Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
ex-Nubar Gulbenkian 1956 Rolls-Royce Silver Wraith 4.9-Litre LWB ‘Perspex Top’ Saloon a Hooper & Co karosszéria-építő munkája.Exkluzív

ex-Nubar Gulbenkian 1956 Rolls-Royce Silver Wraith 4.9-Litre LWB ‘Perspex Top’ Saloon a Hooper & Co karosszéria-építő munkája.

Nubar Gulbenkian egy londoni úr,aki az 50-es évek társasági kedvence volt, jó humorával, extravagáns életmódjával, nem mellesleg hatalmas olajvagyonával. Az örmény-brit üzletember természetesen imádta az autókat is. Fiatalabb korában rajongott a sportkocsikért, tisztes korú üzletemberként a Rolls-Royceokért. Egyéni karosszériával rendelte a Rollsokat. Az ő tulajdonában volt ez a különleges példány
Amphicar 770Exkluzív

Amphicar 770

Ezt a kis kétéltű autót Nyugat-Németországban gyártották sorozatban 1961 és 1965 között. Hans Trippel tervezte . A négy év alatt legyártott 3878 darab nagy része az USA-ban talált gazdára. A magas kabrió jellegű karosszérián rögtön szembe ötlik a hátsó két nagy propeller mely a vízen haladásról gondoskodik meg a vízi
Alba Regia, Balaton és társai. A magyar autógyártás reményei a KGST-benExkluzív

Alba Regia, Balaton és társai. A magyar autógyártás reményei a KGST-ben

  1948 után a KGST megalakulása után a szocialista országok közül egyedüliként csak Magyarország nem gyárthatott személyautókat.A háború utáni idők nyersanyaghiánya és a gyenge vásárlóerő főleg Európában a törpeautók felfutását eredményezte. Magyarországon is nagyon sok ügyes kezű ember, lakatosok, mérnökök vagy lelkes barkácsolók próbáltak maguknak kisautót építeni, leginkább motorkerékpár alkatrészekből.
A Citroen Ds MichelinExkluzív

A Citroen Ds Michelin

Ez a monstrum, aminek neve Citroen PLR, a valaha épített legszélesebb közúti autó. A neve Poids Lourd Rapide, ami körülbelül gyors teherautót jelent. A 11 kerekű szörnyeteget a Michelin gyár mérnökei tervezték 1972-ben, a teherautó gumik viselkedését mérték vele különböző sebességtartományokban, kritikus és extrém körülmények között, gyakorlatban. A teherautó kerék
Mesterművek mesterei: Paul BracqExkluzív

Mesterművek mesterei: Paul Bracq

A bordói születésű autó designer, aki a Mercedes-Benz történetének talán  máig legszebb és legarányosabb modelljeit álmodta meg, eredetileg faszobrásznak tanult. Rajongott az autókért. 1953-ban sikerült is elhelyezkeni e Philippe Charbonneaux tervezőirodájában mint asszisztens. Akkoriban a Pegaso Coupén és a Citroen elnöki limuzinján dolgoztak. Hamarosan behívták katonának a légierőhöz. Állomáshelye Németországban
Škoda, a szárnyas nyíl az 1936-os Monte-Carlo Rallyn.Exkluzív

Škoda, a szárnyas nyíl az 1936-os Monte-Carlo Rallyn.

A Monacoi Hercegség 1911 óta rendezi a világ egyik legrangosabb és legnehezebb versenyét. 1935-ben a  Mladá Boleslav-i autógyárnál úgy döntöttek, hogy elindulnak a következő Monte-Carlo Rallyn. A könnyű Škoda Popular Sport Roadster alkalmasna tűnt a feladatra. Módosított alvázzal, dupla üzemanyagtartállyal és a Rapid erősebb, 1,4-es motorjával  mindössze 960 kg-ot nyomott
Taylor AerocarExkluzív

Taylor Aerocar

Az ötlet már 1946-ban megfogalmazódott az amerikai Moulton Taylor fejében, mikor találkozott Robert E. Fulton feltalálóval . Egy közúti autó, mely igen rövid idő alatt átalakítható repülőgéppé bárhol. Előtte már az Fulton próbálkozott az autó és a repülő összeházasításával. Az elkészült Airphibian szárnyai egy egységet képeztek a levehető farokrésszel, így
A törpeautók aranykora EurópábanExkluzív

A törpeautók aranykora Európában

A microcar meghatározása nem könnyű feladat. Általában az 500 ccm alatti motorméret számít , de meghatározó lehet a súly, az alapterület és egyéb tényezők is.Többnyire farmotoros autók voltak ritka kivételtől eltekintve egy vagy kettő utas szállítására tervezve. A mérnökök fantáziája sok egymással nehezen összehasonlítható törpét hozott létre. A kezdet még
Argentína autóiparának kezdete és az IKAExkluzív

Argentína autóiparának kezdete és az IKA

Argentína kormánya 1951-ben delegációt küldött az USA-ba, hogy üzleti partnert keressen a nemzeti autógyártás beindításához. Sok megkeresett gyártó aggódott a piac szűkössége miatt, Egyedül a Kaiser, akinek Amerikában nem ment már annyira az üzlet, kapott az alkalmon. Mire 1955-ben megszületett a megállapodás, a Kaiser már egyesült a Willys-el . Hamarosan
ALFA ROMEO GIULIA TUBOLARE ZAGATO TZ_TZ2Exkluzív

ALFA ROMEO GIULIA TUBOLARE ZAGATO TZ_TZ2

 Az 50-es évek végén jártunk, amikor az Alfa Romeo vezetése elhatározta, hogy újra komolyabban beszáll a versenysportba. Felkérték a Ferrari egykori mérnökét,Carlo Chitit, hogy tervezzen egy olyan autót amivel a márka képviseltetheti magát a Gran Turismo versenyosztályban. Az elképzelés előzményei ismertek. Az Alfa Romeo a háború előtt sikereket sikerekre halmozott különböző