Január elsején ünnepelte 80. születésnapját Jack Bernard "Jacky" Ickx a belga motor és autóversenyző ikon. Sokoldalúsága, gyorsasága eredményei élő legendává tették. Édesapja autós újságíró volt és általában magával vitte fiait különböző versenyekre mikor dolgozott. A kis Jackyt nem nagyon hozta lázba a hangos és füstös sport. Ám amikor szüleitől kapott
A berlini székhelyű Karosserie Friedrich Rometsch műhelyt 1924-ben alapították és mint annyi más karosszériaépítő, megrendelésre készített autókat különféle alvázakra. A háború előtt szerződése volt taxik építésére is, Opel alvázra. A háború alatt tábori konyhákat épített mint hadi beszállító. A háború után Rometsch újra karosszériákat kezdett építeni. Folytatta a taxik építését,
Négy nagyváros. New York, Párizs, London és Róma utcaképét meghatározó legnépszerűbb városi taxikat mutatjuk be az ötvenes-hatvanas évekből. Valószínű Rómában már az ókorban is volt bérkocsi szolgáltatás. A távolságot egy kocsikerék hajtotta fogaskerék segítségével egy dobozba ejtett kavicsok számával mérték. Checker Marathon a filmsztár Ezt az autót minden filmrajongó ismeri,
Akárcsak Doktor Dolittle meséjében, a kétfejű állatnak Huzivoninak elöl és hátul is van feje, Illetve eleje. Ha ilyet lát az ember megdörzsöli a szemét, mert valami nem stimmel. Bár miért is ne. Ha van két hátul törött autónk, egybe is építhetjük azokat. Kirakhatjuk az üzletünk, pizzázónk, szerelőműhelyünk elé az út
A tavaly elhunyt mester aki megreformálta a csillagos márka formavilágát, negyed évszázadig volt a Mercedes-Benznél dizájnere. "Egy Mercedes-Benznek úgy kell kinéznie mint egy Mercedes-Benz" vallotta. Egységes formavilágot alkotott. Minden új gyártmánynak hordoznia kell valamit az előző stílusjegyeiből , hogy a visszapillantó tükörben mindenki lássa ha egy Mercedes közeledik. Bruno Sacco
Két évtizede Frankfurt, Genf, Párizs, Torino, London mellett Budapesten is volt Autószalon. A Magyar Gépjárműimportőrök és a HUNGEXPO szervezésében a Budapesti Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás keretében került megrendezésre az Automobil 2001 kiállítás. Akkoriban a hazai gépjárműpiac felfelé ívelt. Olyan gyártók jöttek el, építettek standokat és mutatták be legújabb termékeiket a Vásárvárosban,
A Rolls Royce vezetése jól reagált az ötvenes években a piac igényeire és megértette az idők szavát. Szakított az 1906 óta hagyományos alvázas konstrukcióval. Az önhordó karosszéria más dimenziókat adott. Tágasabb utastér, nagyobb sziládság, kissebb súly., korszerűbb futómű, stb. Nem utolsó sorban a hatékonyabb sorozatgyártás is könnyebben megoldható volt így.
Chapron 1886 december 30.-án látta meg a napvilágot Franciaország közepén egy kis faluban, Nouan Le Fluzerierben. Szülei jómódúak voltak és a kis Henry hamar kapcsolatba került az automobilokkal. Rajongott az autókért és tizennégy éves korában elindult, hogy elsajátítsa a szakmát. Kerékpárjával körbekarikázta Franciaországot, hogy különböző mestereknél kitanulja a mesterség minden
A Porsche 911 talán az egyetlen az európai autós univerzumban, mely karakterét alapvetően megőrizte hat évtizeden keresztül és még mindig él. A most futó 8. generáció is viseli a jellegzetes vonalakat. Köszönhető ez Ferdinand Alexander Poerschénak, F.Porsche unokájának, aki formatervezőként megalkotta ezt a végtelenül egyszerű és mégis dinamikus formát. A
Mindaddig, míg az önhordó karosszériák nem terjedtek el, a gépkocsik igencsak súlyos gépezetek voltak, hiszen konstrukciójuk megkerülhetetlen eleme volt a nagy tömegű alváz és a masszív kocsiszekrény. Szerencsére a repülőgépek és egyéb légi járművek elterjedése, valamint az előállításuk során gyűjtött tapasztalatok egyre-másra szivárogtak át az autógyártásba, ennek eredményeként pedig addig










