Az R4, vagy ahogy a franciák becézték "La Qatrelle"a Renault a mai napig legtöbbet eladott modellje, melyet 1961-től gyártottak több mint 30 esztendőn át. Hosszú gyártási ciklusa alatt 8.135 424 darab készült. Evvel a mennyiséggel a harmadik valaha legtöbbet épített autó lett a Ford T modell és a VW Bogár
A Fortepan fényképgyűjteményét böngészve érdekes fotókra bukkantunk. Régi többnyire keleti autók, mellettük büszke család. Ők voltak az első személyautó tulajdonosok akkor amikor autót csak ritkán lehetett látni az utakon. A háború után gyakorlatilag megszűnt a gépjármű kereskedelem, 1948-tól pedig csak állami autók léteztek. Az import a vezetőréteg, hivatalok, minisztériumok szükségleteit
A Talbot Lago T26 Grand Sport széria példányai különleges autók voltak több szempontból is. A karosszériát nem a Talbot Suresnesi üzemében gyártották mint a Talbot Rekordét. A Grand Sport sorozat mind a 38 darabját olyan karosszériaépítőnél készítették mint például a Franay, a Saoutchik, a Figoni et Falaschi, a Graber, az
Január elsején ünnepelte 80. születésnapját Jack Bernard "Jacky" Ickx a belga motor és autóversenyző ikon. Sokoldalúsága, gyorsasága eredményei élő legendává tették. Édesapja autós újságíró volt és általában magával vitte fiait különböző versenyekre mikor dolgozott. A kis Jackyt nem nagyon hozta lázba a hangos és füstös sport. Ám amikor szüleitől kapott
A berlini székhelyű Karosserie Friedrich Rometsch műhelyt 1924-ben alapították és mint annyi más karosszériaépítő, megrendelésre készített autókat különféle alvázakra. A háború előtt szerződése volt taxik építésére is, Opel alvázra. A háború alatt tábori konyhákat épített mint hadi beszállító. A háború után Rometsch újra karosszériákat kezdett építeni. Folytatta a taxik építését,
Négy nagyváros. New York, Párizs, London és Róma utcaképét meghatározó legnépszerűbb városi taxikat mutatjuk be az ötvenes-hatvanas évekből. Valószínű Rómában már az ókorban is volt bérkocsi szolgáltatás. A távolságot egy kocsikerék hajtotta fogaskerék segítségével egy dobozba ejtett kavicsok számával mérték. Checker Marathon a filmsztár Ezt az autót minden filmrajongó ismeri,
Akárcsak Doktor Dolittle meséjében, a kétfejű állatnak Huzivoninak elöl és hátul is van feje, Illetve eleje. Ha ilyet lát az ember megdörzsöli a szemét, mert valami nem stimmel. Bár miért is ne. Ha van két hátul törött autónk, egybe is építhetjük azokat. Kirakhatjuk az üzletünk, pizzázónk, szerelőműhelyünk elé az út
A tavaly elhunyt mester aki megreformálta a csillagos márka formavilágát, negyed évszázadig volt a Mercedes-Benznél dizájnere. "Egy Mercedes-Benznek úgy kell kinéznie mint egy Mercedes-Benz" vallotta. Egységes formavilágot alkotott. Minden új gyártmánynak hordoznia kell valamit az előző stílusjegyeiből , hogy a visszapillantó tükörben mindenki lássa ha egy Mercedes közeledik. Bruno Sacco
Két évtizede Frankfurt, Genf, Párizs, Torino, London mellett Budapesten is volt Autószalon. A Magyar Gépjárműimportőrök és a HUNGEXPO szervezésében a Budapesti Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás keretében került megrendezésre az Automobil 2001 kiállítás. Akkoriban a hazai gépjárműpiac felfelé ívelt. Olyan gyártók jöttek el, építettek standokat és mutatták be legújabb termékeiket a Vásárvárosban,
A Rolls Royce vezetése jól reagált az ötvenes években a piac igényeire és megértette az idők szavát. Szakított az 1906 óta hagyományos alvázas konstrukcióval. Az önhordó karosszéria más dimenziókat adott. Tágasabb utastér, nagyobb sziládság, kissebb súly., korszerűbb futómű, stb. Nem utolsó sorban a hatékonyabb sorozatgyártás is könnyebben megoldható volt így.