A Fiat Ritmo valamiért nem volt gyakori vendég a magyar utakon, holott nagyon sokat, 1.8 millió darabot készítettek belőle 1978 és 1988 között. A rendszerváltás után honfitársaink mintha megfeledkeztek volna erről a típusról, inkább német és japán autókba ültek, pedig kellő odafigyeléssel és megfelelő karbantartás mellett egy Ritmo igazán megbízható
Dörgicsén, a Kaáli Autó-Motor Múzeumban sok csodálatos járgány mellett immár testközelből is megtekinthető egy Shelby Cobra, amely a legfrissebb üdvöskének számít, hiszen csak idén februárban tette kerekeit a múzeum területére. A típus igazi legendának számít, nyers, elsöprő erejű amerikai motor és filigrán európai karosszéria házassága, ön- és közveszélyes jármű, amely
A Kaáli Autó-Motor Múzeumban kiállított járművek többségét egy pillanat alatt azonosíthatjuk, ám a karakteres, jellegzetes külsejű járgányok mellett igazi talányokra is bukkanhatunk. Az aprócska, sárga négykerekűről csak annyit jelenthetünk ki teljes biztonsággal, hogy valamiféle versenyautóról van szó – szerencsére Nagy Péter, a dörgicsei múzeum szakértője ennél sokkal alaposabb ismertetővel tudott
Habár elsőre szokatlan látvány a Lancia Beta HPE modellje, gyorsan meg lehet barátkozni a kupék és a kombik közötti mezsgyén létező gépkocsi formájával, amelynek arányai második, harmadik pillantásra már egészen harmonikusnak tűnnek. Nem darabos és ormótlan, mint egy kombi, hanem kimondottan sportos, ellenben az utastér és a csomagtér viszonylag tágas.
Alig néhány héttel ezelőtt a Veterán Garázs Magazinban már beszámoltunk az Ace Classic Cars merész, ám kétségtelenül sikerre ítélt vállalkozásáról. A cégalapító-ötletgazda, Vámos László akkor arról mesélt, hogy káprázatos oldtimerek sorát és exkluzív szolgáltatáscsomagot kínálnak azoknak, akik klasszikus autóversenyeken kívánnak rajthoz állni, de nem rendelkeznek megfelelő veteránautóval. Vámos Lászlóval az
Amint az Aurelia nyugdíjazása biztossá vált, a Lancia új húzómodellt állított csatasorba, amelyet a gyári hagyományoknak megfelelően ismét egy, a Római Birodalom közlekedését meghatározó útról neveztek el – így született meg a Flaminia, névadója pedig a Rómát Riminivel összekötő ókori hadiút lett. A Lancia újdonsült zászlóshajója kifinomult, nagyon modern szerkezet
Ahogy szaladnak az évek, az Alfa Romeo 33-as típusának utolsó évfolyamai is elérik a veteránkort, aki pedig szeretne egy hangulatos, sportosan mediterrán oldtimert, döntsön és vásároljon gyorsan, mert az árak felfelé indultak. Inkognitójához ragaszkodó beszélgetőtársam már évekkel ezelőtt megvásárolta a maga 33-asát, amely nemcsak vezetés közben okoz örömet, hanem a
A Bugatti 35-ös típuscsaládjának tagjait 1924 és 1930 között gyártották és bár egyetlen változatából se készült tömeges mennyiség, mégis emlékezetes modellé vált, elsősorban versenysikerei miatt. A Molsheimben működő üzem szándékosan állított elő olyan autót, amely azonnal készen állt a versenyzésre, mégpedig azért, mert a korszak úrvezetői közül sokan dédelgettek magukban
Szerény megjelenése átlagos személyautónak mutatja ezt a Lancia Deltát, azonban nemcsak a gyártó kínálatában számított erős és sportos modellnek, de úgy általában is illett komolyan venni. Turbóval lélegeztetett kétliteres motor egy viszonylag kis karosszériában, a kilencvenes évek közepéről – ínycsiklandó recept. Ellenállhatatlan pedig akkor lesz, ha hozzátesszük, hogy egygazdás, megkímélt
Ferruccio Lamborghini imádta a drága és erős autókat, legendás összetűzése Enzo Ferrarival pedig saját autógyár alapítására sarkallta. A dúsgazdag olasz traktorgyáros által megteremtett cégbirodalom hírnevét aztán a kétüléses, visító szuperkupékon kívül olyan furcsa szerzeteknek is köszönhette, mint a négyüléses Lamborghini Espada. A figyelemreméltó technikával felszerelt, egyedülálló megjelenésű, luxuslimuzinba oltott sportkocsi










