, mi pedig itt a Spirit kategóriában induló két csapatra fókuszálunk. Az egyik a Wartburg DDR, Márta Károllyal
Ténymegállapítás következik: sokan kalandoznák végig valamely klasszikus autóversenyt egy szívdöglesztő oldtimer volánjánál, azonban a megfelelő gépkocsi beszerzése, restaurálása, felkészítése és a részvétel megszervezése már kívül esik a komfortzónájukon. Szerencsére számukra is létezik megoldás, mert számos vállalkozás ajánl segítséget az életre szóló élmény átéléséhez, nemcsak biztosítja a szépkorú autót, meg a
A Bugatti 35-ös típuscsaládjának tagjait 1924 és 1930 között gyártották és bár egyetlen változatából se készült tömeges mennyiség, mégis emlékezetes modellé vált, elsősorban versenysikerei miatt. A Molsheimben működő üzem szándékosan állított elő olyan autót, amely azonnal készen állt a versenyzésre, mégpedig azért, mert a korszak úrvezetői közül sokan dédelgettek magukban
Amióta okos szoftverekkel tervezik a személyautókat (is), tűnőben a karakter. A praktikum és az észszerűség jegyében ugyanolyan kiterjedésű tömböket ölelnek körül ugyanúgy hajlított lemezek, a szemlélőt pedig talán csak az egyedi világítótestek, hűtőmaszkok és a néha gigantikusra növelt márkajelzések segítik a gyártmányok azonosításában. A hőskorszakban ellenben még elvárás volt az
A Dunakanyar Oldtimer Egyesület a téli szunnyadás lezárásaként március 10-re szervezte szezonnyitó rendezvényét, egy laza, kötetlen autózást. Arról, hogy miként zajlott az esemény, Kemény Attilát, az egyesület rendezvényfelelősét kérdeztük. – Kérlek, meséld el egy pár mondatban, miről szólt a rendezvény? – Kizárólag a Facebookon meghirdetett egyszerű, szezonnyitó autós gurulásról volt
Szerény megjelenése átlagos személyautónak mutatja ezt a Lancia Deltát, azonban nemcsak a gyártó kínálatában számított erős és sportos modellnek, de úgy általában is illett komolyan venni. Turbóval lélegeztetett kétliteres motor egy viszonylag kis karosszériában, a kilencvenes évek közepéről – ínycsiklandó recept. Ellenállhatatlan pedig akkor lesz, ha hozzátesszük, hogy egygazdás, megkímélt
Ferruccio Lamborghini imádta a drága és erős autókat, legendás összetűzése Enzo Ferrarival pedig saját autógyár alapítására sarkallta. A dúsgazdag olasz traktorgyáros által megteremtett cégbirodalom hírnevét aztán a kétüléses, visító szuperkupékon kívül olyan furcsa szerzeteknek is köszönhette, mint a négyüléses Lamborghini Espada. A figyelemreméltó technikával felszerelt, egyedülálló megjelenésű, luxuslimuzinba oltott sportkocsi
Elment a nagy tervező, Marcello Gandini, akinek legfontosabb munkái a méltán hőskorszakként emlegetett hatvanas és hetvenes években születtek. Nem pusztán autókat alkotott, hanem stílust is diktált, szinte minden alkotása viszonyítási alap, igazodási pont és divatot teremtő legenda lett. Nem közhely kimondani, de az olasz tervező munkássága nélkül szegényebb lenne a
Aki követi a klasszikus autóversenyek eseményeit, már jó ideje felfigyelhetett arra, hogy Pásztor Tamás és Majosházi Péter kettőse csodálatos dolgokra képes. Számos nemzetközi versenyen csillogtatta már meg a tehetségét a pilóta és navigátora, legutóbb egyenesen a tekintélyes Monte Carlo Historique alkalmával mutattak példát kitartásból, precizitásból és elszántságból. A 2024. január









