Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Oldtimer verseny piros orral

TV 00818 fb

A jól bejáratott tradíciónak megfelelő időpontban, június első szombatján idén is újfent elrajtolt a sorrendben már tizenhatodik BALATON CLASSiC veteránautó-verseny. A rendezvényről szerzett tapasztalatairól Pétervári Zoltán főszervezővel beszélgettünk.

– Százharminchárom nevezőnk volt, közülük csak két autó maradt távol a rajttól, különböző okok miatt. Ha jól tudom, a célba sem érkezett meg mindenki, hárman ugyanis kiestek az indulók közül. A mezőny tehát technikai- és más okokból kifolyólag is fogyatkozott, de ez egy veteránautók számára rendezett versenyen teljesen normális. Összeszámoltam, harminchárom autómárka indult a futamon, ami nem kevés. A mezőny tele volt csupa érdekes autóval, példának megemlítem leggyengébb, kilenc lóerős Citroën Kacsát – közölte Pétervári Zoltán, majd témát váltott – A verseny szervezését érintő újság, hogy visszatértünk Balatonalmádiba, amely tizenkét évig volt a verseny központja, majd három évig máshonnan rajtoltunk. Előbb Veszprém, majd Füred vette át Almádi helyét, de idén visszatértünk. Úgy tűnik, hogy Almádi új polgármesterével ismét hosszabbtávú megállapodást tudunk kötni – jelentette ki a főszervező, majd címszavakban összefoglalta a verseny programját – Fél kilenc magasságában a Balatonalmádi nagy parkolóból rajtolt a csapat, hogy nekivágjon a mintegy kétszázötven kilométeres távnak.

Mindeközben számos próba és feladat várta őket. Azt hiszem, a megoldandó feladatok nem voltak könnyűek, ráadásul újakat is beépítettünk az idei versenybe. Például még sosem volt Szuperkupa futam olyan tesztpályán, ahol speciális felületen kellett teljesíteni az 1/100-at. Almádiból rögtön a rajt után a Gyulafirátót és Hajmáskér között található Continental tesztpályára vezetett az út. Az első 1/100-as a jeges útburkolatot imitáló, vizes, csúszós kerámia pályán, dupla szakasszal várta versenyzőket. Ez a feladat a profikat is „megzavarta”, és annyi büntetőpontokat gyűjtöttek, amennyit máskor egész verseny alatt sem. Sokuknak ez volt az eldobható szakasz – árulta el Pétervári Zoltán, akitől megtudtam, hogy a mezőny a pontokat illetően már a futam elején eléggé szétszóródott, majd később még inkább. Mindez persze nem csoda, kifejezetten nehéz feladatok voltak idén, amelyekre nagyon oda kellett figyelni. Persze kellemes programpontokból is volt elég. A versenyzők bejárták a Balaton-Felvidék útjait, fölmentek egészen Zircig, délben megebédeltek Tapolcán a Hotel Pelionban, majd visszaindultak. Kora délután futottak be a balatonfüredi kempingbe, ahol a Kékszalag vitorlás kikötő épülete tetején kialakított tetőteraszon, csodálatos panorámával a háttérben elfogyasztották a Pappas Autó által biztosított uzsonnát – Nagyon hangulatos volt, a háttérben szelfifotózás zajlott és egyéb jópofa dolgok – idézte fel a kellemes emléket beszélgetőtársam, akitől megtudtam, hogy ezután a mezőny lefutott még egy nagy kanyart, mielőtt délután öt óra körül megérkezett volna Almádiba, ahol fél nyolckor kiadós vacsora várta a versenyzőket a Hotel Bál Resortban, a díjkiosztó pedig utána, kilenc órákor kezdődött.

A főszervező így összegezte a futam napjának tapasztalatait: – Ugyan nehézre sikerült a verseny, de a hangulatot szokás szerint semmi nem ronthatta el. A versenyzőket a nehézségekért kárpótolta a csodás útvonal, a sok móka, ráadásul az időjárás is pazar volt. Ezen felül egy megható, kedves gesztus is emlékezetessé tette a napot. Gyűjtést szerveztünk a Bohócdokiknak. Azt találtuk ki, hogy reggel a rajtnál minden versenyzőnek kiosztottunk egy-egy piros orrot, akik nemcsak a rajtnál, hanem a Bohócdokinak nevezett szakaszon is viselték azt. Én se voltam kivétel, pirosorrú lettem én is! Nagyon mókás szakasz volt, rengeteget nevettünk. Ami pedig ennél is fontosabb, nagyon sikeres volt a gyűjtési akciónk, másfélmillió forintot utaltatunk át a Magyar Bohócok a Betegekért Alapítvány számlájára! – mondta végezetül Pétervári Zoltán, aki már csak ennyit tett hozzá az elmondottakhoz – Egyre sikeresebb a BALATON CLASSiC, nem tudom, hová tudjuk még fokozni…

szöveg: Váczy András, fotó: BALATON CLASSiC, Néveri István