![Citroën Méhari 1 94cef6d9d63a13560f1b82ef8a9221b4 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/94cef6d9d63a13560f1b82ef8a9221b4-1.jpg)
1968-ban a festői Deauville-ban mutatták be Méharit , a kis szabadidő autót és haszonjárművet. Nevét a gyorsan szaladó dromedárról a „mehari”-ról kapta. Tervezője a francia második világháborús veterán vadászpilóta Roland de La Poype volt, akinek a műanyagiparban voltak érdekeltségei. Az ötletet a Mini Moke adta, tanulva annak számos hibájából. Főleg az alacsony felépítést és a korrózióra való hajlamot kellett orvosolni. A Citroën gyárral közösen a 2CV alapjaira álmodtak meg egy igazán különleges autót. A 2CV padlólemezére masszív csőváz került. A hasmagasságot is megemelték.A 2Cv6-os két hengeres motor volt az erőforrás a maga 602 köbcentijével. Az 542 kg-os önsúlyhoz ez bőven elegendő volt. A csőváz hordozta az ABS műanyag egy darabból álló karosszériát.A lámpák a Dyanéból származtak A merevítést a HY-nál jól bevált bordázat adta. Erre kerültek a szélvédő, a motorház tető, a hátsó ajtó és az opcióként választható utas ajtók. Szintén opció volt a spártai vászon tető is. Az első sorozat három színben volt rendelhető: Hopi (piros), Montana (zöld) és Kalahari (bézs). A többi szín folyamatosan került bevezetésre.
![Citroën Méhari 2 Citroen Mehari Nice IMG 1269](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/Citroen_Mehari_Nice_IMG_1269.jpg)
![Citroën Méhari 3 mehari 03](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/mehari-03.jpg)
![Citroën Méhari 4 Mehari 1.1 1920x1080 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/Mehari-1.1-1920x1080-1-1024x576.jpeg)
A kis szabadidő autó akárcsak a gyors dromedár névadója, teherszállításban is megállta a helyét. Mintegy 400 kiló hasznos terhet tudott szállítani és a ki-be pakolás mindennél egyszerűbben zajlott. Majd húsz évig gyártották, mintegy 150 darab készült belőle. A világ sok pontján gyártották, szerelték össze. Volt amerikai kivitel, de leginkább a fejlődő országokban volt népszerű.
![Citroën Méhari 5 ARCHI 852462](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/ARCHI_852462.jpg)
![Citroën Méhari 6 C1 1 e1589384800249](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/C1-1-e1589384800249.jpg)
![Citroën Méhari 7 Citroen Mehari](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/Citroen-Mehari.jpg)
![Citroën Méhari 8 citroen mehari 61 024400dc0464034a](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/citroen_mehari_61_024400dc0464034a.jpg)
![Citroën Méhari 9 ebf6cb8f342f8e3b5def6ff63ed6ddf5](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/ebf6cb8f342f8e3b5def6ff63ed6ddf5.jpg)
![Citroën Méhari 10 full](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/full.jpg)
Három éven keresztül gyártották az igaz off-road változatát. A 4×4-es típust kardános meghajtással , osztóművel , négy tárcsafékkel, ugyanúgy független kerékfelfüggesztéssel szállították. Sajnos az ára kicsit borsosra sikeredett, kétszer annyiba került mint az alapkivitel.
![Citroën Méhari 11 004a 405](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/004a_405.jpg)
![Citroën Méhari 12 83fc302ebbb83bcc777008b58ca7180a](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/83fc302ebbb83bcc777008b58ca7180a.jpg)
![Citroën Méhari 13 Mehari 4x4 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/Mehari-4x4-1-1024x634.webp)
Magyarországon először a mozivásznon találkozhattunk vele. A Csendőr filmek elmaradhatatlan kelléke volt.
![Citroën Méhari 14 88bdb4e4985bc76acd35a7bd8d8da28b at the beach movie cars](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/08/88bdb4e4985bc76acd35a7bd8d8da28b-at-the-beach-movie-cars.jpg)