Ezt a futurisztikus Cadillac-et a legutóbbi időkig egy nyolcvanhat éves amerikai hajtotta, aki egykorvadászpilóta volt. Négykerekű csodaautója Amerikában is feltűnést aratott, az pedig természetes,hogy Magyarországon is tátva maradnak a szájak, ha méltóságteljesen begördül valahová. Feltűnő,nagyszerű, látványos, ráadásul akár a volánjához is ülhetnek a vállalkozó szellemű jelentkezők! Bővebben decemberi lapszámunkban.
Apró, lapos és veszélyes. A korabeli Ferrarik, Jaguarok retteghettek tőle, vezetője pedig szinténfélthette az életét. Gondoljunk csak bele, elszánt mérnökök egy aprócska, ketrecre emlékeztető vázraalumíniumlapokat szögecseltek, belülre pedig egy bődületesen erős motort építettek. Azistenkísértés tényállását a nyitott karosszéria tette teljessé. Épelméjű ember nem ült volna bele, nemcsoda, ha csupán huszonhat
A sors igazságtalanságáról sokat mesélhetne West Bromwich legjelentősebb autós manufaktúrája, aJensen Motors. Manapság alig ismerik a nevét, holott egykor a haladó technikák alkalmazásánakzászlóshajójaként emlegették, mert élen járt a blokkolásgátló, a személyautós összkerékhajtás, aműanyag karosszéria, vagy éppen a négy tárcsafék elterjesztése terén. A következőkben egy mindentekintetben különleges Jensen gépkocsi bemutatásával szolgáltatunk
A veterános szakemberek szerint a W187-es valóságos titkos fegyver. Ha ugyanis valaki egyszerreélvezné a háború előtti autók hangulatát, formavilágát, ám mindezt ötvözné a könnyebbkezelhetőséggel, nagyobb üzembiztonsággal és komoly kényelemmel, válasszon ilyen típust. E járműugyanis átmenet a háború előtti és az utána gyártott autók között, á la Mercedes.
Korábbi tulajdonosa fél áron adta el nagypapa kocsiját, cserébe azonban feltételül szabta, hogy újgazdája tegye halhatatlanná a „kocka” Wartburgot, amelyet egyébként már kis híjánmoslékszállításra fogtak be. A vevő, a pazarul felújított autói jóvoltából ismert, de szakmaiteljesítménye ellenére szerény gyűjtő pedig azt gondolta, hogy feltámasztja a Wartburgot, sőt,létrehoz egy szocialista autókból
A szériaautók felhasználásával készült átépítések néha rettenetes, szemet kínzó rémségek, máskorazonban valóságos műremekek, melyek a gyári mérnököket is áhítatos motyogásra késztetik. AJaguar XJS átalakításával megszületett Lynx Eventer is egy csodás megjelenésű gépkocsi, szépséges éspraktikus is egyben, érthetetlen, hogy miért nem kapott rajta a Jaguar és miért nem kezdte meg asorozatgyártását…
Egy katonának gyártották ezt a Mercedest és az amerikai kontinensen élte le élete javát, amikorpedig eladásra hirdették, a közzétett hirdetés képei alapján arra számított a veteránautóra vadászómagyar gyűjtő, hogy elég lesz majd csinosítgatni.Bővebben októberi lapszámunkban.
Ez a négykerekű nemcsak egyedi felépítménye miattkülönleges – nem volt két egyforma Rolls Royce akkoriban -, hanem azért is, mert még a világháborúelőtt készült és első tulajdonosa az angol királyi család orvosa volt.Bővebben októberi lapszámunkban.
Eredetileg a Volkswagen Golf konkurenciájának szánták, végül addig finomították a Lancia mérnökei aFiat-technikát, mígnem valódi gyöngyszem született. A Delta kiváló konstrukcióját Giorgetto Giugiaroöltöztette időtálló, klasszikusan szép karosszériába, a típus legendája pedig a versenypályákonszületett meg.
Egy újabb élő rallylegendával ülhettem le beszélgetni. Kovács „Koko” László huszonöt év versenyzés után állt fel, ő volt az első idehaza, aki csapatfőnöki pozíciót látott el, ezzel bevezetve egy új posztot a magyar autóversenyzők világában. Évekig dolgozott a Nissannál, képviselve a márkát a kelet-európai versenyeken, valamint hivatalos márkakereskedőként is helytállt.