Tizenhatodik alkalommal szervezte meg a húszéves Mercedes-Benz Classic Magyarország klub színvonalas, márkafüggetlen rendezvényét a Chronomoto Kft. közreműködésével. Az esemény az Oldtimer Szuperkupa harmadik fordulója is egyben és idén augusztus 27-re esett. A telt házas verseny mezőnyében huszonöt különböző márkájú, összesen mintegy kilencven oldtimer és különleges youngtimer autó szerepelt. Szemezgettünk a
Kántor Kornél olyan tulajdonos, akire titkon minden autó vágyakozik. Mérnökember, aki nemcsak szereti, hanem tiszteli is a régi vasakat, figyeli az apró rezdüléseiket, észleli a rendellenes neszeket, ha pedig szükséges, nyakig összeolajozza magát szerelés közben. Ahogy mondani szokás, „csavarra ismeri” nagy becsben tartott Alfa Romeo 1750 GTV-jét is, amelyet az
A szocialista országokkal baráti viszonyt ápoló baloldali olasz kormány szívvel és lélekkel támogatta a kelet-európai országok autógyártását (is) a hatvanas-hetvenes években. Ennek a mozgalomnak jellegzetes képviselője lett a Zastava 750-es modellje is, amelyet Fiat licensz alapján 1962-től Jugoszláviában gyártott a kragujeváci Zavod Crvena autógyár. A Zastava a 600-as Fiat szerkezetét
A Chevrolet Corvair sok tekintetben is emlékezetes autónak számít. Tervezője, Ken Genest stílusos külsővel ruházta fel, ezt utóbb az NSU Prinz tervezői is lemásolták, de áttételesen a szovjet Zaporozsec alkotóit is megihlette a jenki farmotoros karosszériája. Aztán egy időben rettegték a nevét, mégpedig a sorozatos balesetek miatt. Olyan sok esetben
Kiváló magyar eredmények, többek között kategóriagyőzelem is született az idei ADAC Bayerwald Historic Rallyn. A veterános körökben méltán ismert és elismert Pásztor Tamás, a Chronomoto Kft. alapítójával, Majosházi Péterrel közösen első helyen végzett Sanduhr kategóriában. Kemény küzdelem volt, amelynek részleteiről Pásztor Tamás nyilatkozott a Veterán Garázs Magazinnak. - Nem először
Augusztus 20-án, rekkenő hőségben nemcsak a vízpart nyújtott üditő kikapcsolódást Siófokon, hanem a TESCO hipermarket parkolója is. Az ünnepre tekintettel zárva volt a hiper és az üzletek is, az aszfalton pedig az elmúlt évekhez hasonlóan ismét veteránautós börzét tartottak, egyúttal spontán oldtimer-kiállítás is szerveződött. Nem először. Az eseményről Nádas Norbertet,
A mai egyenautók korában különösen lenyűgöző jelenség egy 1973-as Buick Riviera. Bármelyik szögből pillant rá az ember, új és még újabb részleteket fedez fel rajta, megunhatatlan elfoglaltság csak nézegetni is – és még be sem indítottuk az orrába rejtett hét és fél literes vényolcast… Kerti Attila itt és most elmeséli,
Július második hétvégéjén, 7-8-9-én zajlott a Cserhát Classic, Tabányi Sándor szervezésében. Ahogy valamennyi, hozzá köthető találkozónál általános, minden alkalommal tartogat meglepetést, különleges érdekességet. Nem volt másképpen most sem, az emlékezetes túra pillanatairól pedig maga a szervező mesélt. – Honnan, hányan indultatok? – Pénteken este volt a gépátvétel, a rajtszám fölvétel,
Kiskőrősön, a Baross utcában, egy terebélyes ház kertjében több, újkori csillogású, kiszolgált harci repülőgép és egy helikopter állítja meg az arra járót. A kapuban Firkó János fogad bennünket, majd a több irodahelységből álló ház végében lévő dolgozószobájába vezet. És mesél… Mielőtt leülnénk, pár percre a szobában lévő vitrinek kötik le
Augusztus 12-én Halászteleken, a Németh Ferenc Sportcentrumban színes programokkal turbózott Veterán Jármű Találkozó zajlott. Jöttek márkafüggetlen, retro járművekkel, autóval, motorral és egyéb, keréken guruló verdákkal. Mi több, repülő- és helikopter-bemutató is volt az RC Helicopter Hub, EMH SE – Első Magyar Helikoptermodellező Sportegyesület jóvoltából. Élménybeszámolóra Tátrai Máté szervezőt, a Márai