Október 12-én zajlott a hetvenes, nyolcvanas évek raliversenyeinek Almási Jani és Tarlós István emlékére rendezett Casco Rallye Classic. A félszáz veterán és youngtimer autóból álló mezőnyben megannyi egykori legendás pilóta és navigátor képviseltette magát. A remek hangulatú rendezvényről a főszervező, Karner Miklós nyilatkozott a Veterán Garázs Magazinnak. – Kérlek, avasd
Szeptember 29-én tartották a Bajnokok Tornáját, a Millers Oils Classic Kupa sorozat zárófutamát. Az eseményről Karner Miklós főszervezőt kérdeztük. – Szeptember első hetének végén volt a bajnokság utolsó futama, most pedig egy rendhagyó, túrával egybekötött díjkiosztót szerveztetek. Miként készültetek fel erre a rendezvényre? – Igazából ez egyfajta levezetés volt nekünk,
Mint arról beszámoltunk, szeptember 6-án rajtolt 52 autóval és 34 motorral, tizennégy országból közel százhatvan résztvevővel, és 15-én, kétnapos ráadás örömvezetés után ért véget a III. Balkan Rally. A mezőny érintette többek között újvidéket és a szerbiai Kopaonik síparadicsomot, majd Montenegró Durmitor Nemzeti Parkján keresztül végül kacskaringós szerpentineken az Adriai-tenger
Nem lehet elég korán elkezdeni – gondolhatta Alfred Moss, amikor alig kilencéves gyermekének átengedte Austin Seven kocsijának vezetését. Később aztán biztosan megbánta könnyelmű döntését, mert a fiúcska már csakis a volán mögött tudta elképzelni a jövőjét, holott édesapja mindennél jobban szerette volna, hogy a gyermeke őt követi és fogorvos lesz,
A verseny szeptember 6.án kezdődik és 13.-án eredményhirdetéssel ér véget. Még plusz két nap versenyen kívüli túrára van még lehetősége annak aki szeretne még maradni. "EGY UTAZÁS, MELYNEK SORÁN A JÁRMŰVEIDDEL EGYÜTT A TÖRTÉNET RÉSZÉVÉ VÁLSZ.A BALKAN RALLY RÉSZESE LESZEL. A TITKOS KÜLDET. ÉS VÉGIGVEZET A BALKÁN REJTETT KINCSEIN." Ez
Hagyományosan a nyár közepén kerül sor a Motor Klassik szaklap Silvretta Classic versenyére, idén sem volt ez másként, július 4-6 között rendezték meg. Ilyenkor a csodálatos alpesi tájak útjait oldtimerek járják, a különleges esemény felelevenítésére Noszvai Andrást kértük fel, aki az előkelő második helyen végzett. – Mit érdemes tudni a
A hagyományokhoz hűen június első hétvégéjén rendezték meg a 17. BALATON CLASSiC™ veteránautó versenyt. A nagy nap idén június 1-ére esett, arról pedig, hogy miként zajlott a rendezvény, a főszervezőt, Pétervári Zoltánt kérdeztük. – Kezdjük azzal, hogy ez a tizenhetedik szezon. Mennyiben emlékeztetett a korábbiakra a most lezajlott esemény? –
Ha sportos Renault, akkor Gordini – évtizedeken át egy Olaszországban született zseni mérgesítette a francia gyártó autóit, olyan szakember, akit már életében „Varázsló” néven emlegettek. Mert korlátlan költségvetésből bárki tudott volna akkor is über-autókat építeni egy hétköznapi járgányból, ám ő szerényen és csillogó szakértelmére hagyatkozva szinte fillérekből volt képes megugrani
A két világháború között a leghíresebb francia autóversenyző kétségtelenül a párizsi születésű Jean Pierre Wimille volt, akinek a gyors autók iránti szeretete már a szülői házban kialakult, hiszen édesapja olyan újságíró volt, aki gyakran cikkezett autós újdonságokról és természetesen autóversenyekről is tudósított. Wimille alig huszonkét éves volt, amikor elsősorban a
A Kaáli Autó-Motor Múzeumban kiállított járművek többségét egy pillanat alatt azonosíthatjuk, ám a karakteres, jellegzetes külsejű járgányok mellett igazi talányokra is bukkanhatunk. Az aprócska, sárga négykerekűről csak annyit jelenthetünk ki teljes biztonsággal, hogy valamiféle versenyautóról van szó – szerencsére Nagy Péter, a dörgicsei múzeum szakértője ennél sokkal alaposabb ismertetővel tudott