A háború után új kihívással szembesült a vasúti és közúti áruszállítás.A kereskedelem gyors fejlődését új logisztikai megoldásokkal kellett követni. Szükség volt egy gyors mozgékony zárt kisárusszállítóra, mely a városokban is könnyen mozog. A Morris 1949-ben dobta piacra féltonnás furgonját, mely12 éven keresztül sikeresen teljesített. A J Type első változata 1476
Máig rejtély milyen indíttatásból született ez a hattyú formájú autó.A különc indiai milliomos, Robert Nicholl „Scotty” Matthewson 1909-ben a birodalom központjába, Angliába utazott, hogy a J.W. Brooke and Companynál megrendelje ezt a különös autót. Talán az inspirálta, hogy kalkuttai otthona melletti hatalmas állatkert lakói között temérdek hattyú volt. Az eredetileg
A forradalom utáni kínai autóipart párthatározattal 1950-ben alapították. Csangcsuni székhellyel, szovjet technikai és pénzügyi segítséggel létrehozták az üzemet, mely 1953-ban FAW (First Automobile Works) néven elsősorban teherautókat gyártott. Az amerikai mintára (Studebaker) gyártott ZISZ 150-esek gördültek ki a gyárból Jiefang CA-10 néven. 1958-ban Mao Ce-tung által meghirdetett Nagy Ugrás
1952-ben a Fiat vezetése elhatározta egy erős és könnyű sportkocsi építését. A Fiat palettáján azóta is egyedülálló V elrendezésű 8 hengeres, 2 literes Fiat motorral szerelt luxus sportkocsit a Genfi Autószalonon mutatták be.
Az ALFA 40/60 HP egy utcai és versenyautó, amelyet az 1913 és 1922 között gyártották, és Giuseppe Merosi az ALFA tervezőmérnöke tervezte. Az ALFA „Anonima Lombarda Fabrica Automobili” rövidítése, Nicola Romeo valamivel később csatlakozott a céghez. A 40/60 sikeres versenyautó alapjaira Marco Ricotti rendelte meg a Carrozzeria Castagna -nál, a
Villa d' Este A világ számos országában, így hazánkban is elterjedt rangos időszaki kiállítás eredete a XVI.századig vezethető vissza. A magyarra fordítva az “elegancia-verseny” először az ünnepnapokon Párizsparkjaiban a lovaskocsiaikat, hintóikat büszkén felvonultató nemesség bemutatója volt. Abemutató később szépségversennyé vált és a legszebb hintót díjazták. A motorizáció kezdetévelaztán lovak
A svájci illetőségű Peter Monteverdi autóversenyző a híres zeneszerző leszármazottja. Nem csak versenypilóta de apja révén, aki Ferrari márkakereskedő volt, részesedéssel rendelkezett a gépjármű javító üzletágban is. 1960-tól versenyautókat kezdett el építeni MBM alvázra , különböző motorokkal. Ezekkel a gépekkel ő is versenyzett. 1967-ben már luxus túraautókat kezdett el építeni
Már az autógyártás hajnala bővelkedett a gyártók közötti versengésben. Ekkor a “ki tud gyorsabb autót építeni” volt divatban. 1909-ben a Blitzen Benz volt a sebesség rekorder, 202,7 km/ó sebességgel. Ezt a Fiat se hagyhatta válasz nélkül. Megépítette a “szörnyet” 28 353 köbcentis (nem elírás), 290 lóerős motorjával. Ez volt a
Az ötvenes évek Amerikájában a motorizáció gyors elterjedésével a balesetek túlélhetősége egyre nagyobb probléma lett. A Walter C. Jerome konstruktőr által megálmodott és 1958-ban bemutatott igen csak furcsa külsejű autó erre próbált kompromisszum mentes megoldást ajánlani. Ezen törekvése igencsak tiszteletre méltó. A groteszk Sir Vival10 ezer dolláros ára nem volt
Heinz Melkus 1950-től együléses “szivarokat” épített Drezdában a keleti blokk autóversenyeire és maga is versenyzett. 1958-ban a Forma III Német Bajnoka lett. Melkus megálmodott egy csoda GT-t. Megvalósításához a Wartburg 1000-est használta fel. A háromhengeres kétütemű motor hengerenként kapott egy-egy porlasztót.A Wartburg futóművet változatlanul meghagyta. A motor a hátsó tengely










