A Walter Owen Bentley által 1919-ben alapított cég egy a korának meghatározó sportkocsiját mutatta be az 1919-es London Motor Show-n. A technikai újításaival, minőségével a kor autóipari csúcsát jelentő modellt 1920-ban kezdték el gyártani. Hamarosan a versenypályákon is megjelentek a Bentley-k. Mindenhol taroltak. Ettore Bugatti nemes egyszerűséggel csak száguldó teherautóknak
1962-ben egy rendkívül modern autóval jelentkezett a General Motors tulajdonában lévő Opel, Rüsselheimből. Az új Opel Rekord vonalait a michigani GM Műszaki Központ formatervezői rajzolták meg, akárcsak az Amerikában bombasikert aratott Chevy II-t, a Chevrolet kisautóját. A hasonlóság már elsőre szemet szúr, és az előd, a az Opel Rekord P2
1971-et írunk. Egy furcsa kinézetű, fehér versenyautó tűnik fel a tesztpályán. Széles, vaskos, zömök karosszériája nagy, kissé felhajló légbeömlőkkel kezdődik. A Porsche mérnökei a Le Mans-i 24 órás versenyre építették ezt a tanulmányautót, Porsche 917/20 volt a típusjele. Szándékaik szerint a már sikeres 917-es rövid és hosszú ( K és
Sokan úgy gondolják, az ihletet az 1800- as években Európa útjain gyakran feltűnő roma vándorszekerek adták. Mások az Amerikai Polgárháború ekhós szekereitől származtatják. Utazva lakni lehet a szabadság vagy a szükség szinonimája is. Esetleg mindkettő.Bár sokan összekeverik,meg kell különböztetni a lakóautót a lakókocsitól. Utóbbi vontatásához rendelkezni kell egy ehhez megfelelő
Ez a "Fecske" Magyarországon kezdte életét. Történt ugyanis hogy 1961-ben egy szállítmányt nem vett át a görög megrendelő, így a kontingens Magyarországra került. Ne csodálkozzunk , a Simcanak valamiért igen jó kapcsolatai voltak Magyarországgal az ötvenes évek végétől. Az autóhiány idején a Simca az elsők között volt aki kopogtatott a
Hogy miért hívjuk Andrénak? A francia urat akitől vettem hívták Andrénak, válaszolt Kövesdi Dénes az autó tulajdonosa. Szerintem illik is rá a név. Visszafogott elegancia, kényelem és megbízhatóság jellemzi. Tizenöt éve egy hirdetésben találtam. Felvettem a kapcsolatot a tulajdonossal, egy idős úrral, aki újonnan vette az autót még 1973-ban. Egy
Igazi ritkaság érkezett Magyarországra Sebők András műhelyébe. Egy nem éppen gyakori Fiat Vignale 600 Coupe a '60-as évek legelejéről, eléggé problémás állapotban. András a Fiat öreg kisautóinak avatott szakértője, így egyáltalán nem esett kétségbe. - Interneten találtam ezt az autót igen kedvező áron.Van már egy másik Vignalém egy későbbi típus,
Luigi (Lutz) Colani német ipari formatervező, iskoláit Berlinben és Párizsban végezte a háború után. Tanult szobrászatot, filozófiát és aerodinamikát. Bár ő nem tartotta magát annak,„3D filozófusnak” nevezte magát, iparművészként minden érdekelte és sokféle területen tevékenykedett. Tervezett használati eszközöket a fényképezőgéptől a teáskannáig mindent. Bútorai ma is fogalomként élnek. A Swissair
Az ötlet a Stránski fívérek fejéből pattant ki még a '30-as évek közepén, Csehszlovákiában, a háromkerekű autók euópai ébredése idején. A példa az angol Morgan volt. A háború után kezdtek el nagyobb mennyiséget gyártani belőle, Oskar néven. Komoly igény volt a Jawa motorkerékpár motoros majdnem autóra. Hivatalosan rokkant járműnek gyártották.
Kiss Istvánt az autó tulajdonosát kérdeztük: Ezek az autók ma is rendkívül népszerűek, vajon mi lehet az oka szerinted? Nagyon jól kezelhető és szép karakteres autók, jó arányokkal. Sportos formája az olasz Giovanni Michelotti kezenyomát viseli. 1966 és 1977 között majd 840-ezret gyártottak belőle. A "kis" BMW népszerűsége töretlen volt.










