Ha Tatra, akkor sokan az ikonikus, áramvonalas, léghűtéses V8-as motorokkal mozgatott csodaautókra gondolnak, a lenyűgöző T77-esre, a hátuszonyos T87-esre, esetleg a szocialista korszakban alkotott 603-as modellre. A harmincas években léteztek azonban kevésbé feltűnő, ám műszakilag fejlett egyéb Tatrák is. Közéjük tartozott a T54-es modell, amelyből talán, ha kéttucatnyi maradt fent
E klasszikus brit roadster fényezett karosszériával, ugrásra készen várja a pillanatot, amikor végre elkezdődhet a végszerelés, majd sor kerülhet az első próbakörre. Kész az alváz, a motor, a váltó is használhatónak ítéltetett, már csak egy-két alkatrész érkezésére vár Pásztor Tamás és csapata. A csavarra szétszedett nagymacska hazai vendégeskedéséről az ismert
A kisautók igazi pionírja a Matchbox, amely a Lesney Products nevű cég márkaneveként indult hódító útjára 1953-ban. A hetvenedik születésnapját tavaly ünneplő céget fémöntésben járatos szakemberek alapították, név szerint John W. Odell, Leslie Charles Smith és Rodney Smith. A „Lesney” elnevezés utóbbiak keresztneveinek (Leslie és Rodney) összevonásával született. A legelső
Ha szigorúan vesszük, a Saab több évszázados cég történelmet tudhat maga mögött, históriája ugyanis már 1646-ban elkezdődött. Akkoriban épült fel egy vízi erővel hajtott kalapácsmalom a svéd Bofors városka szomszédságában, Karlskogában, majd a termelés volumene egyre jobban felfutott, a növekvő cég pedig Bofors néven lett a svéd ipar megkerülhetetlen szereplője.
A hidegháború éveiben hagyományos fegyverek nagyüzemi gyártása mellett lázas munka folyt Keleten és Nyugaton annak érdekében, hogy újabb és hatékonyabb katonai eszközöket állítsanak a jövőbeli fegyveres konfliktust megvívó hadviselők szolgálatába. Ezen igyekezet szült egészen elképesztő találmányokat is, az amerikai Curtiss-Wright például légpárnás személyautót alkotott az Egyesült Államok hadseregének… Ez a
Kelemen Csaba rajong a Fiat ék alakú sportkocsijáért, amely az olasz autógyár egyik legemlékezetesebb terméke, kiváló rekreációs eszköz és még a restaurálása is szórakoztató – szubjektív beszámoló következik! A Fiat X1/9-em története régre nyúlik vissza, úgy kezdődött, hogy a nyolcvanas években a szüleimmel minden második évben eljutottunk a Balatonra. Az
A Chevrolet 1958-ban kezdte meg a kínálata zászlóshajójának számító Impala gyártását. A full size méretű modell készült szedán, kombi, kupé és kabrió kivitelben is, az alábbiakban egy szépséges kupét járhatunk körbe tulajdonosa, Verebi Gábor jóvoltából. Az egyszerre sportos, elegáns és tágas Impala a kezdetektől fogva hatalmas sikert aratott, így több
Sebők András érdi műhelyében nem mindennapi járgányra bukkantunk. Nemcsak formáját és technikáját, de restaurálásának módját tekintve is párját ritkító különlegesség a kedves külsejű Fiat, amely egyszerre Simca és Citroën is. A tulajdonos gyorsan meg is magyarázta ennek okát – Szerettem volna egy Fiat Balillát, azonban Olaszországban már nemigen akad eladó