Az Alfa Romeo bő másfél évtized alatt az utolsó cseppig kisajtolta a híres, 105-ös szériaszámmal jelölt Giulia típusában rejlő lehetőségeket. Tehette, hiszen a modellsorozat népszerűségre volt teremtve: sportos menetteljesítmény, remek úttartás, precíz kormányzás, továbbá méretes csomagtartó és tágas utastér, ugyanabban az autóban. Nyerő recept. Egy ilyen gépkocsi nemcsak a családi
Sebők András érdi műhelyének falai már nagyon sok szépkorú jármű megújulásának voltak tanúi, mivel pedig a szakember elsősorban az olasz gyártmányokat kedveli, többnyire Fiatok, Alfák fordultak meg nála. Ezúttal azonban egy brit gyártmány, nevesül egy Austin Healey megmentéséért folyik a harc, amelyről menet közben kiderült, hogy talán nagyobb részben állt
Pár napja nyitott hazánk egyik legkiemelkedőbb veterán járműbemutatója, a 365 Oldtimer Kiállítás Budapesten, a III. kerületben, a Bécsi út 38-44. szám alatt. A gyűjtemény egész évben nyitva áll a régi autók kedvelői előtt, akiket különleges élmények, változatos és ritka érdekességek várnak. Be se kell lépnünk a kiállításra, de az alaphangulatot
Mielőtt a hatvanas években a BMW elindította volna a lezseren elegáns Neue Klasse sorozatát, a bajor gyártót az útkeresés jellemezte. Több, ma már kevéssé ismert elegáns luxusautót is készítettek, amelyek a német precizitást többnyire olaszos dizájnnal ötvözték. Közéjük tartozott a BMW 3200 CS modell is, a borzasztóan ritka és különleges
Kiskőrősön, a Baross utcában, egy terebélyes ház kertjében több, újkori csillogású, kiszolgált harci repülőgép és egy helikopter állítja meg az arra járót. A kapuban Firkó János fogad bennünket, majd a több irodahelységből álló ház végében lévő dolgozószobájába vezet. És mesél… Mielőtt leülnénk, pár percre a szobában lévő vitrinek kötik le
Hosszú idő telt el addig, míg az elegáns szedánok gyártójaként ismert Mercedes bemutatta első gyári kombiját. Erre 1977-ben Frankfurtban került sor, akkor ismerhette meg a nagyközönség az első ötajtós Mercedest, a W123-as „Zöldséges” padlólemezén kialakított „S123” jelzésű kombit, amelyet hivatalosan „Tourismus und Transport” céljaira terveztek és gyártottak. Ezt megelőzően sem
A napi használatra fogott oldtimer nem okvetlenül luxus, két dolog azonban kötelező. Nem szabad nézegetni a ropogósra restaurált kortársakat és nemet kell mondani a belső parancsra, amely azt harsogja: lakatolás, telifény, muzeális minősítés! A tulajdonos egyelőre állja a sarat és ha a jövőben is így tesz majd, kellemes ringatózásokra számíthat
A soproni ReCar legénysége nem hátrál meg a szinte lehetetlentől kihívásoktól se, különben nemet mondtak volna annak az úriembernek, aki többéves ötletbörze és egyeztetések után egy romos, hiányos állapotú brit sportkupéval és szinte teljesíthetetlen kéréssel toppant be a műhelyükbe. Egy ötvenes években, alig néhány száz példányban legyártott Peerless GT restaurálása
Nem ismeretlen olvasóink előtt az Il Topolino restaurátor műhely, két évvel ezelőtt bemutattuk a Dr. Horváth Attila által megálmodott és megvalósított családi vállalkozást. Most egy egészen különleges munkafolyamat zajlik a műhelyben. Erről beszélgetünk az alapítóval. – Két, nagyon ritka olasz autón dolgoztok, milyen járművek ezek? – Egyik 1960-as, a másik
Bár a C2-es, illetve a C3-as Corvette modelleket a mai napig különleges rajongás veszi körül, illik mélyen kalapot emelni a legendás sorozat legelső tagja, a C1-es előtt is. Egyike volt az első Amerikában készült, de az európai sportkocsik nyomdokaiban járó autóknak, egyúttal pedig megalapította a máig létező „Vette” dinasztiát. Székesfehérváron,