Névtelenségéhez ragaszkodó beszélgetőtársammal ezúttal is egy Mercedesről beszélgettem. Modernebb, másabb jellegű, mint gyűjteményének egyéb tagjai, sőt, nem is oldtimer! Továbbá ez a W140-es „Bálna” véletlenül került a flottájába. Esze ágába se lett volna ilyet venni, aztán máshogy alakultak a dolgok… Beszélgetőpartnerem ismerősei jól tudják, hogy a Mercedes-Benz gyártmányai nagyon közel
Bemutatásakor nem kevesebbet vártak a Facel II-től, mint azt, hogy megmentsen egy autógyárat és megteremtője, Jean Daninos nagyratörő álmait. Nem a gépkocsin múlt, hogy dugába dőltek a szép tervek. Elég egy pillantást vetni a fájdalmasan szép karosszériára és számba venni a gépkocsi tudását, nem értjük, miért nem vált kasszasikerré. A
Amióta a legendás W124-es Mercedesek korai példányai veteránkorba léptek, komoly drágulásba kezdtek a később készült, tejfölösszájú youngtimer „fekvőlámpások” is. Riportalanyunk – aki inkognitójának megőrzését kérte tőlünk – is komoly pénzért vásárolta meg az alábbi W124-es szedánt, amely kétségkívül megérte az árát, annak ellenére, hogy hivatalosan még nem minősül oldtimernek. Ennek
A hibrid autók a századforduló termékei – nem a mostani, hanem a száz évvel ezelőtti századfordulóé! Szinte hihetetlen, de a benzin-elektromos meghajtású autók már letudták a centenáriumot is, történetük tehát sokkal régebbre nyúlik vissza, mint sejtenénk. A huszadik század elején még kérdéses volt, hogy a jövő autóit gőz, benzin, vagy
A Chevrolet Corvair sok tekintetben is emlékezetes autónak számít. Tervezője, Ken Genest stílusos külsővel ruházta fel, ezt utóbb az NSU Prinz tervezői is lemásolták, de áttételesen a szovjet Zaporozsec alkotóit is megihlette a jenki farmotoros karosszériája. Aztán egy időben rettegték a nevét, mégpedig a sorozatos balesetek miatt. Olyan sok esetben
A Fiat 1957-ben cserélte le Topolino modelljét a Nuova típusnév alatt bemutatott 500-asra, amely váratlan, eget-földet megrengető sikert aratott. A filléres, egyszerű szerkezetű autó szerencsésen találkozott a négy kerékre vágyó tömegek vágyaival, így végül tizennyolc évig maradt gyártásban, ezalatt majdnem négymillió példány készült belőle. A klasszikus 500-as alapváltozat mellett több
Győrben van egy párját ritkítóan érdekes kiállítás, nevezetesen a Volvo Laplander C202 Terepjáró Múzeum. A bő szemléltető anyaggal színesített belső térben több terepjáró látható, s mindez Juhos Sándor szakmailag felkészült, szenvedélyes gyűjtőmunkájának a gyümölcse. Nézzük, miről is van szó. Kiindulásként idézek a múzeumban elhelyezett, terepjáró történetét ismertető tábla szövegéből:
- Feleségével, Erdélyi Zoltánné Csillával együtt örökös bajnokai a Szuperkupának. Okoz-e még ilyen címmel a zsebükben izgalmakat egy oldtimer-verseny? - Minden ilyen megmérettetés előtt a kötetlen, „menjünk egyet túrázni” hangulatban ringatózunk, aztán ahogy közeledik a verseny napja, úgy fordul át a hozzáállásunk. Így nem pusztán élmény-, vagy kalandtúra lesz számunkra
A rendszerváltásig viszonylag kevés, mindössze 22 ezer Zaporozsec gépkocsi talált gazdára Magyarországon, ami egyáltalán nem sok, szinte csak csepp a milliónál is több itthon eladott Lada/Zsiguli tengerében. Ennek ellenére nálunk még manapság is nagyon ismert ez a szovjet autómárka, persze egyáltalán nem presztízse, kidolgozásának minősége vagy éppen a teljesítménye miatt.
Ha magazinunk címe „Hangár” lenne, megspórolhatnék egy magyarázkodást, mivel azonban „Garázs” cím alatt futunk, indoklással tartozom az alábbi cikk témája miatt. Időről időre teret adunk lapjainkon olyan járműveknek, amelyek nem autók és nem is motorkerékpárok, hanem például repülőgépek. Tesszük mindezt azért, mert a légi szekerek alapból is érdekesek, azonban még










