Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Corvette-csokor időrendben

DSC 4319 resize

Március 22-24. között az UNIX-AMTS-en igazi különlegességre bukkantunk. A tizenkét éve kiállító AmCars csapata, Mihálszky Tamással az élén rendszerint pazar amerikai autóparádéval lepi meg a közönséget, idén azonban még érdekesebb volt a felhozatal. Teljes Chevrolet Corvette sorral álltak a közönség elé, az elsőtől a nyolcadik generációig jelen volt az összes modell! A látványos tárlatról Mihálszky Tamással beszélgettem.

– Mi motivált a különleges sorozat bemutatására?

– Klasszikus Corvette tulajdonosaként szívügyem és régi tervem volt egy teljes sorozat kiállítása. Idén végül az „A” pavilonban, az AmCars standján meg is tudtam ezt valósítani, az egyes szériától a nyolcadikig az összes képviseltette magát egy-egy autóval. Nyolc darab gyönyörűszép Corvette állt együtt, ez pedig azért számít valódi különlegességnek, mert hasonlót európai közönség tudtommal még nem láthatott! Szalonállapotú első generációs autó eddig nem volt Magyarországon, a kiállított darab a közelmúltban érkezett hazánkba. A nyolcast pedig nem egészen két éve gyártják, tehát abból sincs sok.

– Kérlek, árulj el a kiállított autókról néhány további részletet is!

– Az első generációt egy 1956-os Convertible, azaz kabrió képviselte. E gépkocsi különlegessége még a kicsi, 235 köbhüvelykes Blue Flame motor, illetve a pirosas-narancs árnyalatú gyári fényezés, amely nagyon ritkának számít. A második generációs modell erejét tekintve éppen az előbbi ellentétje, 427-es Big Block motor, kéziváltóval, igazán férfias játékszer. Egyébként ennél a generációnál jelent meg a Stingray elnevezés. A harmadik generációt gyártották a leghosszabb ideig, e széria nyerte el és azóta is tartja az „Amerika sportautója” címet, egy ilyen modell volt először felvezetőautó az Indianapolis 500 mérföldes versenyen, 1978-ban. A negyedik széria hozta a legtöbb elektronikai újítást, például az ablakra vetített műszerfalat. Az ötödik volt az utolsó bukólámpás sorozat. A hatodiknál a klasszikus 350-es Small Block mellé visszatért a Big Block, és bevezették a feltöltős Supercharged változatot. A hetedik generációból egy Z06-os Supercharged modellt állítottunk ki, mely e generáció legerősebb autója volt. A nyolcasnál végképp felhagytak a klasszikus Corvette kinézettel, hátra-középre került a motor, így jelentősen megváltozott az autó karakterisztikája. A kiállított „nyolcas” jubileumi darab, feliratának tanúsága szerint a típus megszületésének hetvenedik évfordulóján gyártották. Talán röviden ennyit érdemes elmondani az autókról, de ami a leglényegesebb, ilyen formában még soha nem állt együtt még nyolc Corvette Magyarországon, sőt Európában sem láttam ilyesmit a kiállításokon. Megvalósult hát régóta dédelgetett álmom, ami aztán óriási közönségsikert is aratott.

– Milyen AmCars esemény lesz a következő?

– Az AmCars legközelebb május 12-én, vasárnap szervez találkozót az Aeropark Repülőgép Múzeumban, majd ezt követi június 15-én Alsónémediben az American Car Club Hungary 52. találkozója, amelyekre mindenkit szeretettel várunk!

szöveg: Váczy András, fotó: Diósi Imre