Jean Rédélé vezetésével Franciaországban működött a kizárólag Renault típusú motorokat használó, verseny- és sportkocsikat előállító Alpine vállalat, amely egy Dieppe-ben működő manufaktúrából nőtte ki magát. A cég összes modelljét farmotoros kialakítás jellemezte és már az ötvenes években kiderült, hogy Rédélé autói különösen alkalmasak a versenyzésre. A feltaláló-konstruktőr remek konstrukcióival figyelemre
A sportautók iránti elragadtatásáról híres argentin üzletember, Alejandro de Tomaso 1976-ban megszerezte az olasz Maserati feletti rendelkezés jogait és fejében körvonalazódott egy nagy terv. A méregdrága termékeiről ismert Maseratit szerette volna új irányba állítani, ezért csapatát azzal bízta meg, hogy tervezzenek olcsóbban gyártható, egyszerűbb felépítésű sportkocsikat. Az első próbálkozás, a
Ha volt a BMW-nél a szó mai értelmében vett piackutatás a második világháború utáni időszakban, akkor kevésbé jól működhetett, ugyanis átcsúszott rajta a kimondottan luxusszériának szánt ötszázas sorozat ideája. Félreértés ne essék, kiváló gépkocsikról van szó, dübörgő konjunktúra esetén szükségesek is az ilyenek, hogy kielégítsék a tehetős rétegek igényeit, ám
A Peugeot talán legsikeresebb korszaka a múlt század hatvanas és hetvenes éveire esett. Tartós, megbízható és elegáns gyártmányaik óriási mennyiségben találtak gazdára, több modelljüket pedig a világ számos részén gyártották a gyár felhatalmazásával. A Peugeot világautók szép példája a szinte elpusztíthatatlan 504-es, amelynek példányai tömegével járják még a mai napig
Névtelenségéhez ragaszkodó beszélgetőtársammal ezúttal is egy Mercedesről beszélgettem. Modernebb, másabb jellegű, mint gyűjteményének egyéb tagjai, sőt, nem is oldtimer! Továbbá ez a W140-es „Bálna” véletlenül került a flottájába. Esze ágába se lett volna ilyet venni, aztán máshogy alakultak a dolgok… Beszélgetőpartnerem ismerősei jól tudják, hogy a Mercedes-Benz gyártmányai nagyon közel
Bemutatásakor nem kevesebbet vártak a Facel II-től, mint azt, hogy megmentsen egy autógyárat és megteremtője, Jean Daninos nagyratörő álmait. Nem a gépkocsin múlt, hogy dugába dőltek a szép tervek. Elég egy pillantást vetni a fájdalmasan szép karosszériára és számba venni a gépkocsi tudását, nem értjük, miért nem vált kasszasikerré. A
Amióta a legendás W124-es Mercedesek korai példányai veteránkorba léptek, komoly drágulásba kezdtek a később készült, tejfölösszájú youngtimer „fekvőlámpások” is. Riportalanyunk – aki inkognitójának megőrzését kérte tőlünk – is komoly pénzért vásárolta meg az alábbi W124-es szedánt, amely kétségkívül megérte az árát, annak ellenére, hogy hivatalosan még nem minősül oldtimernek. Ennek
A hibrid autók a századforduló termékei – nem a mostani, hanem a száz évvel ezelőtti századfordulóé! Szinte hihetetlen, de a benzin-elektromos meghajtású autók már letudták a centenáriumot is, történetük tehát sokkal régebbre nyúlik vissza, mint sejtenénk. A huszadik század elején még kérdéses volt, hogy a jövő autóit gőz, benzin, vagy
A Chevrolet Corvair sok tekintetben is emlékezetes autónak számít. Tervezője, Ken Genest stílusos külsővel ruházta fel, ezt utóbb az NSU Prinz tervezői is lemásolták, de áttételesen a szovjet Zaporozsec alkotóit is megihlette a jenki farmotoros karosszériája. Aztán egy időben rettegték a nevét, mégpedig a sorozatos balesetek miatt. Olyan sok esetben
A Fiat 1957-ben cserélte le Topolino modelljét a Nuova típusnév alatt bemutatott 500-asra, amely váratlan, eget-földet megrengető sikert aratott. A filléres, egyszerű szerkezetű autó szerencsésen találkozott a négy kerékre vágyó tömegek vágyaival, így végül tizennyolc évig maradt gyártásban, ezalatt majdnem négymillió példány készült belőle. A klasszikus 500-as alapváltozat mellett több