A Monacoi Hercegség 1911 óta rendezi a világ egyik legrangosabb és legnehezebb versenyét. 1935-ben a Mladá Boleslav-i autógyárnál úgy döntöttek, hogy elindulnak a következő Monte-Carlo Rallyn. A könnyű Škoda Popular Sport Roadster alkalmasna tűnt a feladatra. Módosított alvázzal, dupla üzemanyagtartállyal és a Rapid erősebb, 1,4-es motorjával mindössze 960 kg-ot nyomott teljes terheléssel. Hatótávolsága 1500 km, és 110 km/ó volt a végsebessége.
A két gyári pilóta, Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman volt. A hidegtől jóformán csak öltözékük és némi a motortérből beáramló meleg védte őket. Az öt lehetséges rajt helyszín közül ők az athénit választották. A rajt 1936 január 25.-én volt. Az öt helyszinről összesen 105 autó indult Monte-Carlo felé. Pohl és Hausman összesen 3852 km-t autóztak Prágától a Monacói célig. A pálya, mint mindig, embert próbáló volt. Nem volt kisérő autó, szervízháttér, minden problémát maguknak kellett megoldaniuk, dacolva a kemény téli időjárással.Február 2.-án már csak 70 autó futott be a célba. Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman az 1500 ccm kategória 2. helyezését érték el. Ez komoly siker volt a harcedzett nemzetközi mezőnyben.
A sieren felbuzdulva,a Škoda gyár mérnökei egy igazi meglepetéssel rukkoltak elő az 1936-os Párizsi Autószalonon. Bemutatták a Škoda Popular Sport Monte Carlo-t, mely megalkotásában a verseny során megszerzett tapasztalatokat is kamatoztatták.
A Streamline stílusban épült elegáns karosszéria azt a 36 Le-s motort rejtette, ami a versenyen kellően bizonyított. A háromsebességes váltó a hátsó differenciállal egy egységben hajtotta a kerekeket. A hidraulikus fék és a független felfüggesztés akkoriban igen modernnek számított. Ára 28 500 Korona volt, jóval több mit a Popularé. A speciális luxus autót három évig gyártották limitált szériában,70 darab készült belőle, köztük néhány cabrio is. Ebből mára kb egy tucat maradt fenn.