Az 50-es években úgy gondolták, hogy az autózás jövője a gázturbina. Benzinmotor csak a fűnyírókban és a kerti traktorokban lesz. Főleg a General Motors és a Rover készített ilyen concept autókat. Talán a legszebb ilyen aszfaltrepülő a Chrysler Turboflite volt, melyet 1961-ben mutattak be. Tervezője Virgil Exner akkori főkonstruktőr volt.
A legendás Citroën C4F Auto-chenille. Ilyen járművekkel indult neki Georges-Marie Haardt,felfedező-kutató, 1931-ben, hogy társaival újranyissa a híres Selyemutat.Ez volt a Sárga expedíció. Az utat, barátja, André Citroën finanszírozta. Az eredeti terv az volt, hogy Bejrútból indulva Pekingen keresztül, a Góbi sivatagon át a Sárga folyóig tart az útjuk.Az akkori Szovjetúnió
1968-ban mutatták be a San Francisco-i zsaru (Bullitt) című filmet, melyben Steve McQueen evvel a Ford Mustang-al mutatott be egy máig felülmúlhatatlan üldözéses jelenetet. A filmben két azonos Mustangot használtak. A megerősített változat volt a kaszkadőr autó, a másikat McQueen hajtotta. A Mustangnak később több gazdája is volt. Steve mindíg
Paul Bracq francia származású formatervező 1957-ben a Mercedesnél kezdte pályafutását. Első remekműve a „Pagoda „volt A 70-es években átigazolt a BMW-hez. Műveiből válogattunk egy csokorra valót:
Míg az Austin-Healey gépkocsik komoly ismertségnek örvendenek, addig a Jensen-Healey típusnak kevesebb jutott a reflektorfényből. Pedig nagyon is jó autó, Hajdú Zsolt például tökéletesen elégedett a sajátjával, sőt, a korabeli brit sportkocsik egyik legjobban sikerült képviselőjének tartja. A tulajdonos hirdeti ugyan a roadstert, de elég egy komolyabb autózás a volánjánál
A Ferrari 250-es sorozatának talán nincs olyan tagja, amely ne lenne érdemes a figyelemre. Kifinomult, haladó technikát felvonultató és gyönyörű aszfaltrakéták voltak ezek, amelyek nélkül az ötvenes és a hatvanas évek sokkal szegényesebben teltek volna. A különösen sikeres széria 1959-ben egy rövidre szabott alvázú, ezért kimondottan sportos újonccal gyarapodott, a
A világháború ikonikus terepjárójának, a Willys Jeepnek békeidőben kifejlesztett polgári változatatulajdonképpen a „Sport Utility Vehicle”, azaz SUV kategória megteremtőjének számít. A StationWagon néven ismert két-, majd négykerék meghajtással is forgalmazott csukott gépkocsi a katonaiJeep hírnevéből és a saját maga által kiharcolt elismerésből nyerte hatalmas sikerét. Egyszerű volt,strapabíró, és mindig legyőzte
A Citroën ID-DS hosszan tartó sikere, amit a közel másfél milliós legyártott példány is bizonyít,a 60-as évek vége felé kissé csillapodni látszott.A stílus és elegancia mellett a vevők komolyabb teljesítményre vágytak. Minden konkurens márka egyre gyorsabb és erősebb autókat kezdett el gyártani.Ne felejtsük el ez volt a „GT korszak” fénykora.
Fél évszázada, hogy az első VAZ 2101-es, más néven Zsiguli legördült a frissen épült Togliatti autógyár szerelősoráról a Szovjetúnióban. Az olasz kooperációban készült modell alapja az 1967-ben Év autója címet kapott Fiat 124-es volt. Olasz és szovjet mérnökök 800 ponton változtattak a modellen. Ebből talán a legszembetűnőbb a nagyobb hasmagasság
Szabó István kincset talált. Nem makulátlant és nem is mostanában, de a bontó sarkában árválkodó, porrá rozsdásodott négykerekűről utóbb kiderült, hogy érték a javából. Az első meglepetés akkor érte a tulajdonost, amikor egy alkatrészért Németországba ment és a Toyotákat is forgalmazó kereskedés vezetője látatlanban egy alig futott, ám mégis új