Ha magazinunk címe „Hangár” lenne, megspórolhatnék egy magyarázkodást, mivel azonban „Garázs” cím alatt futunk, indoklással tartozom az alábbi cikk témája miatt. Időről időre teret adunk lapjainkon olyan járműveknek, amelyek nem autók és nem is motorkerékpárok, hanem például repülőgépek. Tesszük mindezt azért, mert a légi szekerek alapból is érdekesek, azonban még
Erdélyi Zoltán Jaguar XK140-es autója 2008-ban érkezett Magyarországra, a tulajdonos egy holland kereskedőtől vásárolta meg, eléggé romos állapotban – Az autó alja tulajdonképpen lyukas volt, „deréktól lefelé” nem is létezett a Jaguar. Az oldalsó lemezek alsó tíz-tizenöt centiméteres része hiányzott, a fenéklemez pedig teljesen elporladt. Az alváz szerencsére restaurálhatónak tűnt,
Schindler Alex és az Alfárium jóvoltából ezúttal két darab youngtimer Alfa Romeót járhattunk körbe. Típustársak ők, mindkettő a híres-nevezetes 916-os sorozat tagja, egyikük kupé, a másik ellenben kabrió. Az immár a Fiat irányítása alá helyezett Alfa Romeo 1993-ban lebbentette fel a fátylat az agresszíven sportos megjelenésű GTV-ről (Gran Turismo Veloce)
A Dunakanyar Oldtimer Egyesület június 24-én a Zsámbéki Kistérségben tartotta meg szokásos, éves rendezvényét. A Gerecse Hegység legszebb tájain, majd Süttő felől Bajóton át Csobánkáig vezetett út. A túrát tarkították a résztvevők ügyességét, felkészültségét, kulturális ismereteit próbáló feladatok. Kemény Attilával, az egyesület vezetőségi tagjával, az esemény egyik szervezőjével idéztük fel
Vaszilkó Balázs egy korai Citroën CV2-est szeretett volna, pontosan akkor, amikor valahol Franciaországban egy úriember éppen az édesapja által újonnan vásárolt, de már bizony már közel hetvenéves Kacsájának keresett megbízható, szerető gazdát. Mielőtt ők ketten felvették volna a kapcsolatot, Balázs a hazai citroënes körben adta elő kívánságát - Szinte mindenki
1959 óta örvendeztet meg bennünket a Mini, miután a zseniális Sir Alec Issigonisnak hála legördült az első ilyen kisautó a gyártósorról Angliában. Az ikonikus forma nem sokat változott 2000 októberéig, amikor végleg beszüntették a klasszikus Minik gyártását. Az egész világot behálózó rajongás viszont nem szűnt meg iránta. 1978-ban a lelkes
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum száznál is több „drótszamár” bevonásával nyitotta meg „Bringára váltva” című időszakos kiállítását június 23-án. A tárlatnak a Kőbányai úton található, nemrégiben felújított Északi Járműjavító Díszcsarnoka ad otthont és egészen október 23-ig lesz látogatható. A kiállítás nem pusztán azoknak lehet érdekes, akiknek életében kitüntetett szerep
Kilencedik alkalommal rendezett veterántalálkozót június 16-18 között az Oldtimer Club Pécs a Zalaszentgróti Kiállítás és Camping Termálfürdőben. Pénteken reggel indult a csapat Pécsről, a Makay úti TESCO parkolójából, majd mintegy 180 kilométer megtétele után érték el a célállomást. Arról, hogy miként zajlott a veterános összejövetel, Mott Jánost, a klub elnökét
Bár a közhiedelem szerint a lakóautók igazi szezonja nyárra esik, az év bármely szakaszában jó móka útnak indulni egy kisméretű lakással. Hényel Ágoston télen-nyáron örömmel túrázik Hymerjével, nem akadály sem a kánikula, sem a zimankó. A gondosan megtervezett, precízen épített Eriba-Hymer 544-es még soha nem hagyta őt cserben, talán azért
Megszokhattuk az elmúlt években, hogy Hévízen a nyári főszezon veteránjárműves rendezvénnyel kezdődik. Június 16-a és 18-a között, immár 16. alkalommal rendezte a Lotus Therme Hotel és a Retro Magazin szerkesztősége, karöltve a támogatókkal és nem utolsó sorban a Magyar Veteránjárművesek Szövetségével az oldtimerek seregszemléjét a Lotus Therme Hotel csodálatos, ősfákkal