Ezt az 1982-es évjáratú 601-est alkatrészcsere nélkül sikerült felújítani, egyébként pedig élénk, gyári,pisztáciazöld színe mentette meg az enyészettől. A gyűjtő, aki Pagoda Mercedesek felújításávalszerzett tekintélyt az oldtimerek világában, ezúttal e Trabant 601 gépkocsijáról mesélte el, milyenmódon jutott hozzá. Mert tőle már megszokhattuk, hogy minden szerzeményéhez érdekes történettársul. Bővebben januári lapszámunkban.
Ez a Kacsa csak látszólag volt reménytelen állapotban, amikor György Balázs, alias Citroëndokikezelésbe vette. Viharvert karosszériája sokkal rosszabbnak mutatta, mint amilyen valójában volt,amikor darabjaira szedték, kiderült, hogy alkatrészeinek nagy része ép és egészséges. Mégismenesztették a használható darabok többségét is, ugyanis belga tulajdonosa egy újszerű, sőt, gyáriállapotú CV2-est szeretett volna. Bővebben
Kovács Sándor nem saját hobbiját éli ki, amikor öreg amerikai autókat vásárol, sokkal inkább akollekciójában rejlő üzleti lehetőséget igyekszik kamatoztatni. Egyfajta színház ez, amelyben az öreg,méretes vasak főszerepet játszanak, különleges életérzést, nosztalgiát testesítenek meg. Most talánlegkülönlegesebb óriásáról, a Buick Eight modellről kérdeztem. Bővebben januári lapszámunkban.
A harmincas évek közepén a BMW Eisenachban működő, gépkocsik gyártására szakosodott üzemeegyre másra mutatta be új modelljeit, egyúttal pedig minden szériáját megkoronázta egy fürge éstermészetesen méregdrága sportmodellel. A kisméretű 303-asból kinőtt családfa ágain is megjelentkét emlékezetes aszfaltszaggató, mégpedig a 315/1 és a 319/1 jelzésű roadster. Varga Zsoltjóvoltából egy különleges történettel
Ezt a futurisztikus Cadillac-et a legutóbbi időkig egy nyolcvanhat éves amerikai hajtotta, aki egykorvadászpilóta volt. Négykerekű csodaautója Amerikában is feltűnést aratott, az pedig természetes,hogy Magyarországon is tátva maradnak a szájak, ha méltóságteljesen begördül valahová. Feltűnő,nagyszerű, látványos, ráadásul akár a volánjához is ülhetnek a vállalkozó szellemű jelentkezők! Bővebben decemberi lapszámunkban.
Apró, lapos és veszélyes. A korabeli Ferrarik, Jaguarok retteghettek tőle, vezetője pedig szinténfélthette az életét. Gondoljunk csak bele, elszánt mérnökök egy aprócska, ketrecre emlékeztető vázraalumíniumlapokat szögecseltek, belülre pedig egy bődületesen erős motort építettek. Azistenkísértés tényállását a nyitott karosszéria tette teljessé. Épelméjű ember nem ült volna bele, nemcsoda, ha csupán huszonhat
A sors igazságtalanságáról sokat mesélhetne West Bromwich legjelentősebb autós manufaktúrája, aJensen Motors. Manapság alig ismerik a nevét, holott egykor a haladó technikák alkalmazásánakzászlóshajójaként emlegették, mert élen járt a blokkolásgátló, a személyautós összkerékhajtás, aműanyag karosszéria, vagy éppen a négy tárcsafék elterjesztése terén. A következőkben egy mindentekintetben különleges Jensen gépkocsi bemutatásával szolgáltatunk
A veterános szakemberek szerint a W187-es valóságos titkos fegyver. Ha ugyanis valaki egyszerreélvezné a háború előtti autók hangulatát, formavilágát, ám mindezt ötvözné a könnyebbkezelhetőséggel, nagyobb üzembiztonsággal és komoly kényelemmel, válasszon ilyen típust. E járműugyanis átmenet a háború előtti és az utána gyártott autók között, á la Mercedes.