Az 1928-ban Eindhovenben alapított DAF a háború előtt szállítójárművek építésével és átalakításával foglalkozott. Komolyabb felfutás a cégnél a II. Világháború után következett be. A DAF sikeresen kapcsolódott be a teherautók, pótkocsik és buszok iránt megnövekedett kereslet kielégítésébe. 1949-re már minden szegmensben tudott kínálni járművet. Kivéve a személygépkocsiét.1954 végén Hub van Doorne tulajdonosnak az az ötlete támadt, hogy szíjjal hajtott fokozatmentes váltót használjon a közúti járművek erőátvitelére. Ez a rendszer ipari gépeknél már régen alkalmazott és bevált volt. 1955-ben a DAF elkészítette első vázlatát a Variomatic rendszeréről. A szíjtárcsákat centrifugális súlyokkal a motor fordulatszámával növekvő vákum szabályozza. Praktikuma a kis súly és az olcsón előállítható szerkezet. Az elkövetkező néhány évben a formatervezésre fektették a hangsúlyt.
1958 februárjában a DAF egy kis szíjhajtású négyüléses autót mutatott be a nagyközönségnek, sikerrel.Az 1959-ben sorozat gyártott járműre azonnal 400 megrendelést kaptak a tetszetős olcsó kis családi autóra, ami akkoriban elég nagy tételnek számított. Igazi négykerekű volt a háromkerekűek piacán. A holland Johan van der Brugghen által megrajzolt 600-as kiskocsi a családok kedvence lett.
Az 1961-ben megjelent DAF Daffodil már 750 köbcentis motorral rótta az utakat. Ez volt később a DAF 33-as. 1966-ban mutatták be a 44-es modelt ,az olasz Michelotti formatervével , erősebb 850 köbcentis, de továbbra is két hengeres motorral.
1967-ben evvel párhuzamosan egy egy erősebb modelt is kihoztak, az 55-öst. Szedán, kombi és kupé változatban volt kapható. Motorja a Renaulttal közösen fejlesztett 1108 köbcentis 50 lóerős már 4 hengeres vízhűtéses motor volt elől új felfüggesztést és kétkörös tárcsaféket kapott.
A DAF 66-nál a hátsó futóművet korszerűsítették és a Variomatic rendszert robosztusabbá tették, valamint differeciálművel látták el
1970-től folytak a felesztések egy nagyobb négyajtóson a 77-es tipuson. Ez gyártásba sosem került, de ez volt az alapja a 300-as Volvo sorozatnak, mivel a DAF személygépkocsi részlegét a Volvo vette meg.A 300-as Volvo sorozat szintén Variomatic erőátvitelt kapott. A 66-ost is még jó ideig gyártották Volvo emblémával.