Alexander Sarantos Tremulis 1914-ben született és a Spárta környékén élő görög őseinek leleményességét és szépérzékét jól kamatoztatta az Egyesült Államokban, látványos pályafutásának eredményeként az Autós Hírességek Csarnokának is tagja lett. A gépkocsik fejlődésének nagy korszakában, a harmincas-negyvenes években lett autóipari mérnök, tizenkilenc évesen már olyan nagy elitmárkák alkalmazták, mint az
A második világháború után az olaszok nemcsak újjáépítették az országukat, de ismét felpörgették a háború előtt is jelentős autósportjukat. Szép és eredményes korszak kezdődött, az Itáliában gyártott sport- és versenyautók hírnevét pedig elsősorban az Alfa Romeo, a Maserati, a Ferrari, később a Lamborghini, valamint kisebb és kevésbé ismert márkák öregbítették.
A szentmártonkátai Tölgyes Csárda egyedülálló gyűjteménye egyetlen pillantással befogadhatatlan. Amíg a szem ellát, hosszú sorokban, csoportokban állnak a ritka és érdekes járművek. Teherautók, tűzoltók, munkagépek, veteránok és fiatalabb szerkezetek, házilag barkácsolt replikák és dolgos mindenesek, motorkerékpárok, traktorok kelletik magukat, aki pedig arra fogékony, órákra is elveszhet közöttük. A szokatlan, csodálatos
Argentína nemzeti büszkesége, a világ egyik legeredményesebb autóversenyzője, Juan Manuel Fangio 1911. június 24-én született az argentin Belcare városában. Az olasz gyökerekkel rendelkező fiatalember korán elhagyta az iskolapadot, ugyanis leküzdhetetlen vonzalmat érzett az automobilok iránt. Autószerelőnek állt, saját műhelyt nyitott és bár ügyes volt a bütykölésben is, de annál sokkal-sokkal
Amióta okos szoftverekkel tervezik a személyautókat (is), tűnőben a karakter. A praktikum és az észszerűség jegyében ugyanolyan kiterjedésű tömböket ölelnek körül ugyanúgy hajlított lemezek, a szemlélőt pedig talán csak az egyedi világítótestek, hűtőmaszkok és a néha gigantikusra növelt márkajelzések segítik a gyártmányok azonosításában. A hőskorszakban ellenben még elvárás volt az
Tulajdonosa kiváló restaurátor, mindenféle rendű és rangú olasz autó avatott ismerője, ez alkalommal azonban mégsem kellett elővennie a szerszámokat és összekoszolnia a kezét. Ez az Alfa Romeo GTV ugyanis időkapszulaként vészelte át a gyártása óta eltelt évtizedeket, állapota lényegében gyári, így természetesen megtorpanás nélkül vette az OT-vizsgát is. - Ez
Apró, azonban jelentéktelennek egyáltalán nem mondható vállalkozásként indult a Zagato karosszériagyártó műhely története 1919-ben. Az alapító, Ugo Zagato meglehetősen komoly elismertségnek örvendett akkoriban, az olasz repülőgépipar köreiben magasan jegyezték a nevét. A szakember az első világháború alatt az Officine Pomilio repülőgépgyár konstruktőreként repülőgépeket tervezett és épített, sőt, részt vett azoknak
Amíg a Focus be nem jelentkezett a Ford svájcibicskájának címéért, addig az Escort számított az közepes méretű és tudású Fordnak Európában. Ez volt a megfizethető, olcsó családi Ford, Köln válasza a híres-nevezetes Golf-osztályra. Az alábbi példány különlegessége az, hogy az átlagosnál sportosabb, XR3 kivitelben készült, e tulajdonsága miatt pedig felfigyelt
- Sajnos a japán autók korrózióvédelme nem volt éppen tökéletes a múltban és ezek a remek vasak sajnos elrozsdásodtak, megsemmisültek – közölte az Accord gazdája, aki inkognitójának megőrzését kérte, az autóról azonban örömmel mesélt. - Hollandiában vette meg ezt az autót az egyik barátom, mégpedig azzal a nagy elhatározással,
A második világháború utáni években az amerikai Chryslert furcsa kettősség jellemezte, elsősorban a konszernt 1935-től 1956-ig igazgató Kaufman Thuma Keller jóvoltából. Keller egyszerre volt óvatos, a részvényesek érdekei felett őrködő üzletember és olyan újító, aki izgalmas és szemet gyönyörködtető gépkocsik gyártójaként is szeretett volna kitűnni. Elevenen éltek benne azonban az