Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Alfa Romeo Giulietta Sprint – a szemrevaló idős hölgy

DSC 5917 resize

Az Alfa City pódiumán találkoztunk először evvel a ma már igen ritka Alfával . A Giulietta Sprintet 1954-ben kezdték el gyártani. A történetével részletesen foglalkoztunk egy előző cikkünkben. Most egy gyönyörűen restaurált darabbal kerülhettünk testközelbe. A restaurálása nagy kalandjáról a tulajdonost, Kiss Istvánt kérdeztük.

– Miért esett a választás pont erre a tipusra?

2013-ban láttam előszőr ezt a típust Salzburg-ban az Classic Expo –n , nagyon tetszett. Egy itthoni veterános ismerős akivel ott futottam össze, említette hogy tud Magyarországon egy eladó példányt.Kinyomoztam hol van. Novemberben már az enyém volt és boldogan vittem haza ( a boldogságom később árnyalódott )

– Mit lehet tudni az autó előéletéről?

A gyári anyakönyvi kivonat ( CERTIFICATO DI ORIGINE )  szerint 1958-ban gyártották és Németországba adták el. Magyarországra 1967-ben került , itt öt tulajdonosa volt,  majd 15 év után kivonták forgalomból. Ezt követően még járt egy pár embernél akik megpróbálták talpra állítani, de nem jártak sikerrel.

– Milyen állapotban volt külsőleg és szerkezetileg?

Az autó szét volt szedve , a karosszéria nagyon rozsdás volt , a motor és a váltó szétszedve állt dobozokban,

– Mennyi ideig tartott a restaurálás?

Több mint nyolc év után kapott  rendszámot, majd szét kellett szedni a motort, mert nem sikerült az előző csapatnak rendesen megcsinálni . A motor rendberakása további hosszú hónapokat  jelentet.  Összességében 10 év és 12  nap  volt mire elkészült.

– Mi volt a legnagyobb kihívás a restaurálás folyamán?

Hozzá értő mestereket találni és bizonyos ritka alkatrészeket beszerezni.

– Voltak azért beszerezhető alkatrészek is? Illetve hogyan sikerült áthidalni a problémákat?

A motorhoz, váltóhoz és az elektromossághoz hiányosan de hozzáférhetők voltak alkatrészek bár volt olyan is hogy két évbe telt mire találtam.   Karosszéria elemek, krómok nincsenek már hozzá, így a hiányzókat le kellett gyártatni.

DSC 5964 resize

– Volt-e, van-e Magyarországon több Giulietta Sprint ?

Egy biztos volt ott még ahonnan én vettem, de nagyon rossz állapotban , átalakítva és erősen hiányosan. Az már szerintem menthetetlen.

– Ha jól tudom az évek során néhány korszerűsítésen esett át ez a típus, ez melyik és milyen évjárat? Illetve mik voltak a változtatások az első szériához képest?

A Giulietta Sprint-t 1954-ben jött ki . A típus 1958-1960 között alakult át a 750 sorozatról a 101-es sorozatra. A 750-ek karosszériája még kézzel készült fa sablonokra ( lásd melléklet ), de a 101- est már préselt lemezekből állították össze . Az enyém egy úgynevezett modello tranzitione,  ( széria II-nek is szokták nevezni) , az 1958 májusi  átállás kezdete után, a 200-ik  legyártott darab. A változások : az orr részen megváltoztatták a krómokat, más lett a maszk és a középső embléma; hátul még a régi repülőgép mintájú rendszám világítás van és nagyobbak a lámpák elől hátul . Érdekesség még, hogy a küszöb alul nyitott de később már zártra módosították.  A motor teljesítménye 65 LE –ről 80 LE nőtt.

– Mi a véleményed, mennyire vezethető a Giulietta mai szemmel?

Megállja a helyét a forgalomban. Ami zavaró az a dinamó gyenge teljesítménye. A szervo nélküli fék és kormányzás miatt fokozott figyelmet igényel a vezetése. Autópályázásra azért nem ajánlom mert  110 fölött nagyon zajos.

– Gondolom egy ilyen korú, ilyen szép autónak már lelke is van?

Úgy veszem észre hogy igen , egy érzékeny , kissé sértődékeny hölggyel tudnám összehasonlítani . Lehet hogy a kora (65+) miatt van ez ?

Diósi Imre