Volt idő, amikor a nagy tömegben gyártott, olcsó és egyszerű autók átszabását szinte futószalagon végezték a különféle karosszériaépítők, sőt, a nagyobb gyártók is készséggel vállalkoztak arra, hogy kiszolgálják a vásárlók speciális igényeit. Ebben a korban született meg az olcsó és egyszerű, bohókás strandautók kategóriája. Olasz és francia filmvígjátékok visszatérő szereplői
A Ford legfelsőbb vezetése 1959-ben megállapította, hogy a jövőben a szabadidőautók piacán robbanásszerű változás várható, ideje hát elébe menni a vásárlók igényeinek és felkészülni a gyártásra. Azokban az években léteztek már félénk próbálkozások a riválisoknál is, a General Motors például 1955-ben mutatott be egy minibusz-szerűséget GMC L’Universelle Dream Truck néven.
A két világháború között a leghíresebb francia autóversenyző kétségtelenül a párizsi születésű Jean Pierre Wimille volt, akinek a gyors autók iránti szeretete már a szülői házban kialakult, hiszen édesapja olyan újságíró volt, aki gyakran cikkezett autós újdonságokról és természetesen autóversenyekről is tudósított. Wimille alig huszonkét éves volt, amikor elsősorban a
Habár elsőre szokatlan látvány a Lancia Beta HPE modellje, gyorsan meg lehet barátkozni a kupék és a kombik közötti mezsgyén létező gépkocsi formájával, amelynek arányai második, harmadik pillantásra már egészen harmonikusnak tűnnek. Nem darabos és ormótlan, mint egy kombi, hanem kimondottan sportos, ellenben az utastér és a csomagtér viszonylag tágas.
Jan Wilsgaard dizájner kedvenc munkaeszköze minden bizonnyal a vonalzó lehetett – már amennyiben véleményt alapíthatunk az általa tervezett gépkocsik külsejére. A Volvók legendás kockasága, tágas hasábformájuk, élhető ergonómiájuk kialakításában elévülhetetlen érdemei voltak a norvég származású szakembernek, aki nem kevesebb, mint negyven éven keresztül formálta, alakította a skandináv márka modelljeit. A
„Drágám, megálljunk valahol egy kávéra, vagy főzzek inkább egyet útközben?” – E mondat igen gyakran elhangozhatott azon szerencsések körében, akik nem csupán egy bogárhátú Volkswagent engedhettek meg maguknak az ötvenes-hatvanas évek fordulóján, hanem hozzá valódi luxuskiegészítőt, úti kávéfőzőt is. Mielőtt tovább lépnénk a Hertella Auto-Kaffeemaschine fantázianéven forgalmazott extrára, érdemes a
Alig néhány héttel ezelőtt a Veterán Garázs Magazinban már beszámoltunk az Ace Classic Cars merész, ám kétségtelenül sikerre ítélt vállalkozásáról. A cégalapító-ötletgazda, Vámos László akkor arról mesélt, hogy káprázatos oldtimerek sorát és exkluzív szolgáltatáscsomagot kínálnak azoknak, akik klasszikus autóversenyeken kívánnak rajthoz állni, de nem rendelkeznek megfelelő veteránautóval. Vámos Lászlóval az
Amint az Aurelia nyugdíjazása biztossá vált, a Lancia új húzómodellt állított csatasorba, amelyet a gyári hagyományoknak megfelelően ismét egy, a Római Birodalom közlekedését meghatározó útról neveztek el – így született meg a Flaminia, névadója pedig a Rómát Riminivel összekötő ókori hadiút lett. A Lancia újdonsült zászlóshajója kifinomult, nagyon modern szerkezet
Az Alfa Romeo három alkalommal is a piacra lépett Giulietta elnevezésű modellcsaláddal, a legkorábbi sorozat pedig 1954-ben, hetven évvel ezelőtt mutatkozott be. A kisméretű, agilis, sportos karakterű első generáció megjelenését az Alfa Romeónál bekövetkezett szemléletváltozás eredményezte. Addig az Alfa személyautók kínálatának gerincét az 1900-as típusjelzésű nagytestű, exkluzív kialakítású személyautó képezte,
Koncz András 2015-ben csatlakozott a Triumh Spitfire tulajdonosok népes táborához, ezzel pedig ifjúkori álma vált valóra. Vajon megérte öt évtizeden át vágyakozni az angol roadsterre? Szerelővé kell-e válnia az úrvezetőnek, ha egy ilyen matuzsálemet választ társául? Őrületbe kergeti-e a tulajdonost az alkatrészvadászat? Ezekről és még sok egyébről beszélgettem e brit