
Luigi (Lutz) Colani német ipari formatervező, iskoláit Berlinben és Párizsban végezte a háború után. Tanult szobrászatot, filozófiát és aerodinamikát. Bár ő nem tartotta magát annak,„3D filozófusnak” nevezte magát, iparművészként minden érdekelte és sokféle területen tevékenykedett. Tervezett használati eszközöket a fényképezőgéptől a teáskannáig mindent. Bútorai ma is fogalomként élnek. A Swissair uniformist terveztetett vele és nevéhez fűződik a Pegazus zongora is.
Gondolati alapon, az élhetőbb környezet kialakítását tartotta elsődlegesnek, A gömbölyű lágy vonalú formát a természethez való visszatérésnek tekintette. Minden szenvedélyesen érdekelte ami repül, gurul és talán ez volt az a számára a legkedvesebb terület. Tervezett vonatot, repülőket és a nagy szenvedélyt: autókat.
Pályája kezdetén dolgozott a VW-nél, és Olaszországban a Fiatnál és az Alfa Romeonál. Itt ragadt rá a Luigi név, amit aztán hivatalosan is használt. Pályafutása több mint hat évtizedet ölelt fel, és többek között olyan autóipari cégeknél is dolgozott, mint a Ford, a BMW, a Lada, a Ferrari, az Abarth, a Lamborghini, a Mercedes-Benz, és a Yamaha. Különc. zseni volt akinek határozott elképzelése volt a világról, így sok kritikusa akadt. Pályatársak szerint nem volt könnyű vele dolgozni. Ennek ellenére a Colani név fogalommá vált. Munkája során beutazta a világot és sok megrendelése volt.

2007- ben így nyilatkozott az autótervezésről: „A mai autóipari vezető cégek között nincs senki, aki megértené a valódi problémákat. . Az autótervezésnek nem az apró részletekről kellene szólnia. A nagyobb képről kellene szólnia… Az autóknak „egyszerűbbnek, kevesebb funkcióval, áramvonalasnak, könnyűnek” kellene lenniük. Egy szlogent használ (németül): „langsam, leise, lustig, liecht” – jelentése lassú, csendes, lendületes, könnyű. Colani úgy vélte, hogy a vezető gyártók mind félreértik a lényeget: „olyan autókat építeni, amelyek mosolyogva jutnak el A-ból B-be… hogy válaszokat adjanak korunk problémáira. Majd az USA-ban eltöltött évei után:” Ez az iparág annyira elavult. Nézzük csak a General Motorst, a Mercedest, a Chryslert, a Porschet, a BMW-t… Mindannyian a tegnapi autókat építik! Senkinek sincs fogalma arról, hogyan kellene kinéznie a holnap autójának. Én már megépítettem őket.
Diósi Imre, forrás: CDN Car Design News, Pinterest