Az idei Nyári Rajzás VW Bogaras Találkozó központja a Balatonalmádi Yacht Kemping volt, június 14-18. között gurultak az veterán autók. Tekintettel arra, hogy a rendezvény hosszú hétvégére esett, a résztvevők a szervezők jóvoltából belevaló, tartalmas programokból válogathattak, számtalan izgalmas esemény tarkította a találkozót. Szepes Gábort, a MBK elnökét kértük fel
A Veterán Parád csapata a II. Kékestetői Veterán Hegyi Felfutó Menetpróbát a Gulf & Molnár Órás Kupasorozat Kupasorozat részeként június 9-én rendezte meg. Az esemény a MAVAMSZ Veterán Hegyi Felfutó Menetpróba Országos Bajnokság II. futama és a veterán menetpróbák történetének második esti, éjszakába nyúló, „lámpasoros” versenye a Mátrában. Arról, hogy
Székesfehérváron a Pepitacarpit Kft-ben, egy nagyon jól felszerelt, európai színvonalú csarnokban végzik a járművek szakszerű, precíz kárpitosmunkáját, biztonságos tárolását. A veterán szakmában hírnevet és megbecsülést szerzett műhely komplett egyedi belsők és oldtimerek belső restaurálásával, készítésével foglalkozik. Arról, hogy honnan, miként jutottak ide, Vaszilkó Balázs ügyvezető tulajdonos mesélt nekünk. Amikor az
Hetvenöt éve, 1948. június 8-án helyezték forgalomba a világ első, Porsche névre keresztelt személyautóját az ausztriai Karintiában. Anno a Porsche még egészen kicsiben kezdte. Első négykerekűjüket, a Porsche 356 No. 1, vagy 356/1 gépkocsit akkoriban „Gmünd Roadster” néven is emlegették, hiszen Gmünd városában készítették Ferry Porsche tervei nyomán, egy omladozó
Hosszú idő telt el addig, míg az elegáns szedánok gyártójaként ismert Mercedes bemutatta első gyári kombiját. Erre 1977-ben Frankfurtban került sor, akkor ismerhette meg a nagyközönség az első ötajtós Mercedest, a W123-as „Zöldséges” padlólemezén kialakított „S123” jelzésű kombit, amelyet hivatalosan „Tourismus und Transport” céljaira terveztek és gyártottak. Ezt megelőzően sem
A jól bejáratott tradíciónak megfelelő időpontban, június első szombatján idén is újfent elrajtolt a sorrendben már tizenhatodik BALATON CLASSiC veteránautó-verseny. A rendezvényről szerzett tapasztalatairól Pétervári Zoltán főszervezővel beszélgettünk. – Százharminchárom nevezőnk volt, közülük csak két autó maradt távol a rajttól, különböző okok miatt. Ha jól tudom, a célba sem érkezett
Az autó melynek tökéletes arányai nem kívánnak díszítést, belül tökéletes technikát is rejt magában. Mindezt az '50-es évek legelején. Az autózás hőskorában is megszállottan kutatták a konstruktőrök a legjobb motor titkát és eleinte egyetértettek abban, hogy az egy sorba rendezett hengereket alkalmazó hajtóművek a legideálisabbak. A „V” alakba állított hengerek
A Chevrolet 1958-ban kezdte meg a kínálata zászlóshajójának számító Impala gyártását. A full size méretű modell készült szedán, kombi, kupé és kabrió kivitelben is, az alábbiakban egy szépséges kupét járhatunk körbe tulajdonosa, Verebi Gábor jóvoltából. Az egyszerre sportos, elegáns és tágas Impala a kezdetektől fogva hatalmas sikert aratott, így több
Már-már hagyományosnak mondható a Concours d’Elegance Balatonfüreden, idén május 12-14 között nyolcadik alkalommal rendezték meg a veterán járművek rangos szépségversenyét. A muzeális járművek csodálói a Tagore sétányon ezúttal is elegáns és nagy múltú márkák parádéjában gyönyörködhettek. A veterán autók gördülő múzeumának is nevezett, nemzetközi viszonylatban is előkelő helyet foglaló rendezvényt
Sebők András érdi műhelyében nem mindennapi járgányra bukkantunk. Nemcsak formáját és technikáját, de restaurálásának módját tekintve is párját ritkító különlegesség a kedves külsejű Fiat, amely egyszerre Simca és Citroën is. A tulajdonos gyorsan meg is magyarázta ennek okát – Szerettem volna egy Fiat Balillát, azonban Olaszországban már nemigen akad eladó