Az „il Topolino” manufaktúra tulajdonosa, dr. Horváth Attila sziklaszilárd elhatározása nyomán többnyire ritka olasz veteránok talpra állításával foglalkozik. E Maserati Mistral láttán rögtön szembesítettük is korábbi megállapításával, amely szerint egy klasszikus Maseratit addig kell kiélvezni, amíg megy, mert nem biztos, hogy sokáig tart ez az állapot. A szakember nemcsak egyetértett
A finnek még ma is aktív ralilegendája, Rauno Aaltonen 1938. január 7-én született, idén pedig már nyolcvanötödik születésnapját ünnepelte. Finnország tavain, motorcsónak-versenyzőként aratta pályafutása első diadalait, később aztán motorkerékpárra váltott. Két keréken is ütőképesnek bizonyult, hiszen ő volt az első finn, aki Grand Prix motorverseny bajnok lehetett, azonban nem sokáig
A hatvanéves Trabant 601-es egy korszak jelképévé, sőt, talán a legismertebb keleti autóvá vált Nyugaton, számunkra pedig olyan négykerekű, amely emlékeket ébreszt, életérzést képvisel és amelyről tényleg mindenkinek van egy sztorija. A múltban sokat kellett dolgozni érte és éveket várni rá, majd a rendszerváltás után lesajnált, filléres portéka lett, amelytől
Bár a Citroën DS rajongói gyakran szerveznek nagyszabású találkozókat, felvonulásokat, az itt ismertetett esetben nem erről van szó. A mini találkozó a típus egyik avatott ismerőjénél és kedvelőjénél „háziversenyként” jött létre, kettő autó saját tulajdona, a harmadik másé. A Citroën DS máig csodálatot ébreszt, vendéglátónk pedig úgy általában is vonzódik
Öt-hat éve annak, hogy a Trabant-Wartburg Klub szervezésében a Pólus Center parkolójában Szilveszter napján összegurultak a szépkorú keleti-európai járművek. A pandémia okozta kényszerszünet után idén is tartották magukat a megszokott nosztalgia járgánytalálkozóhoz azzal a különbséggel, hogy a TWK kiszállt, így a magukra maradt veteránosok saját kezükbe vették ügyüket, és spontán,
Október 23-án szezonzáró veterános gurulást rendezett a Dunakanyar Oldtimer Egyesület. A komoly, feladatokkal és játékokkal teletűzdelt túra helyett ezúttal az egyesület minden veterán és hobbiautó tulajdonost, érdeklődőt kötetlen szezonzáró gurulásra invitált. Kemény Attilával, a Dunakanyar Oldtimer Egyesület elnökségi tagjával idézzük fel az eseményt. Amikor a nyár őszbe hajlik, csendesedik a
Fiatot birtokolni a hetvenes évek Magyarországán egy falatnyi nyugati életérzés volt, az olasz gyártó termékei kívánatos és irigyelt portékák voltak idehaza. Egy 128-as a maga idejében például modern, jó hírű gépkocsi volt, nimbuszát csak a Fiat licensz nyomán készített Zsigulik tépázták meg kissé. Az alábbi 128-as egyike azon keveseknek, amelyek
Nincs tökéletes autó és nem volt hibátlan a BMW kilencvenes években készült „nyolcas” sorozata sem, de vitán felül a valaha gyártott legszebb kupék közé tartoznak ezek a kocsik. Az E31-es széria tagjainak megjelenéséből áradó erőteljes vonzerő mértékét jelzi, hogy Marosi György, a Mercedes-Benz Classic Egyesület elnöke is tart egyet a
Miért van négylevelű lóhere az Alfa Romeo versenyautóin? A Targa Florio a háború előtti versenyek legnehezebbike volt. A Szicília hegyein keresztül vezető négykörös verseny 270 mérföldes távot jelentett. Az Alfa Romeo kiváló versenyautókat épített és nagyon áhítozott az első díjra. 1923-ban az RL TF a legjobbnak számított a mezőnyben. A
Buckminster Fuller futurista építész és dizájner, aki ismert volt radikális megoldásairól és talán az elsők között foglalkozott a fenntarthatóság problémájával. Tisztán spekulatív úton olyan járművet tervezett mely egyszerre lehet képes vízen, földön és levegőben is gyorsan közlekedni könnyű áramvonalas testével. A gazdaságos működtetés mellett szempont volt a tágas utastér is.