Az ALFA 40/60 HP egy utcai és versenyautó, amelyet az 1913 és 1922 között gyártották, és Giuseppe Merosi az ALFA tervezőmérnöke tervezte. Az ALFA „Anonima Lombarda Fabrica Automobili” rövidítése, Nicola Romeo valamivel később csatlakozott a céghez. A 40/60 sikeres versenyautó alapjaira Marco Ricotti rendelte meg a Carrozzeria Castagna -nál, a kor egyik legzseniálisabb karosszéria építőjénél, az ALFA 40/60 LE Aerodinamica (más néven Siluro Ricotti ) prototípust, amely 139 km/h végsebességre volt képes. A sokak szerint Jules Verne ihlette kísérleti autó bizonyítani volt hivatott, hogy komoly szerepet játszik az autó gyorsaságában és fogyasztásában. Az automobilizmus hajnalán az autók nehézkesek lassúak voltak. Erre megoldást kellett találni. Felfedezték hogy a levegő közegellenállása nagyban lassítja az autók mozgását. Megfigyelték a halak madarak formáját, a vízcseppet ahogy a gömb alakzat cseppformává alakul esés közben. Castagna csodálatos alkotása ma is meglepő. A 40/60 HP versenyautó alvázára tágas könnyű alumínium karosszériát épített. A forma stílusosan prezentálja, hogyan is képzelték el annak idején a levegőt hasító karosszériát. A 40-60 lóerős Aerodinamica egy hátsókerék-meghajtású limuzin autó elöl elhelyezett motorja szívó benzines, 6,1 literes, felső szelepes 4 hengeres, hengerenként 2 szelepes. 73 LE (74 LE/54 kW) teljesítményt ad le 2200-as fordulatszámon. Ezt az erőt egy 4 sebességes kézi sebességváltón keresztül juttatják a kerekekhez. A bejelentett saját tömeg 1000 kg. Az Alfa 40-60 lóerős Aerodinamica állítólag 139 km/h, végsebességet ér el. A 70-es években újraépített műremek ma az az Alfa Romeo Múzeumban található. [2]



Hírlevelünkre feliratkozva minden héten megkapja a legjobb cikkeink válogatását