Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Mini Világtalálkozó Firenze mellett

354189230 656021453229116 4948447364609599342 n

1959 óta örvendeztet meg bennünket a Mini, miután a zseniális Sir Alec Issigonisnak hála legördült az első ilyen kisautó a gyártósorról Angliában. Az ikonikus forma nem sokat változott 2000 októberéig, amikor végleg beszüntették a klasszikus Minik gyártását. Az egész világot behálózó rajongás viszont nem szűnt meg iránta. 1978-ban a lelkes német Mini fanatikusok szerveztek először világtalálkozót International Mini Meeting néven (2012-ben a magyarok is Balatonfüreden, amit a mai napig a Top3 világtalálkozó között tartanak számon!), idén pedig az olaszok, immáron harmadik alkalommal a világtalálkozók történelmében.

Az időpont május 25-29., a helyszín pedig Firenze, illetve attól egy nagyjából 35 km-re fekvő, fantasztikus adottságokkal rendelkező kemping, ahová az értesüléseink szerint 1600-1800 Mini érkezett. Bár autó nélkül, de érkeztek minisek Japánból, Chiléből, Kanadából és több USA államból is. Mivel a Covid járvány miatt 3 év kimaradt, ezért nagyon várták már, hogy újra összejöjjön a minis világ.

A Mini Club Hungary közel 30 autóval képviseltette magát, az egyik legnépesebb (ha nem a legnépesebb) külföldi klub volt.

A magyarok szolgáltatták a legjobb szakmai programot is a rendezvényen, a Camelot Restorations csapata a helyszínen épített át egy klasszikus Minit elektromossá, illetve két, már elkészült autóval élményvezetésre is mehettek a látogatók. Az egyik ilyen elektromos Minin megakadt az 1967-es Monte-Carlo Rali győztes Rauno Aaltonen szeme is, aki egy órán keresztül faggatta az építőket a tervezés és megvalósítás kulisszatitkairól. A következő egy óra pedig a dedikálásról és a közös fotók készítéséről szólt. Mindig felemelő érzés ilyen legendákkal találkozni, az ilyen hosszú közvetlen és érdeklődő társalgás pedig maga a csoda. Az ilyen pillanatokért érdemes élni!

csütörtöki napon a beköltözésé és a hagyományos Mini bolhapiac kapunyitásáé volt a főszerep. A Brexit okán sajnos az angol árusok távol maradtak, a helyi olaszok viszont kitettek magukért. Tudniillik Olaszországban is gyártottak Minit, ami ugyan megőrizte az eredeti angol kiadás fő jellegzetességeit, de a részleteit nézve, a kocsi közel kétharmada más. S míg az angol kiadásokhoz a mai napig lehet új alkatrészeket vásárolni, az olasz Mini Innocenti modellek részeihez már csak kéz alól lehet hozzájutni. Így ez a piac aranybánya volt az európai Innocenti tulajdonosoknak és amilyen kicsi volt a terület, olyan erős volt a felhozatal alkatrészekben, Mini-modellekben, magazinokban, relikviákban.

Több túrára is lehetett jelentkezni a gyönyörű toszkán vidéken és városokban. Ezek pénteken indultak és egész nap kocsikáztak, kirándultak, múzeumokat látogattak, akik befizettek rá. Ekkor kezdtek megérkezni nagyobb számban az olasz klubok minisei is, így egy izgalmas, színes, nyüzsgő helyszínné vált a hatalmas kemping. Estére megélénkült a központi tér is, ahová a leleményes minisek be is parkolták az autóikat, egyfajta rögtönzött kiállítást létrehozva. Ez a nyüzsgés a találkozó végéig talán igazán el sem csendesedett, látszott, hogy mindenki nagyon várta már a többiek, a rég nem látott barátok társaságát.

Az éjszakák a nagy beszélgetéseké, az élőkoncerteké és a nagy buliké voltak. Hagyományos program a szelepfedél-verseny az IMM-en is, a gyerekek és felnőttek nagy örömére. Nemzetközi szabályrendszer van, ez alapján kell építeni egy A-szériás Mini motor szelepfedelének felhasználásával egy guruló járművet. Négy kerék, meghajtás nélkül, adott méretekkel és maximális súllyal. Páros versenyek vannak, az autókat egy kétsávos versenypálya emelvényéről indítják és az a jármű nyer, amelyik hamarabb éri el a pálya végét. Az igazán profik kerámiacsapágyakat, állítható futóműveket és megannyi trükkös – de a szabályoknak megfelelő – műszaki megoldást alkalmaznak.

Vasárnap egy Guinness-rekord-kísérletet tartottak, ahol a leghosszabb Mini konvoj rekordját tervezték megdönteni. A rekorddöntés nem sikerült (ez részben köszönhető a szervezők szakmai tapasztalatlanságának is), de a látvány így is magával ragadó volt. A hazautat a legtöbben pünkösdhétfőn kezdték meg, de már azzal a gondolattal, hogy 2024-ben irány Németország!

szöveg  Fülöp Attila Elnök – Mini Club Hungary fotó: Fülöp Attila és Anton Tamás