
A Genfi Autószalonon mutatta be 1967-ben a Skoda ezt a Winnetou névre keresztelt sportautót. Az 1000 MB alapjaira épült indián műanyag karosszériát kapott. Motorja 1107 köbcentis, 52 lóerős, mely megegyezett az 1100 MB de Luxe motorjával. Egyetlen példány készült belőle, de ez elég volt arra , hogy az akkori nemzetközi…
A Veritas autógyárat 1946-ban alapította Ernst Laof német kerékpár bajnok. Kezdetben versenyautókat gyártottak BMW 328-as motorral.Később kis szériás kupékat és kabriókat készítettek, többnyire Heinkel-Veritas motorral Ezek mind 50 alatti példányszámban készültek.1950-ben új üzemet nyitottak Nürburgring mellett
Az Art deco művészeti irányzat 20′-as évekbeli megjelenése egybeesik az autógyártás fellendülésével. Gyönyörű presztízs autók születtek ebben a stílusban. A formajegyek megjelentek az olcsóbb autókon is, sőt még ma is visszaköszönnek. Ha valamelyik aukción előbukkan egy-egy darab , csillagászati áron cserél gazdát. Ezekből a műalkotásokból gyűjtöttünk egy csokorra valót.1. Rolls…
A Nash Healey-t 1951 és 1953 között gyártották az Austin Healey alapjaira, Pininfarina karosszériájával.A kétüléses alumínium borítású autót 4,1 literes, 140 lovas motor hajtotta. Az 1953-as 24 órás Le Mans-i versenyen 3. helyen végzett.
Bond Bug. A Bond Cars és a Reilant házasságából született ez a városi törpe autó. Formatervét az Ogle Design készítette. Először 700,majd 750 köbcentiméteres motorral készült. Külsejét meghazudtolva 122 km/ó sebességre volt képes. 1970 és 1974 között összesen 2270 db készült belőle.
Az 50-es években úgy gondolták, hogy az autózás jövője a gázturbina. Benzinmotor csak a fűnyírókban és a kerti traktorokban lesz. Főleg a General Motors és a Rover készített ilyen concept autókat. Talán a legszebb ilyen aszfaltrepülő a Chrysler Turboflite volt, melyet 1961-ben mutattak be. Tervezője Virgil Exner akkori főkonstruktőr volt.…
Gianni Agnelli egykori Fiat vezér volt a megálmodója. A cél az volt, hogy 25 méteres yachtján, az “Agnetán” elférjen egy kis tengerparti négykerekű. Az átalakított 500-as és 600-as formatervét Sergio Sartorelli, a Ghia tervező iroda mérnöke tervezte. 1958 és 1969 között, 400 darab épült. A közkedvelt népautó így lett kultikus…
A Carrozzeria Touring tervező és karosszéria műhelyt 1926.-ban alapították Felice Bianchi Anderloni és Gaetano Ponzoni Milánóban.A cég nevéhez fűződik a Superleggera építési mód , mely ötletét a repülőgépgyártásból vették. Az autó vázát egy vékony csövekből álló váz adja, erre épül a borítás. Ez a rendkívül szilárd és könnyű váz csökkenti…
A német autómárka híres volt technikai fejlettségéről és kiváló minőségéről. Ők alkalmaztak először ponton karosszériát és felülvezérelt motort Németországban. Dízel motort sorozatgyártású személyautóban már 1952-ben használtak.Sikeresen szerepeltek a versenysportban is.A nagyhalak mellett a német bajnokság 2. helyét szerezték meg 1956-ban. Legnépszerűbb modelljük az Izabella volt. Ennek coupe és cabrio változata…
Az extravagáns Jaguar XK 140-et a híres amerikai ipari tervező, Raymond Loewy tervezte és az itáliai Boano gyártotta le egyetlen példányban.Loewy nevéhehez fűződik számos Studebaker , köztük az Avanti tervezése is. A különleges XK 140-et az 1955-ös párizsi szalonon mutatták be.Majd New Yorkba került és Loewy eladta Archie Moore könnyüsúlyú…
A legendás Citroën C4F Auto-chenille. Ilyen járművekkel indult neki Georges-Marie Haardt,felfedező-kutató, 1931-ben, hogy társaival újranyissa a híres Selyemutat.Ez volt a Sárga expedíció. Az utat, barátja, André Citroën finanszírozta. Az eredeti terv az volt, hogy Bejrútból indulva Pekingen keresztül, a Góbi sivatagon át a Sárga folyóig tart az útjuk.Az akkori Szovjetúnió…
Tripfinder.hu
- 2025.12.27 +23🌙 Káprázatos túra a Dunakanyar tetejére 8 900 Ft
- 2025.12.28 +24🌙 Vepor-hegységi panorámatúra: keressük meg az Ipoly forrását Szlovákiában télen 13 900 Ft
- 2025.12.28 +24🌙 Vepor-hegységi panorámatúra: keressük meg az Ipoly forrását Szlovákiában télen 13 900 Ft
- 2025.12.27 Káprázatos túra a Dunakanyar tetejére 8 900 Ft
Trimedio News
Sztárlimonádé
- Ki lesz a következő? – Több mint két évtizede neveli ki a sztárokat a Megasztár
- Sztárnagyszülők és unokáik – Ezek a gyerekek lehetnek a zenészvilág trónörökösei
- Sláger Tibó: „Nem véletlenül kaptam a művésznevemet” – Új ihlet, fiatalos lendület
- Felcsendültek az esküvői harangok a sztárvilágban – Esküvők éve volt az idei















