A hatvanas évek elején a pozsonyi Tatra gyár tervezőrészlegében lázas munka folyt, a Tatra 603-as korszerűbb utódjának, egy új köntösbe öltöztetett reprezentatív kormányzati limuzinnak az elkészítése volt a cél. Ján Oravec dizájnernek és Fridrich Hudec karosszériaépítő csapatának jutott ez a feladat. Az első 1:1 méretarányú modell a Tatra 603 X1
Sokan úgy gondolják, az ihletet az 1800- as években Európa útjain gyakran feltűnő roma vándorszekerek adták. Mások az Amerikai Polgárháború ekhós szekereitől származtatják. Utazva lakni lehet a szabadság vagy a szükség szinonimája is. Esetleg mindkettő.Bár sokan összekeverik,meg kell különböztetni a lakóautót a lakókocsitól. Utóbbi vontatásához rendelkezni kell egy ehhez megfelelő
A céget egy igazi kanadai pár alapította. a magyar származású Frank és a cseh származású Paula Reisner. Frank Reisner autóértékesítéssel foglalkozott Montrealban.1959-ben itáliai újuk során jött az ötlet, hogy alapítsanak céget és szálljanak be az autóiparba. A gondolatot azonnal tett is követte, Torinóban bejegyeztették az Intermeccanica céget. Első projektjükként Renault,
Ez a kis 1964-es francia ékszerdoboz a legendás Panhard utolsó terméke.A 24-es típusszám a 24 órás LeMans-on aratott sorozatos kategóriagyőzelmekre utal. Vonalait, mint minden autójukét Louis Bionier tervezte. Valószínű ez az egyetlen 24 CT Magyarországon. Tulajdonosa Bogdányi Gyula gyűjtő, aki nagyjából ilyen állapotban vásárolta meg nemrég. A Panhard & Levassor
A középkategóriás családi autót 1974-ben mutatták be a Torinói Autószalonon. Arányos formája a Bertone Stúdió munkáját dicséri. Megjelenése az olajválság csúcsával esett egybe, így a kezdeti eladások nem voltak túl biztatóak. A Fiat 131 alapvetően a legendás 124-es továbbgondolása. A Mirafiori név a Torino körzetében lévő összeszerelő üzemre utal. A
A Jaguar MK1 1955-ös bemutatója mérföldkő volt a márka történetében. A Jaguár méltán volt híres kényelmes luxusautóiról, és a nagy teljesítményű sikeres versenyautóiról és sportkocsijairól. Ez az imázs egészen jogelődjéig a háború előtti SS márkáig vezethető vissza. A háború utáni Jaguar márka kínálatában lévő nagy luxusautó, az MK VII-es és
Nem egész egy éve új veteránautó múzeummal lettünk gazdagabbak. Bugyi külterületén, a Taksony felé vezető úton áll három hangár , a Németh Veterán Autó Múzeum. Előtte egy AN2-es kétfedelű repülő, jelezi, hogy itt minden helyet kap ami közlekedik és ipari műemlék. Ottjártunkkor apa és fia, id.Németh József és ifj. Németh
Az R4, vagy ahogy a franciák becézték "La Qatrelle"a Renault a mai napig legtöbbet eladott modellje, melyet 1961-től gyártottak több mint 30 esztendőn át. Hosszú gyártási ciklusa alatt 8.135 424 darab készült. Evvel a mennyiséggel a harmadik valaha legtöbbet épített autó lett a Ford T modell és a VW Bogár
A Fortepan fényképgyűjteményét böngészve érdekes fotókra bukkantunk. Régi többnyire keleti autók, mellettük büszke család. Ők voltak az első személyautó tulajdonosok akkor amikor autót csak ritkán lehetett látni az utakon. A háború után gyakorlatilag megszűnt a gépjármű kereskedelem, 1948-tól pedig csak állami autók léteztek. Az import a vezetőréteg, hivatalok, minisztériumok szükségleteit
A Talbot Lago T26 Grand Sport széria példányai különleges autók voltak több szempontból is. A karosszériát nem a Talbot Suresnesi üzemében gyártották mint a Talbot Rekordét. A Grand Sport sorozat mind a 38 darabját olyan karosszériaépítőnél készítették mint például a Franay, a Saoutchik, a Figoni et Falaschi, a Graber, az










