Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Lotus Europa Twin Cam – a Lotus istálló szülötteExkluzív

Lotus Europa Twin Cam – a Lotus istálló szülötte

Colin Capman akinek neve legenda az autósportban nemcsak sikeres brit autóversenyző, de autókonstruktőr, feltaláló, versenyistálló tulajdonos, sikeres üzletember hírében is állt. Ő alapította a Lotus Engineering Ltd.-t, ahol a versenytapasztalatai alapján kezdtek el sportkocsikat gyártani. Volt rá igény hiszen az angolok hagyományosan imádták a kis sportkocsikat. Az első ilyen Lotus
Petersen Automotive Museum – a legek legjeAutószalon

Petersen Automotive Museum – a legek legje

A Petersen Automotive Museum mai formájában 10 éve fogadja az érdeklődőket, de több mint 30 éves múltra tekint vissza. Robert E. Petersen és felesége Margie alapították és 1994 június 11-én nyitotta meg kapuit, eredetileg a megyei Természettudományi múzeum területén, majd költözött jelenlegi helyére. A 3+1 szintes kiállítótér a világ egyik
TATRA 603 X5 – egy megvalósulatlan álomExkluzív

TATRA 603 X5 – egy megvalósulatlan álom

A hatvanas évek elején a pozsonyi Tatra gyár tervezőrészlegében lázas munka folyt, a Tatra 603-as korszerűbb utódjának, egy új köntösbe öltöztetett reprezentatív kormányzati limuzinnak az elkészítése volt a cél. Ján Oravec dizájnernek és Fridrich Hudec karosszériaépítő csapatának jutott ez a feladat. Az első 1:1 méretarányú modell a Tatra 603 X1
A lakóautózás kezdete – a szabadság országútjainExkluzív

A lakóautózás kezdete – a szabadság országútjain

Sokan úgy gondolják, az ihletet az 1800- as években Európa útjain gyakran feltűnő roma vándorszekerek adták. Mások az Amerikai Polgárháború ekhós szekereitől származtatják. Utazva lakni lehet a szabadság vagy a szükség szinonimája is. Esetleg mindkettő.Bár sokan összekeverik,meg kell különböztetni a lakóautót a lakókocsitól. Utóbbi vontatásához rendelkezni kell egy ehhez megfelelő
Intermeccanica – a túlélés bajnokaExkluzív

Intermeccanica – a túlélés bajnoka

A céget egy igazi kanadai pár alapította. a magyar származású Frank és a cseh származású Paula Reisner. Frank Reisner autóértékesítéssel foglalkozott Montrealban.1959-ben itáliai újuk során jött az ötlet, hogy alapítsanak céget és szálljanak be az autóiparba. A gondolatot azonnal tett is követte, Torinóban bejegyeztették az Intermeccanica céget. Első projektjükként Renault,
Panhard 24 CT – egy történet végeExkluzív

Panhard 24 CT – egy történet vége

Ez a kis 1964-es francia ékszerdoboz a legendás Panhard utolsó terméke.A 24-es típusszám a 24 órás LeMans-on aratott sorozatos kategóriagyőzelmekre utal. Vonalait, mint minden autójukét Louis Bionier tervezte. Valószínű ez az egyetlen 24 CT Magyarországon. Tulajdonosa Bogdányi Gyula gyűjtő, aki  nagyjából ilyen állapotban vásárolta meg nemrég. A Panhard & Levassor
Fiat 131 Mirafiori – a nagy túlélőExkluzív

Fiat 131 Mirafiori – a nagy túlélő

A középkategóriás családi autót 1974-ben mutatták be a Torinói Autószalonon. Arányos formája a Bertone Stúdió munkáját dicséri. Megjelenése az olajválság csúcsával esett egybe, így a kezdeti eladások nem voltak túl biztatóak. A Fiat 131 alapvetően a legendás 124-es továbbgondolása. A Mirafiori név a Torino körzetében lévő összeszerelő üzemre utal. A
Jaguar MK1 – 70 éves és köszöni jól vanExkluzív

Jaguar MK1 – 70 éves és köszöni jól van

A Jaguar MK1 1955-ös bemutatója mérföldkő volt a márka történetében. A Jaguár méltán volt híres kényelmes luxusautóiról, és a nagy teljesítményű sikeres versenyautóiról és sportkocsijairól. Ez az imázs egészen jogelődjéig a háború előtti SS márkáig vezethető vissza. A háború utáni Jaguar márka kínálatában lévő nagy luxusautó, az MK VII-es és
Németh Veterán Autó Múzeum – autócsodák a kezdetektőlExkluzív

Németh Veterán Autó Múzeum – autócsodák a kezdetektől

Nem egész egy éve új veteránautó múzeummal lettünk gazdagabbak. Bugyi külterületén, a Taksony felé vezető úton áll három hangár , a Németh Veterán Autó Múzeum. Előtte egy AN2-es kétfedelű repülő, jelezi, hogy itt minden helyet kap ami közlekedik és ipari műemlék. Ottjártunkkor apa és fia, id.Németh József és ifj. Németh
Renault R4 – világforradalom a hátsó ajtón átExkluzív

Renault R4 – világforradalom a hátsó ajtón át

Az R4, vagy ahogy a franciák becézték "La Qatrelle"a Renault a mai napig legtöbbet eladott modellje, melyet 1961-től gyártottak több mint 30 esztendőn át. Hosszú gyártási ciklusa alatt 8.135 424 darab készült. Evvel a mennyiséggel a harmadik valaha legtöbbet épített autó lett a Ford T modell és a VW Bogár