![DAF a holland kisautó 1 480px Tuning daf 600 06 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/480px-Tuning-daf-600-06-1-1024x717.jpg)
Az 1928-ban Eindhovenben alapított DAF a háború előtt szállítójárművek építésével és átalakításával foglalkozott. Komolyabb felfutás a cégnél a II. Világháború után következett be. A DAF sikeresen kapcsolódott be a teherautók, pótkocsik és buszok iránt megnövekedett kereslet kielégítésébe. 1949-re már minden szegmensben tudott kínálni járművet. Kivéve a személygépkocsiét.1954 végén Hub van Doorne tulajdonosnak az az ötlete támadt, hogy szíjjal hajtott fokozatmentes váltót használjon a közúti járművek erőátvitelére. Ez a rendszer ipari gépeknél már régen alkalmazott és bevált volt. 1955-ben a DAF elkészítette első vázlatát a Variomatic rendszeréről. A szíjtárcsákat centrifugális súlyokkal a motor fordulatszámával növekvő vákum szabályozza. Praktikuma a kis súly és az olcsón előállítható szerkezet. Az elkövetkező néhány évben a formatervezésre fektették a hangsúlyt.
![DAF a holland kisautó 2 Cutaway](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/Cutaway-1024x780.jpg)
![DAF a holland kisautó 3 index](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/index-1024x499.jpg)
1958 februárjában a DAF egy kis szíjhajtású négyüléses autót mutatott be a nagyközönségnek, sikerrel.Az 1959-ben sorozat gyártott járműre azonnal 400 megrendelést kaptak a tetszetős olcsó kis családi autóra, ami akkoriban elég nagy tételnek számított. Igazi négykerekű volt a háromkerekűek piacán. A holland Johan van der Brugghen által megrajzolt 600-as kiskocsi a családok kedvence lett.
![DAF a holland kisautó 4 Sid 1958 daf 600 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/Sid_1958-daf-600-1-1024x768.jpg)
![DAF a holland kisautó 5 DAFsmall](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/DAFsmall-1024x566.jpg)
![DAF a holland kisautó 6 Designer Johan van der Brugghen](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/Designer-Johan-van-der-Brugghen-1024x817.jpg)
Az 1961-ben megjelent DAF Daffodil már 750 köbcentis motorral rótta az utakat. Ez volt később a DAF 33-as. 1966-ban mutatták be a 44-es modelt ,az olasz Michelotti formatervével , erősebb 850 köbcentis, de továbbra is két hengeres motorral.
![DAF a holland kisautó 7 DAF 33](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/DAF-33-1024x768.jpg)
![DAF a holland kisautó 8 1200px DAF 44](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/1200px-DAF_44-1024x683.jpg)
1967-ben evvel párhuzamosan egy egy erősebb modelt is kihoztak, az 55-öst. Szedán, kombi és kupé változatban volt kapható. Motorja a Renaulttal közösen fejlesztett 1108 köbcentis 50 lóerős már 4 hengeres vízhűtéses motor volt elől új felfüggesztést és kétkörös tárcsaféket kapott.
![DAF a holland kisautó 9 daf 55](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/daf_55-1024x621.jpg)
![DAF a holland kisautó 10 48546629692 e1f48b0cae b](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/48546629692_e1f48b0cae_b.jpg)
A DAF 66-nál a hátsó futóművet korszerűsítették és a Variomatic rendszert robosztusabbá tették, valamint differeciálművel látták el
![DAF a holland kisautó 11 130052 11c23634327f5d9e](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/130052_11c23634327f5d9e.jpg)
1970-től folytak a felesztések egy nagyobb négyajtóson a 77-es tipuson. Ez gyártásba sosem került, de ez volt az alapja a 300-as Volvo sorozatnak, mivel a DAF személygépkocsi részlegét a Volvo vette meg.A 300-as Volvo sorozat szintén Variomatic erőátvitelt kapott. A 66-ost is még jó ideig gyártották Volvo emblémával.
![DAF a holland kisautó 12 3154a617d61a53d0eee668a52621f15d](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/3154a617d61a53d0eee668a52621f15d-1024x506.jpg)
![DAF a holland kisautó 13 P1980 1235](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/P1980_1235-1024x822.jpg)
![DAF a holland kisautó 14 04 artikel25955bild01jpg 6bd4e561f6ffa925](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/04-artikel25955bild01jpg-6bd4e561f6ffa925-1024x576.jpg)