Már az autógyártás hajnala bővelkedett a gyártók közötti versengésben. Ekkor a „ki tud gyorsabb autót építeni” volt divatban. 1909-ben a Blitzen Benz volt a sebesség rekorder, 202,7 km/ó sebességgel. Ezt a Fiat se hagyhatta válasz nélkül. Megépítette a „szörnyet” 28 353 köbcentis (nem elírás), 290 lóerős motorjával. Ez volt a valaha épített legnagyobb 4 hengeres autót hajtó motor. Akkoriban úgy gondolták, hogy csak a motor méretével lehet fokozni a teljesítményt. Az 1700 kilogrammos trónkövetelő végsebessége 290-300 km/ó volt.Kettős lánchajtású, 4 sebességes váltó gondoskodott az erőátvitelről.
Két példány készült belőle. Az egyik a Fiatnál maradt, a másikat eladták Borisz Szuhanov orosz hercegnek. Ő indította az angliai Brookland versenyen. Mikor a motor működni kezdett sok ember fejvesztve menekült a hatalmas robajjal közlekedő, tüzet okádó monstrumtól. Ekkor kapta a Beast of Turin nevet. Szuhanov Pietro Bondinot fogadta fel, hogy a rekordot felállítsa. Bondino 90 mérföld/ óránál nem mert menni vele, mondván , hogy a gép irányíthatatlan. Szuhanov autója később Ausztráliába került. Sorsa ismeretlen. A Fiat az ő példányát Arthur Durayval sofőrrel versenyeztette. Ő Belgiumban elérte a fantasztikus 132,2 mérföld sebességet, amit hibás visszatérés miatt nem hitelesítettek. A Fiat az Első Világháború után az autót szétszedte. Duncan Pittway ennek az alvázát találta meg 2003-ban. Elhatározta, hogy feltámasztja a szörnyet. Szerencsére megmaradtak az eredeti rajzok, fotók és a motor is. Sok mindent viszont újra kellett építeni. A Goodwood Festival of Speed-en mutatták be 2015-ben. Ekkor már nem menekült senki fejvesztve a „szörnytől”.
színes fotók: Goodwood