Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Autócsodák újjászületése egy kis műhelybenExkluzív

Autócsodák újjászületése egy kis műhelyben

Végh János régi ismerősünk, jó néhány autóját bemutattuk már lapunkban. Apósával együtt restaurálnak olyan autókat amiket már ritkán látni. Az előző lapszámban megjelent gyönyörű Mercedes W 136-os is az ő kezük munkáját dicséri. Jánostól kérdeztük, hogyan is kezdődött? Apósom, Józsi bácsi 81 éves, hatvan éve autószerelő-inasként tanult, majd mesterlevelet szerzett.
Mercedes-Benz W136 – a nagy túlélőExkluzív

Mercedes-Benz W136 – a nagy túlélő

A Mercedes-Benz W136 Type 170V 1936-ban került bemutatásra a berlini Autó- és Motorkerékpár- kiállításon A Mercedesre jellemző reprezentatív limuzinok mellett a 136W egy megfizethető kisautónak számított és nagy sikert aratott. Ez a tipus pontosan tükrözte a Mercedes-Benz szándékait a személyautó gyártásban. Precízen összeszerelt mérnöki remekmű, korszerű alváz és motor, éppen
Jaguar XJ220 – a leggyorsabb országúti nagymacskaExkluzív

Jaguar XJ220 – a leggyorsabb országúti nagymacska

Ez a Jaguar, mint a leggyorsabb sorozatgyártású autó, bekerült a Guines Rekordok könyvébe, 349.4 km/ó a Nardo tesztpályán hitelesített végsebességgel. Az XJ220 tartotta a sorozatgyártású autók Nürburgring-i körrekordját is 2000-ig, 7 perc 46,36 másodperces idővel. Ebből a fantasztikus autóból 1992 és 1994 között összesen 271 darabot építettek. A megvásárolható földi
Alfa Romeo Giulietta Sprint – a szemrevaló idős hölgyExkluzív

Alfa Romeo Giulietta Sprint – a szemrevaló idős hölgy

Az Alfa City pódiumán találkoztunk először evvel a ma már igen ritka Alfával . A Giulietta Sprintet 1954-ben kezdték el gyártani. A történetével részletesen foglalkoztunk egy előző cikkünkben. Most egy gyönyörűen restaurált darabbal kerülhettünk testközelbe. A restaurálása nagy kalandjáról a tulajdonost, Kiss Istvánt kérdeztük. - Miért esett a választás pont
Tatra T54 – váltani csak pontosan, szépenExkluzív

Tatra T54 – váltani csak pontosan, szépen

Ha Tatra, akkor sokan az ikonikus, áramvonalas, léghűtéses V8-as motorokkal mozgatott csodaautókra gondolnak, a lenyűgöző T77-esre, a hátuszonyos T87-esre, esetleg a szocialista korszakban alkotott 603-as modellre. A harmincas években léteztek azonban kevésbé feltűnő, ám műszakilag fejlett egyéb Tatrák is. Közéjük tartozott a T54-es modell, amelyből talán, ha kéttucatnyi maradt fent
Jaguar XK140, a nyűgös nagymacskaExkluzív

Jaguar XK140, a nyűgös nagymacska

E klasszikus brit roadster fényezett karosszériával, ugrásra készen várja a pillanatot, amikor végre elkezdődhet a végszerelés, majd sor kerülhet az első próbakörre. Kész az alváz, a motor, a váltó is használhatónak ítéltetett, már csak egy-két alkatrész érkezésére vár Pásztor Tamás és csapata. A csavarra szétszedett nagymacska hazai vendégeskedéséről az ismert
Matchbox -a sok millió gyufaskatulyába zárt álom történeteExkluzív

Matchbox -a sok millió gyufaskatulyába zárt álom története

A kisautók igazi pionírja a Matchbox, amely a Lesney Products nevű cég márkaneveként indult hódító útjára 1953-ban. A hetvenedik születésnapját tavaly ünneplő céget fémöntésben járatos szakemberek alapították, név szerint John W. Odell, Leslie Charles Smith és Rodney Smith. A „Lesney” elnevezés utóbbiak keresztneveinek (Leslie és Rodney) összevonásával született. A legelső
Saabok az utakon – négykerekű repülőgépekExkluzív

Saabok az utakon – négykerekű repülőgépek

Ha szigorúan vesszük, a Saab több évszázados cég történelmet tudhat maga mögött, históriája ugyanis már 1646-ban elkezdődött. Akkoriban épült fel egy vízi erővel hajtott kalapácsmalom a svéd Bofors városka szomszédságában, Karlskogában, majd a termelés volumene egyre jobban felfutott, a növekvő cég pedig Bofors néven lett a svéd ipar megkerülhetetlen szereplője.
Légpárnás szörny 1959-ből: Curtis Wrigt 2500Exkluzív

Légpárnás szörny 1959-ből: Curtis Wrigt 2500

A hidegháború éveiben hagyományos fegyverek nagyüzemi gyártása mellett lázas munka folyt Keleten és Nyugaton annak érdekében, hogy újabb és hatékonyabb katonai eszközöket állítsanak a jövőbeli fegyveres konfliktust megvívó hadviselők szolgálatába. Ezen igyekezet szült egészen elképesztő találmányokat is, az amerikai Curtiss-Wright például légpárnás személyautót alkotott az Egyesült Államok hadseregének… Ez a
Fiat X1/9 – Imádott Ék-szerExkluzív

Fiat X1/9 – Imádott Ék-szer

Kelemen Csaba rajong a Fiat ék alakú sportkocsijáért, amely az olasz autógyár egyik legemlékezetesebb terméke, kiváló rekreációs eszköz és még a restaurálása is szórakoztató – szubjektív beszámoló következik! A Fiat X1/9-em története régre nyúlik vissza, úgy kezdődött, hogy a nyolcvanas években a szüleimmel minden második évben eljutottunk a Balatonra. Az