Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Alpine A310 – A Renault összevont szemöldökeExkluzív

Alpine A310 – A Renault összevont szemöldöke

Jean Rédélé vezetésével Franciaországban működött a kizárólag Renault típusú motorokat használó, verseny- és sportkocsikat előállító Alpine vállalat, amely egy Dieppe-ben működő manufaktúrából nőtte ki magát. A cég összes modelljét farmotoros kialakítás jellemezte és már az ötvenes években kiderült, hogy Rédélé autói különösen alkalmasak a versenyzésre. A feltaláló-konstruktőr remek konstrukcióival figyelemre
Maserati Biturbo Zagato Spyder – Automata testőrrelExkluzív

Maserati Biturbo Zagato Spyder – Automata testőrrel

A sportautók iránti elragadtatásáról híres argentin üzletember, Alejandro de Tomaso 1976-ban megszerezte az olasz Maserati feletti rendelkezés jogait és fejében körvonalazódott egy nagy terv. A méregdrága termékeiről ismert Maseratit szerette volna új irányba állítani, ezért csapatát azzal bízta meg, hogy tervezzenek olcsóbban gyártható, egyszerűbb felépítésű sportkocsikat. Az első próbálkozás, a
Barokk Angyal – BMW 502Exkluzív

Barokk Angyal – BMW 502

Ha volt a BMW-nél a szó mai értelmében vett piackutatás a második világháború utáni időszakban, akkor kevésbé jól működhetett, ugyanis átcsúszott rajta a kimondottan luxusszériának szánt ötszázas sorozat ideája. Félreértés ne essék, kiváló gépkocsikról van szó, dübörgő konjunktúra esetén szükségesek is az ilyenek, hogy kielégítsék a tehetős rétegek igényeit, ám
Peugeot 504 Coupe – Enzo Ferrari kedvenc autójaExkluzív

Peugeot 504 Coupe – Enzo Ferrari kedvenc autója

A Peugeot talán legsikeresebb korszaka a múlt század hatvanas és hetvenes éveire esett. Tartós, megbízható és elegáns gyártmányaik óriási mennyiségben találtak gazdára, több modelljüket pedig a világ számos részén gyártották a gyár felhatalmazásával. A Peugeot világautók szép példája a szinte elpusztíthatatlan 504-es, amelynek példányai tömegével járják még a mai napig
W140-es lett, maradhat?  Véletlen Bálna-vásárlásExkluzív

W140-es lett, maradhat? Véletlen Bálna-vásárlás

Névtelenségéhez ragaszkodó beszélgetőtársammal ezúttal is egy Mercedesről beszélgettem. Modernebb, másabb jellegű, mint gyűjteményének egyéb tagjai, sőt, nem is oldtimer! Továbbá ez a W140-es „Bálna” véletlenül került a flottájába. Esze ágába se lett volna ilyet venni, aztán máshogy alakultak a dolgok… Beszélgetőpartnerem ismerősei jól tudják, hogy a Mercedes-Benz gyártmányai nagyon közel
Facel Vega II – a francia autógyártás büszkesége a  Kaáli Autó-Motor MúzeumbanExkluzív

Facel Vega II – a francia autógyártás büszkesége a Kaáli Autó-Motor Múzeumban

Bemutatásakor nem kevesebbet vártak a Facel II-től, mint azt, hogy megmentsen egy autógyárat és megteremtője, Jean Daninos nagyratörő álmait. Nem a gépkocsin múlt, hogy dugába dőltek a szép tervek. Elég egy pillantást vetni a fájdalmasan szép karosszériára és számba venni a gépkocsi tudását, nem értjük, miért nem vált kasszasikerré. A
Mercedes-Benz E280 ami majdnem E400 – A meghiúsult küldetésExkluzív

Mercedes-Benz E280 ami majdnem E400 – A meghiúsult küldetés

Amióta a legendás W124-es Mercedesek korai példányai veteránkorba léptek, komoly drágulásba kezdtek a később készült, tejfölösszájú youngtimer „fekvőlámpások” is. Riportalanyunk – aki inkognitójának megőrzését kérte tőlünk – is komoly pénzért vásárolta meg az alábbi W124-es szedánt, amely kétségkívül megérte az árát, annak ellenére, hogy hivatalosan még nem minősül oldtimernek. Ennek
Lohner Porsche – ős hibrid 1901-bőlSztori

Lohner Porsche – ős hibrid 1901-ből

A hibrid autók a századforduló termékei – nem a mostani, hanem a száz évvel ezelőtti századfordulóé! Szinte hihetetlen, de a benzin-elektromos meghajtású autók már letudták a centenáriumot is, történetük tehát sokkal régebbre nyúlik vissza, mint sejtenénk. A huszadik század elején még kérdéses volt, hogy a jövő autóit gőz, benzin, vagy
Chevrolet Corvair Monza 1967 – evolúció a biztonságértExkluzív

Chevrolet Corvair Monza 1967 – evolúció a biztonságért

A Chevrolet Corvair sok tekintetben is emlékezetes autónak számít. Tervezője, Ken Genest stílusos külsővel ruházta fel, ezt utóbb az NSU Prinz tervezői is lemásolták, de áttételesen a szovjet Zaporozsec alkotóit is megihlette a jenki farmotoros karosszériája. Aztán egy időben rettegték a nevét, mégpedig a sorozatos balesetek miatt. Olyan sok esetben
Fiat 500 Giardiniera – a legnagyobb egérkamionExkluzív

Fiat 500 Giardiniera – a legnagyobb egérkamion

A Fiat 1957-ben cserélte le Topolino modelljét a Nuova típusnév alatt bemutatott 500-asra, amely váratlan, eget-földet megrengető sikert aratott. A filléres, egyszerű szerkezetű autó szerencsésen találkozott a négy kerékre vágyó tömegek vágyaival, így végül tizennyolc évig maradt gyártásban, ezalatt majdnem négymillió példány készült belőle. A klasszikus 500-as alapváltozat mellett több