![A törpeautók aranykora Európában 1 Voisin Biscuter 1947](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Voisin-Biscuter-1947.jpg)
A microcar meghatározása nem könnyű feladat. Általában az 500 ccm alatti motorméret számít , de meghatározó lehet a súly, az alapterület és egyéb tényezők is.Többnyire farmotoros autók voltak ritka kivételtől eltekintve egy vagy kettő utas szállítására tervezve. A mérnökök fantáziája sok egymással nehezen összehasonlítható törpét hozott létre.
![A törpeautók aranykora Európában 2 DAF Kini 1949 Netherland](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/DAF-Kini-1949-Netherland.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 3 Felber Autoroller 1954](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Felber-Autoroller-1954-1024x876.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 4 Pegaso Z 102](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Pegaso-Z-102.jpg)
A kezdet még a háború előtti időkre nyúlik vissza, mikor az autógyártás még a tehetősebb vásárlók kegyeit kereste. De már ekkor is voltak autógyártók , Austin, Fiat, Hanomag, BMW, Mochet. stb, melyek meglátták a kispénzű vásárlók piaci igényeit is. Ekkortájt a motorkerékpár volt a nészerű közlekedési eszköz. Erre a piacra próbáltak betörni a motornál nem sokkal drágább, de kényelmesebb, biztonságosabb három illetve négykerekű járművekkel.
![A törpeautók aranykora Európában 5 1929 Morgan Aero. B.K. resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/1929-Morgan-Aero.-B.K._resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 6 Bugatti Type 68 1942 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Bugatti-Type-68-1942_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 7 FIAT 500 Topolino resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/FIAT-500-Topolino-_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 8 Hanomag 2 10 PS Kommissbrot resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Hanomag-2-10-PS-Kommissbrot_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 9 Maratuech 300cc 1925 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Maratuech-300cc-1925-_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 10 Paul Arzens Electric Egg 1942 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Paul-Arzens-Electric-Egg-1942_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 11 Rapid Kleinwagen Josef Ganz 1937](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Rapid-Kleinwagen-Josef-Ganz-1937-1024x727.jpg)
A törpeautók igazi térnyerése az 50-es, 60-as években következett be. A háborút követő nehéz gazdasági helyzet, a nyersanyagok, az üzemanyag szűkössége vagy hiánya ezeket a közlekedési eszközöket tették lehetővé a mobilitási igények kielégítésére. A robogóhoz ez is előrelépést jelentett. A legyártott darabszám a sokszínűség ellenére változó képet mutatott. A Peel 50-ből csak ötvenet gyártottak, BMW Isettából 150 ezret. A Fiat Topolinóból 520 ezer darabot adtak el 1936 és 1955 között. Sok gyártó próbált szerencsét , de csak keveseknek sikerült megmaradni ezen a piacon. Országonként eltérő adókedvezmények illették meg azokat akik ilyen járművet vásároltak. Ahogy fejlődött a gazdaság , úgy nőttek az igények a gyorsabb, tágasabb, biztonságosabb autók iránt. Persze a városi közlekedés, a parkolóhelyek hiánya és a gazdaságosság igénye miatt folyamatos maradt az igény a kisautókra. de a microcar világ a 60-as évek második felétől fokozatosan elmúlt.
Anglia törpeautói
![A törpeautók aranykora Európában 12 1200px 1965 Peel P50 The Worlds Smallest Car Lane Motor Museum resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/1200px-1965_Peel_P50_The_Worlds_Smallest_Car_Lane_Motor_Museum_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 13 1958 Coronet GB resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/1958-Coronet-GB_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 14 1958 Medow Frisky resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/1958-Medow-Frisky_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 15 Bond Minicar resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Bond-Minicar_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 16 Bond Mk F 1958 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Bond-Mk-F-1958_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 17 Heinkel Buble Car Br resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Heinkel-Buble-Car-Br_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 18 Reilant Regal Mk1 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Reilant-Regal-Mk1_resize.jpg)
Franciaország törpeautói
![A törpeautók aranykora Európában 19 1947 Julien MM5 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/1947-Julien-MM5-_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 20 images resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/images_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 21 Lambretta William Fr resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Lambretta-William-Fr_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 22 Mochet 1954 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Mochet-1954_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 23 No name french microcar resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/No-name-french-microcar_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 24 Reonnah 1951 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Reonnah-1951_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 25 Rovin D4 1951 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Rovin-D4-1951_resize.jpg)
Nyugatnémet törpeautók
![A törpeautók aranykora Európában 26 BMW Isetta 600 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/BMW-Isetta-600_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 27 BMW Isetta resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/BMW-Isetta_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 28 Brutsch V2 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Brutsch-V2_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 29 Brutsch Mopetta 1958 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Brutsch-Mopetta-1958_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 30 Fuldamobil Nobel 200 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Fuldamobil-Nobel-200_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 31 Goggomobil Coupe resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Goggomobil-Coupe_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 32 MESSERSMITT KABINROLLER resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/MESSERSMITT-KABINROLLER_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 33 NSU Prinz resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/NSU-Prinz_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 34 Zundapp Janus resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Zundapp-Janus_resize.jpg)
Olaszország törpeautói
![A törpeautók aranykora Európában 35 Alca Volpe 1947 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Alca-Volpe-1947_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 36 Autobianchi Bianchina resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Autobianchi-Bianchina_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 37 FIAT 500 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/FIAT-500_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 38 Iso Isetta 1954 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Iso-Isetta-1954_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 39 Lawil S4 Berlina resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Lawil-S4-Berlina_resize.jpg)
![A törpeautók aranykora Európában 40 Moretti 500 Coupe resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/03/Moretti-500-Coupe_resize.jpg)