![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 1 28e6f8e5d1939043d0f9d9d4ab5a6a83 renault dauphine vintage ads resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/28e6f8e5d1939043d0f9d9d4ab5a6a83-renault-dauphine-vintage-ads_resize.jpg)
Argentína kormánya 1951-ben delegációt küldött az USA-ba, hogy üzleti partnert keressen a nemzeti autógyártás beindításához. Sok megkeresett gyártó aggódott a piac szűkössége miatt, Egyedül a Kaiser, akinek Amerikában nem ment már annyira az üzlet, kapott az alkalmon. Mire 1955-ben megszületett a megállapodás, a Kaiser már egyesült a Willys-el . Hamarosan megkapták az importengedélyt gyártósorokra, alkatrészekre és 1021 kész autóra Argentínától. A Kaiser Intermotores gyára Santa Isabel városában épült fel. 1956 áprilisában gördült le az első Willys Jeep a gyártósorról.A Jeep sok változatát gyártották hosszú évekig. Az argentín hadsereg komoly megrendelő volt.A polgári változatok közül a lenépszerűbbek a platós Baqueano és a dobozos Estanciera voltak.
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 2 1361916716](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/1361916716.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 3 1200px IKA Estanciera](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/1200px-IKA_Estanciera-1024x768.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 4 Ika baqueano 2 3728](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Ika-baqueano-2-3728-1024x576.jpg)
Az IKA, azaz az Industrias Kaiser Argentina ,személyautója 1958-ban az Amerikában már nem olyan népszerű Kaiser Manhattan helyi viszonyokhoz igazítva, latinos névvel, Kaiser Carabela-ként jelent meg. Egy akkori mondás szerint a régi amerikai autó típusok halhatatlanok, mert Dél-Amerikába mennek. Mint majd látjuk a későbbiekben ez a mondás nem csak az amerikai autókra érvényes. 1958-ban az argentin autógyártás 81%-át adta a Jeep és a Carabela . A Manhattan argentin változata jó üzletnek bizonyult,nagyon népszerű volt, de igény mutatkozott egy kisautóra is az amerikai bálna mellé a palettában. Annál is inkább, mert a Jeep gyártósorát már addigra átadták a Willys brazíliai érdekeltségének.
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 5 Ika concesionario 1960 a nagy kep resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Ika_concesionario_1960-a-nagy-kep_resize.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 6 Kaiser Carabela 1958 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Kaiser-Carabela-1958_resize.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 7 ika kaiser carabela 08 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/ika-kaiser-carabela-08_resize.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 8](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/index_resize.jpg)
Több jelentkező is akadt , de végül 1959-ben a Renault lett a befutó , mely cég végül tőkerészesedést is szerzett. Az első IKA Renault Dauphine 1960-ban hagyta el a gyárat. Ebben az évben ez lett a legnépszerűbb autó Argentínában.
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 9 dauphine 66 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/dauphine_66_resize.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 10 images resize resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/images_resize_resize.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 11 R1604 o](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/R1604-o.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 12 Renault Dauphine IKA logo resize resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Renault-Dauphine-IKA-logo_resize_resize.jpg)
Ugyanekkor került gyártósorra egy középkategóriás autó, az IKA Bergantin. A kocsiszekrény gyártósora, amit megvettek az olaszoktól, egy éppen kifutott modell az Alfa Romeo 1900-asé volt.Egyedül a hűtőrácsot változtatták meg. A Kaiser 4 és 6 hengeres motorjai kerültek belé. Az igencsak elhasznált nyomóformák miatt rengeteg gyártási probléma adódott, így csak 400 db készült belőle.1962-ben leálltak a Carbelák és a Bergantik gyártásával és korszerűbb tipusok után néztek.
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 13 IKA BERGANTIN](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/IKA-BERGANTIN.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 14 CC191 COL FOS 01 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/CC191-COL-FOS-01_resize.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 15 ika bergantin 1 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/ika-bergantin-1_resize.jpg)
Üzletet kötöttek az AMC-vel, akik épp terjeszkedni akartak. A Rambler Ambassador és a Rambler American kétajtós coupéja került a helyükbe.
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 16 1962 Rambler 4 door 2 green MD um fl resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/1962_Rambler_4-door_2-green_MD_um-fl_resize.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 17 Ika Rambler Ambassador 990 196 200810010658478 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Ika-Rambler-Ambassador-990-196-200810010658478_resize.jpg)
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 18 Rambler Ambassador 0 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Rambler-Ambassador-0_resize.jpg)
A Rambler America karosszériáját Pininfarina áttervezte és IKA Renault Torino néven forgalmazták , nagy sikerrel. Miután a Kaiser kiszállt, az IKA többségi tulajdonosa végül a Renault lett.
![Argentína autóiparának kezdete és az IKA 19 Argentiniens einziges Luxuscoup 648x432 d0461afc28c5e91c resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Argentiniens-einziges-Luxuscoup-648x432-d0461afc28c5e91c_resize.jpg)