Jan Wilsgaard dizájner kedvenc munkaeszköze minden bizonnyal a vonalzó lehetett – már amennyiben véleményt alapíthatunk az általa tervezett gépkocsik külsejére. A Volvók legendás kockasága, tágas hasábformájuk, élhető ergonómiájuk kialakításában elévülhetetlen érdemei voltak a norvég származású szakembernek, aki nem kevesebb, mint negyven éven keresztül formálta, alakította a skandináv márka modelljeit. A
„Drágám, megálljunk valahol egy kávéra, vagy főzzek inkább egyet útközben?” – E mondat igen gyakran elhangozhatott azon szerencsések körében, akik nem csupán egy bogárhátú Volkswagent engedhettek meg maguknak az ötvenes-hatvanas évek fordulóján, hanem hozzá valódi luxuskiegészítőt, úti kávéfőzőt is. Mielőtt tovább lépnénk a Hertella Auto-Kaffeemaschine fantázianéven forgalmazott extrára, érdemes a
Alig néhány héttel ezelőtt a Veterán Garázs Magazinban már beszámoltunk az Ace Classic Cars merész, ám kétségtelenül sikerre ítélt vállalkozásáról. A cégalapító-ötletgazda, Vámos László akkor arról mesélt, hogy káprázatos oldtimerek sorát és exkluzív szolgáltatáscsomagot kínálnak azoknak, akik klasszikus autóversenyeken kívánnak rajthoz állni, de nem rendelkeznek megfelelő veteránautóval. Vámos Lászlóval az
Amint az Aurelia nyugdíjazása biztossá vált, a Lancia új húzómodellt állított csatasorba, amelyet a gyári hagyományoknak megfelelően ismét egy, a Római Birodalom közlekedését meghatározó útról neveztek el – így született meg a Flaminia, névadója pedig a Rómát Riminivel összekötő ókori hadiút lett. A Lancia újdonsült zászlóshajója kifinomult, nagyon modern szerkezet
Az Alfa Romeo három alkalommal is a piacra lépett Giulietta elnevezésű modellcsaláddal, a legkorábbi sorozat pedig 1954-ben, hetven évvel ezelőtt mutatkozott be. A kisméretű, agilis, sportos karakterű első generáció megjelenését az Alfa Romeónál bekövetkezett szemléletváltozás eredményezte. Addig az Alfa személyautók kínálatának gerincét az 1900-as típusjelzésű nagytestű, exkluzív kialakítású személyautó képezte,
Koncz András 2015-ben csatlakozott a Triumh Spitfire tulajdonosok népes táborához, ezzel pedig ifjúkori álma vált valóra. Vajon megérte öt évtizeden át vágyakozni az angol roadsterre? Szerelővé kell-e válnia az úrvezetőnek, ha egy ilyen matuzsálemet választ társául? Őrületbe kergeti-e a tulajdonost az alkatrészvadászat? Ezekről és még sok egyébről beszélgettem e brit
Alexander Sarantos Tremulis 1914-ben született és a Spárta környékén élő görög őseinek leleményességét és szépérzékét jól kamatoztatta az Egyesült Államokban, látványos pályafutásának eredményeként az Autós Hírességek Csarnokának is tagja lett. A gépkocsik fejlődésének nagy korszakában, a harmincas-negyvenes években lett autóipari mérnök, tizenkilenc évesen már olyan nagy elitmárkák alkalmazták, mint az
A második világháború után az olaszok nemcsak újjáépítették az országukat, de ismét felpörgették a háború előtt is jelentős autósportjukat. Szép és eredményes korszak kezdődött, az Itáliában gyártott sport- és versenyautók hírnevét pedig elsősorban az Alfa Romeo, a Maserati, a Ferrari, később a Lamborghini, valamint kisebb és kevésbé ismert márkák öregbítették.
A szentmártonkátai Tölgyes Csárda egyedülálló gyűjteménye egyetlen pillantással befogadhatatlan. Amíg a szem ellát, hosszú sorokban, csoportokban állnak a ritka és érdekes járművek. Teherautók, tűzoltók, munkagépek, veteránok és fiatalabb szerkezetek, házilag barkácsolt replikák és dolgos mindenesek, motorkerékpárok, traktorok kelletik magukat, aki pedig arra fogékony, órákra is elveszhet közöttük. A szokatlan, csodálatos
Argentína nemzeti büszkesége, a világ egyik legeredményesebb autóversenyzője, Juan Manuel Fangio 1911. június 24-én született az argentin Belcare városában. Az olasz gyökerekkel rendelkező fiatalember korán elhagyta az iskolapadot, ugyanis leküzdhetetlen vonzalmat érzett az automobilok iránt. Autószerelőnek állt, saját műhelyt nyitott és bár ügyes volt a bütykölésben is, de annál sokkal-sokkal