Az ötvenes évek közepén a 24 órás Le Mans-i autóversenyeket egyenesen fanatikus érdeklődés kísérte. Az autógyárak számára igazi rangot jelentett egy-egy jó helyezés, nem beszélve a győzelemről, a pilóták pedig hősöknek kijáró ünneplésben részesültek, hírnevük bejárta a világot. A futamokra a nagy és neves gyártók egy egész éven át készültek,
A Porsche 1962-ben felhagyott a Forma-1-es autók fejlesztésével, ugyanekkor minden energiáját a FIA GT sportautós versenyeire fordította. Az 1963-as évben szép eredményekkel a tarsolyukban és nagy reményekkel tekintettek az 1964-es szezon elé, ám hirtelen azzal szembesültek, hogy nincs megfelelő versenyautójuk. Tanácstalanságukat a FIA idézte elő, amely szigorú szabályokat hozott, a
Január 26-án délben elstartolt a 15. Budapest-Bamako Rally. A résztvevők fergeteges hangulatban készülődtek barátok, rokonok és szimpatizánsok seregében. A „flúgos futam” bátor és bevállalós indulóit a Budaörsi Repülőtéren búcsúztatták itallal, étellel, alkatrészkupacokkal, A viszontagságos helyzetekre felkészített, ezerféle holmival telepakolt járgányok gazdái izgatottan várták a startot. Hullámzott körülöttük a tömeg, derűs
A szélvészgyors brazil neve a sebességgel és a száguldással egyenértékű a magyar nyelvben, csodálói pedig azt is tudják róla, hogy kétszeres Forma-1 bajnok, de Amerikában is diadalmaskodott egyszer az IndyCar versenysorozatban. A legendás Emerson Fittipaldi 1946. december 12-én született. Wilson Fittipaldi brazil sportriporter volt, akinek két fia született lengyel származású
Izgalmas eseményre virradtak 1906. június 26-án a franciaországi Sarthe megye lakói, napok óta tartó készülődést követően kék füstlepelbe burkolózó, géperejű szerkezetek gyűltek össze Montfort-le-Gesnois mellett, hogy nagyszabású versenyben mérjék össze erejüket. A résztvevők és a talán még náluk is izgatottabb nézők nem is sejtették, hogy az első, mai értelemben vett
Nem véletlenül készült amerikai filmdráma „Ford vs Ferrari” címmel – magyarul „Az aszfalt királyai néven futott -, a hatvanas években megtörtént események a vászonra kívánkoztak. A páratlanul izgalmas és heroikus, élet írta történések izgalmasabbak voltak még a hollywoodi szerzők forgatókönyveinél is, volt bennük harag, bosszú, katarzis és sok padlóról felállás.
A Lotus autómárka megalapítója, Colin Chapman színes egyéniség és kísérletező kedvű feltaláló volt. Könnyű szívvel tért le a járt utakról és ugyan az élet legtöbbször őt igazolta, fiaskókból is akadt jó pár, sőt, tragikus kimenetelű eseményeket is okoztak találmányai. Elvitathatatlan érdemei közé tartoznak azonban az általa konstruált egyedülálló személyautók és
Olaszország útjai a múltban számos, mára legendává vált autóversenynek nyitottak teret, az oldtimerek iránti nosztalgia felemelkedésével pedig egyre népszerűbbek a klasszikus versenyek előtt tisztelgő modern események. A fantasztikus sikerekre képes autóversenyző, Tazio Nuvolari 1953-ban bekövetkezett halála után már egy évvel, 1954-ben megrendezték az ő emlékének szentelt Gran Premio Nuvolari autóversenyt,
Olaszország Mussolini idejében a motorizáció lázában égett, a korabeli motorsport bajnokai pedig az egykori gladiátoroknak kijáró ünneplésben részesültek. Aligha akadt népszerűbb figurája ennek az időszaknak, mint Tazio Giorgio Nuvolari, aki imádta a motorsportot és kétségek nélkül tette kockára akár az életét is a győzelem érdekében. Az iránta kialakult rajongás méretét
A szocialista országokkal baráti viszonyt ápoló baloldali olasz kormány szívvel és lélekkel támogatta a kelet-európai országok autógyártását (is) a hatvanas-hetvenes években. Ennek a mozgalomnak jellegzetes képviselője lett a Zastava 750-es modellje is, amelyet Fiat licensz alapján 1962-től Jugoszláviában gyártott a kragujeváci Zavod Crvena autógyár. A Zastava a 600-as Fiat szerkezetét