A második világháború után az olaszok nemcsak újjáépítették az országukat, de ismét felpörgették a háború előtt is jelentős autósportjukat. Szép és eredményes korszak kezdődött, az Itáliában gyártott sport- és versenyautók hírnevét pedig elsősorban az Alfa Romeo, a Maserati, a Ferrari, később a Lamborghini, valamint kisebb és kevésbé ismert márkák öregbítették.
E klasszikus brit roadster fényezett karosszériával, ugrásra készen várja a pillanatot, amikor végre elkezdődhet a végszerelés, majd sor kerülhet az első próbakörre. Kész az alváz, a motor, a váltó is használhatónak ítéltetett, már csak egy-két alkatrész érkezésére vár Pásztor Tamás és csapata. A csavarra szétszedett nagymacska hazai vendégeskedéséről az ismert
A szentmártonkátai Tölgyes Csárda egyedülálló gyűjteménye egyetlen pillantással befogadhatatlan. Amíg a szem ellát, hosszú sorokban, csoportokban állnak a ritka és érdekes járművek. Teherautók, tűzoltók, munkagépek, veteránok és fiatalabb szerkezetek, házilag barkácsolt replikák és dolgos mindenesek, motorkerékpárok, traktorok kelletik magukat, aki pedig arra fogékony, órákra is elveszhet közöttük. A szokatlan, csodálatos
Ritkán látott múzeális autók gurultak be Eger főterére, a Dobó István térre április 6-án kora este az Oldtimer Szuperkupa sorozat nyitófutamán. A résztvevők mintegy 270 kilométert jelölő itinert követve, kalandos útvonalon jutottak el nagyobb és kisebb településeken át Egerbe. Alfa Romeo, Audi, Austin Healey, Bentley, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën,
Március 22-24. között Magyarország legnagyobb autókiállítása és show-ja – amely egyúttal szezonnyitó autós rendezvény is volt – a Hungexpón várta a szuper járműcsodák szerelmeseit. Immáron kilencedik éve, teljesen különálló tematikaként, külön pavilonban mutatott be patinás oldtimer modelleket a Classic Autómobil Show a MAVAMSZ szervezésében. A szebbnél-szebb, muzeális minősítéssel rendelkező járművekkel
A modern, nagyon magas színvonalon tervezett és épített szuper-versenypályák korában már furcsa belegondolni, hogy egykor szimpla közutakon is szerveztek nagy sebességű autóversenyeket. Az ember megborzong a korabeli fotók láttán: homokzsákok, a pályától szinte csak centikre zsúfolódó tömeg, relatíve instabil autókban ülő, ám lóerők százaival sáfárkodó sofőrök… Az Európai Túraautó-bajnokság (European
A Veterán Portyázók Cegléd csapat szervezésében és meghívására szép számban gyűltek össze március 15-én a Veterános&VWs’ baráti társaság tagjai a Kerepesi úti McDonald's parkolójában, tulajdonképpen talpalatnyi szabad helyet sem hagytak. Szebbnél szebb verdák sorakoztak a verőfényes tavaszi napon, üdvözölve a veterános szezon beköszöntét. Fülöp István a parkolóban felépített sátorban, mint
Argentína nemzeti büszkesége, a világ egyik legeredményesebb autóversenyzője, Juan Manuel Fangio 1911. június 24-én született az argentin Belcare városában. Az olasz gyökerekkel rendelkező fiatalember korán elhagyta az iskolapadot, ugyanis leküzdhetetlen vonzalmat érzett az automobilok iránt. Autószerelőnek állt, saját műhelyt nyitott és bár ügyes volt a bütykölésben is, de annál sokkal-sokkal
Március 22-24. között az UNIX-AMTS-en igazi különlegességre bukkantunk. A tizenkét éve kiállító AmCars csapata, Mihálszky Tamással az élén rendszerint pazar amerikai autóparádéval lepi meg a közönséget, idén azonban még érdekesebb volt a felhozatal. Teljes Chevrolet Corvette sorral álltak a közönség elé, az elsőtől a nyolcadik generációig jelen volt az összes
Ahogy szaladnak az évek, az Alfa Romeo 33-as típusának utolsó évfolyamai is elérik a veteránkort, aki pedig szeretne egy hangulatos, sportosan mediterrán oldtimert, döntsön és vásároljon gyorsan, mert az árak felfelé indultak. Inkognitójához ragaszkodó beszélgetőtársam már évekkel ezelőtt megvásárolta a maga 33-asát, amely nemcsak vezetés közben okoz örömet, hanem a










