Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Push me pull you car – mint a mesében

Here is a doctor s car Doctor Doolittle undoubtly used this to herd Push me pull you resize

Akárcsak Doktor Dolittle meséjében, a kétfejű állatnak Huzivoninak elöl és hátul is van feje, Illetve eleje. Ha ilyet lát az ember megdörzsöli a szemét, mert valami nem stimmel. Bár miért is ne. Ha van két hátul törött autónk, egybe is építhetjük azokat. Kirakhatjuk az üzletünk, pizzázónk, szerelőműhelyünk elé az út szélére. Biztos mindenki rálép a fékre, hogy el tudja olvasni mi van ráírva. Megmutathatjuk népes megmozdulásokon, biztos mindenkinek tetszeni fog, mert semmi értele. De persze van olyan eset amikor van a meghökkentésen túl is.  Némelyikben két külön motor van.  A két elejét egyszerre kormányozni biztos jó mulatság. Az itt látható oda vissza T modellről nem tudni semmit, csak annyit, hogy több mint száz éve, 1921-ben készült és egy szerelőműhelyt népszerűsített.

Mr. Bill Brown Ontarioban valamikor gyerekkorában látta ezt a képet a furcsa T Modellről, ami igencsak megmozgatta a fantáziáját. Mindig ilyen autót szeretett volna magának. Majd ötven év múlva egy Dodge Omni és egy Plymouth Horizon összeépítésével megvalósította gyerekkori álmát. Naponta használja és jókat mulat mikor látja az emberek ábrázatát akik azt találgatják, hogy most az öreg Bill jön vagy megy?

A sorozatban gyártott Zündapp Janus is komoly meglepetést okozott megjelenésekor. Pedig a népszerű ISO buborékautót akarták úgy fejleszteni, hogy kicsit tágasabb legyen és ne csak előröl lehessen beszállni. Oldalról teljesen szimmetrikus. Stílusosan Janusról a kétarcú istennőről nevezték el. Nem volt nagy piaci siker.

Az itt látható Morris Minort egy Mel nevű fickó építette az angliai Nottinghamben. Nem tudni milyen apropóból, tény az hogy épített még egy ilyen VW Bogarat is. A Morrisszal többször megállította a rendőr. Megakarta büntetni, mondván hogy túl gyorsan tolat.

Ezt a kétfejű 1957-es Ford Customot 1968-ban építették Észak-Dakotai diákok promóciós céllal kiállításra. Eredetileg mindkét motorja .működött. Új tulajdonosa nemrég restaurálta. Most eredeti színében pompázik

Ez a Saab egy floridai autós gyorsétterem előtt állt 1996-ban. Az étterem tulajdonosa a Saab Fanatic rajongója volt.

Még egy Saab-Alfa ami Alfaab vagy Salfa Romeaab? Kinek mi teszik. Christian Ivarsson építette és a Top Gear műsorban próbálgatták. Az apropó, hogy így összeragadtak: annak idején a Saab 9000-es és az Alfa Romeo 164-es ugyanolyan padlólemezre épült.

Ennek a furcsa kacsának a története is érdekes. A franciaországi Cogolin városka tűzoltóparancsnoka egyik este riasztást kapott. A szolgálati Traction Avanttal indultak el egy erdei ősvényen. Már jó néhány kilométert megtettek mikor lezárt sorompóhoz értek. Megfordulni nem lehetett, így hát egy zseblámpa fényénél tolattak vissza nagy nehezen az ösvényen. Így lett Cogolin tűzoltóságának egy kétfejű Kacsája, ami igen hasznosnak bizonyult erdőtüzek felderítésénél. Replikája a Lane autómúzeumban látható.

Végül egy szomorú esemény , a Mont Blance alagütban 1999-ben történt tragikus tűzvész után állt szolgálatba három ilyen Man Bai Janus 4000 Bi Fronte tűzoltó autó. Az alagút két végén mindig szolgálatban vannak.

Ha netán olvasóink kedvet kaptak egy ilyen jármű építésére, itt mutatunk még néhány érdekes megoldást.

 

Diósi Imre  fotók: Pinterest