Német vér, olasz szív A Fiat 128-as mérföldkő az európai autógyártásban, orrmotorjával, fronthajtásával tulajdonképpenévtizedekre meghatározta a kis- és közepes autók konstrukcióját. Talán a „Golf-osztályt” iselnevezhetnénk róla, ugyanis az 1969-ben bemutatott és 1970-ben az év autójának választott Fiat128-as évekkel előzte meg a Volkswagen újdonságát. A sikeres modellből hárommilliónál is többtalált gazdára,
Nagy Gábor elsősorban a régi motorkerékpárokért rajong, de van nála esélye a hasonlóan koros autóknak is, feltéve, ha olasz mester tervezte őket. Gyűjteményéből egy 1974-es évjáratú Lancia Berlinát vett elő a kedvünkért, amely a rajongók szemében egyike az utolsó „igazi” Lanciáknak, lévén konstrukciója a Fiat hatalomátvétele előtt született, Gábor
Vég nélküli vitára számíthat, aki az Egyesült Államokban felteszi a kérdést, mely szerint „a Cadillac jobb-e, vagy a Lincoln?”. A két márka rivalizálása átívelt az amerikai autós história jelentős részén, küzdelmükben soha nem hirdettek győztest, eredményeik azonban fejlesztésekre inspirálták az ottani autóipar többi résztvevőjét is. Ez alkalommal egy mesés állapotban
Amikor Európában a második világháború utáni gazdasági fejlődés eredményeként a családok többsége már autóra vágyott, botorság lett volna igényüket figyelmen kívül hagyni. Számos kisebb és nagyobb autógyár igyekezett olyan gépkocsit alkotni, amely kelendő lehetett az egyre fejlődő piacon, így tett az NSU is, amely kétségtelenül előnyös pozícióból rajtolt. Nemcsak azért,
Schindler Alex, az Alfárium tulajdonosa különleges autót bocsátott a rendelkezésünkre, mégpedig egy Alfetta GTV-t. A kétliteres motorral szerelt Alfa Romeo fénykorában a Porsche egyik konkurense volt és az olasz kupé negyven év múltán is megőrizte sármját. De nemcsak megjelenése kifogástalan, a menettulajdonságai a középmotoros sportautók magasságába emelték. Schindler Alexet az Alfárium
Gyakran hallatszik veterános körökben a sóhaj, „ó, bár beszélni tudna ez a kocsi”, az itt következő klasszikus járművet pedig valóban érdemes lenne kivallatni. Nemcsak a húszas-harmincas évek fordulójának gyártási titkait tudhatnánk meg tőle – amiket féltékenyen őrzött a Rolls Royce -, de talán Nagy Britannia, sőt a világ sorsát
A típustáblája szerint 1948-ban készült Bentley Mk. VI-os egy visszatérő külföldi ügyfél tulajdonakéntérkezett a Pásztor Classichoz, Tamás és csapata pedig a protokollt betartva az autó állapotánakfelmérésével kezdte a munkát.A restaurátortól megtudtam, hogy a Bentley nem volt nagyon rossz állapotban, de a használatnyomai erőteljesen látszódtak rajta. Nem tűnt úgy, mintha a
Ez a „Papírjaguár” nem pusztán egy kollekció sokadik darabja, hanem emlékmű is egyben,tulajdonosa pedig egy Volgáira büszke gyűjtő. Sólyom Péter Gábor önvallomással kezdtebeszélgetésünket, amikor 600-as Trabantjáról kérdeztük. Magyarázkodnia kellett volna? Aligha, de aszovjet gyártmányú, termetes Volgák iránt érzett rajongása miatt meglepő volt, hogy ezúttal egyTrabit mutatott be nekünk. Miért lett
Legyőzte a Porschét, megelőzte a DeLoreantLancia Beta Monte-Carlo Az alábbi történet tanulsága, hogy sosem szabad feladni, mert lám, sikerülhet a nagy fogás. BuellaJózsef jóbarátjától értesült arról, hogy egy frissen kelt hirdetésben olyan Pininfarina által tervezettautó kelleti magát, amely negyvenöt éves kora ellenére szinte új. Hihetetlen, de ennyi idő alattmindössze tizenkilencezer
Bevallom, különféle rendezvények alkalmával többször is körbejártam ezt a figyelemreméltógépkocsit, és mindig is szerettem volna első kézből származó információkhoz jutni róla, elsősorbanpedig arra lennék kíváncsi, hogyan is miért került a tulajdonába ez a figyelemreméltó jármű?Nem kerestem ezt a márkát, de a húszas évek autógyártása különösen érdekelt, amely hőskor voltaz autóépítés










