Korábban részletesen beszámoltunk (A professzor autói, vgm.hu 4.old.) a Veterán Garázs riportjában a Balaton-felvidéki Dörgicsén a Kaáli Autó-MotorMúzeumról. Ismertettük, hogyan vált valóra a Kaáli Intézetek alapítójának, Kaáli Nagy Géza professzor régi vágya: Magyarország legnagyobb és legváltozatosabb járműgyűjteményének életre hívása. A több mint száz, káprázatosan újszerű darabból álló gyűjtemény három éve
A hatvanas évekre már valóban hatalmasra nőtt a technológiai szakadék a KGST országai és a Nyugat között. Míg amott robbanásszerű forradalom zajlott a termelésben, a jóléti fordulat jótéteményeként a vásárlók minőségi áruk tömkelegéből válogathattak, emitt állandósult az áruhiány és a helyben készült termékek többsége silány volt. A személyautók jól látható
A terepjáró gépkocsik különleges és töretlen népszerűségnek örvendenek modern korunkban, még akkor is, ha mostanság szinte soha nem hagyják el az aszfaltot. Biztonságérzetet adnak talán, hogy „ha akarom, megtehetem”, vagyis letérhetek a műutakról, nem fog cserben hagyni a technika, ott is járhatok, ahol a többi autós soha… Sok divatterepjáró gyártója
A Lancia a második világháború utáni évtizedben kiváló autókat készített, gyártmányai nemcsak gyönyörű luxusholmik voltak, de a technikai újdonságok kedvelőit is levették a lábukról. Forradalmi újításnak számított a „V” elrendezésű motorok alkalmazása, ilyenek nemcsak a nagykocsinak számító Aureliákba kerültek, hanem a lényegesen olcsóbb, kistestű Appiákba is – luxust a tömegeknek,
Két szürke épület magasodik Budapesttől egy kőhajításra Biatorbágyon. Az épületek mögött a panoráma kilátással körbevett szabadtéri parkoló. Merthogy a bázis nem más, mint a Gévay Classic épületegyüttese.Mint megtudtuk, főleg veterán és hobbi autók tárolásával valamint restaurálással és alap szervizeléssel is foglalkoznak. A vállalkozás tulajdonosát Gévay Árpádot kérdeztük. – Azért döntöttünk
A székesfehérvári székhelyű CCE Garage Műhely a hazai restaurátor ágazat kiemelt képviselője. Veteránosok körében a professzionális és minőségi munka szinonimája: elég csak a cég nevét említeni, nincs olyan, aki ne meséljen lelkesen arról, hogy a valaha roncs oldtimerjéből hogyan született a műhelyben vadonatúj csodaautó. Köztudott, a járműépítés a szakág legbonyolultabb,
A máig sikeres Mitsubishi Motors nagyon sokáig a Mitsubishi Heavy Industries elnevezésű ipari óriás része volt – csak 1970-től vált önálló autógyárrá - és elsősorban különféle járműveket készített a cégcsoport tagjaként. Valódi úttörő is volt a maga nemében, 1917-ben a Mitsubishi készítette Japán első sorozatban gyártott személyautóját „Mitsubishi model A”
Előző cikkünkben végig kísérhetjük Szabó László (barátai, jó ismerősei körében Szamócza) autómániájának történetét. Csakhogy Laci nemcsak ebben jeleskedik, hanem ezzel összefüggésben van neki egy másik: a gyűjtés. Ahol jár, amit meglát és keze ügyébe kerül, máris viszi. Mátrafüredi háza, úgy, ahogy rendszerezve, zsúfolásig tele gyűjtemény cókmókkal.
Legendás autó a kis szériában készült BMW 507-es, amelyet a Mercedes-Benz 300 SL vetélytársának szántak és csak hírességek, illetve dúsgazdag pénzeszsákok engedhették meg maguknak. Megmaradt példányai kincset érnek, ha pedig restaurálásra szorulnak, a legtapasztaltabb szakember keze is megremeg, mielőtt munkába fog. Tolna megyében, Hőgyész községben működik az RM Classics, műhelyükben
Bár a C2-es, illetve a C3-as Corvette modelleket a mai napig különleges rajongás veszi körül, illik mélyen kalapot emelni a legendás sorozat legelső tagja, a C1-es előtt is. Egyike volt az első Amerikában készült, de az európai sportkocsik nyomdokaiban járó autóknak, egyúttal pedig megalapította a máig létező „Vette” dinasztiát. Székesfehérváron,










