Izgalmas eseményre virradtak 1906. június 26-án a franciaországi Sarthe megye lakói, napok óta tartó készülődést követően kék füstlepelbe burkolózó, géperejű szerkezetek gyűltek össze Montfort-le-Gesnois mellett, hogy nagyszabású versenyben mérjék össze erejüket. A résztvevők és a talán még náluk is izgatottabb nézők nem is sejtették, hogy az első, mai értelemben vett
Amíg lesznek olyanok, akiket vonz a veterán-életérzés, de nem szívesen vállalják a megfelelő jármű felkutatásával, beszerzésével, rendbehozatalával járó nyűgöket és bajokat, addig szükség lesz olyan szakemberekre, mint Berényi Zsolt. Hosszú évek veterános tapasztalatára építve alapított céget Oldtimer Automobil Kft. néven, az azóta eltelt három évben pedig klasszikus autók garmadájának talált
A Mercedes-Benz háború utáni időszakának jelentős gyártmánya volt a W120, illetőleg a W180 jelzésű modell. A köznyelv által Ponton becenévvel illetett autók elsőként kaptak önhordó karosszériát a csillagos márka képviselői közül, ráadásul ez a karosszéria egyszerre volt modern és stílusos. Az addig unásig megszokott, a kocsiszekrénytől elkülönülő lámpák, sárvédők immár
Ha nincs Bob Hall, nincs MX-5-ös Mazda sem. A hangzatos kijelentésben nincs semmiféle túlzás, ha az amerikai autós újságíró nem születik meg, akkor a vérforraló Mazda roadster egy nyolcvanas évekbeli 323-as nyomán készült volna, orrmotorral és fronthajtással. Ja, és nem is lenne vérforraló… Azonban Bob Hall szerencsére fülig belevetette magát
Nem véletlenül készült amerikai filmdráma „Ford vs Ferrari” címmel – magyarul „Az aszfalt királyai néven futott -, a hatvanas években megtörtént események a vászonra kívánkoztak. A páratlanul izgalmas és heroikus, élet írta történések izgalmasabbak voltak még a hollywoodi szerzők forgatókönyveinél is, volt bennük harag, bosszú, katarzis és sok padlóról felállás.
Az alább sorakozó fényképeken a világ egyetlen működőképes Citroën C4 Familiale típusú autója látható. Nem tévedés, nem is újságírói túlzás, e kivitelből valóban csak négy darab maradt fent, de az egyetlen működőképes példány Magyarországon található. Bánsági Zoltán igazi kincsre lelt a ritka francia útibatár személyében, amelyet a húszas évek végén
A Lotus autómárka megalapítója, Colin Chapman színes egyéniség és kísérletező kedvű feltaláló volt. Könnyű szívvel tért le a járt utakról és ugyan az élet legtöbbször őt igazolta, fiaskókból is akadt jó pár, sőt, tragikus kimenetelű eseményeket is okoztak találmányai. Elvitathatatlan érdemei közé tartoznak azonban az általa konstruált egyedülálló személyautók és
A veteránosok speciális kasztjának számítanak az antik Citroënek rajongói, azon belül is hardcore magot képeznek a CV2-es „Kacsa” szerelmesei. A jellegzetes külsejű kisautó maga az élő autótörténelem, egyszerűségét, tekervényes históriáját ugyanúgy lehet szeretni, mint puha futását, az pedig egyáltalán nem hátrány, ha tudjuk, hogy a világon rajtunk kívül még sok
Szentendrén, a Rév utca 4 szám alatt külső és belső térben varázslatos, interaktív kiállítás várja múltidézésre a látogatókat. A Retro Design Centerben többek között a szocialista gépjárműgyártás remekei sorakoznak, némelyikbe akár be is lehet ülni. Az idősebbeket nosztalgikus, a hetvenes és a nyolcvanas éveket idéző életkép-tárlatok invitálják késő Kádár-kori időutazásra,
Bár Bruce Willis kapcsán mostanában inkább a színész egyre romló mentális állapotáról és afáziájáról esik szó, neve mindörökre összefonódott a véres-átizzadt-mocskos atlétatrikóval és a Die Hard filmekkel. A sebezhetetlen, macsó akcióhősök árnyékában általa nőtt nagyra John McClane figurája, az emberi léptékű igazságosztó, a New Yorki-i rendőr, aki mindig rosszkor volt