Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bugatti T43 Spyder ZagatoExkluzív

Bugatti T43 Spyder Zagato

Az olasz származású Ettore Bugatti által 1909-ben alapított francia Bugatti márka méltán volt híres nagyszerű autóiról. Bár gyönyörű és megbízható luxusautókat is épített, hírnevét leginkább a versenysportnak köszönhette. Az 1920-as években szinte csak dobogós helyen szerepelt a Grand Prix versenyeken a 35-ös tipus különböző változataival. A Bugatti név fogalommá vált
Fiat Topolino 750 Sport Casarotto – egy darabka versenytörténetExkluzív

Fiat Topolino 750 Sport Casarotto – egy darabka versenytörténet

Ez a remekbeszabott kis versenyautó nemrég került Magyarországra, a Carozzeria Nito restaurátorműhelyból vásárolta meg új tulajdonosa Bánsági Zoltán a Topolino Club Hungary elnöke. A jármű a háború után született, kifejezetten a Mille Miglia híres, hírhedt versenyére építették a Carozzeria Ala d'Oro ( Aranyszárny) üzemében, Reggio nell' Emiliában. A csővázas, aluminiumborítású
Darl’mat Special Sport  – az örökkévalóságnakExkluzív

Darl’mat Special Sport – az örökkévalóságnak

Émile Darl'mat autószerelőként dolgozott egy párizsi Peugeot műhelyben egészen 1919-ig amikor is egy kaliforniai üzletember elvitte magával Amerikába hogy sofőrként és autószerelőként alkalmazza. Mikor 1921-ben hazatért Franciaországba, saját műhelyt vásárolt Párizsban, Nagyrészt Peugeot-val foglalkozott és nagyon értett a motorok teljesítményének növeléséhez apróbb változtatásokat alkalmazva. Hamarosan Peugeot kereskedő lett. Nem telt
Intermeccanica – a túlélés bajnokaExkluzív

Intermeccanica – a túlélés bajnoka

A céget egy igazi kanadai pár alapította. a magyar származású Frank és a cseh származású Paula Reisner. Frank Reisner autóértékesítéssel foglalkozott Montrealban.1959-ben itáliai újuk során jött az ötlet, hogy alapítsanak céget és szálljanak be az autóiparba. A gondolatot azonnal tett is követte, Torinóban bejegyeztették az Intermeccanica céget. Első projektjükként Renault,
Jaguar MK1 – 70 éves és köszöni jól vanExkluzív

Jaguar MK1 – 70 éves és köszöni jól van

A Jaguar MK1 1955-ös bemutatója mérföldkő volt a márka történetében. A Jaguár méltán volt híres kényelmes luxusautóiról, és a nagy teljesítményű sikeres versenyautóiról és sportkocsijairól. Ez az imázs egészen jogelődjéig a háború előtti SS márkáig vezethető vissza. A háború utáni Jaguar márka kínálatában lévő nagy luxusautó, az MK VII-es és
Renault R4 – világforradalom a hátsó ajtón átExkluzív

Renault R4 – világforradalom a hátsó ajtón át

Az R4, vagy ahogy a franciák becézték "La Qatrelle"a Renault a mai napig legtöbbet eladott modellje, melyet 1961-től gyártottak több mint 30 esztendőn át. Hosszú gyártási ciklusa alatt 8.135 424 darab készült. Evvel a mennyiséggel a harmadik valaha legtöbbet épített autó lett a Ford T modell és a VW Bogár
Bruno Sacco csillagos négykerekű szobraiExkluzív

Bruno Sacco csillagos négykerekű szobrai

A tavaly elhunyt mester aki megreformálta a csillagos márka formavilágát, negyed évszázadig volt a Mercedes-Benznél dizájnere. "Egy Mercedes-Benznek úgy kell kinéznie mint egy Mercedes-Benz" vallotta. Egységes formavilágot alkotott. Minden új gyártmánynak hordoznia kell valamit az előző stílusjegyeiből , hogy a visszapillantó tükörben mindenki lássa ha egy Mercedes közeledik. Bruno Sacco
Siata Amica 49 Derivata FiatExkluzív

Siata Amica 49 Derivata Fiat

Ritka fehér holló ez a különleges kis spotkocsi, amivel Keszthelyen találkoztunk tavaly a Topolino Világtalálkozón. Gyártója a SIATA kis műhelyként indult 1926-ban. Giorgio Ambrosini ügyeskezű tuningspecialista és autóversenyző alapította, aki gyerekkorától bolondult az autókért és értett is hozzá hogyan kell jobbá, erősebbé tenni azokat. Már a kezdetektől jó kapcsolatokat ápolt
Henri Chapron – az elegancia mágusaExkluzív

Henri Chapron – az elegancia mágusa

Chapron 1886 december 30.-án látta meg a napvilágot Franciaország közepén egy kis faluban, Nouan Le Fluzerierben. Szülei jómódúak voltak és a kis Henry hamar kapcsolatba került az automobilokkal. Rajongott az autókért és tizennégy éves korában elindult, hogy elsajátítsa a szakmát. Kerékpárjával körbekarikázta Franciaországot, hogy különböző mestereknél kitanulja a mesterség minden
Carrozzeria Touring Superleggera – A pillekönnyű szépség igézeteExkluzív

Carrozzeria Touring Superleggera – A pillekönnyű szépség igézete

Mindaddig, míg az önhordó karosszériák nem terjedtek el, a gépkocsik igencsak súlyos gépezetek voltak, hiszen konstrukciójuk megkerülhetetlen eleme volt a nagy tömegű alváz és a masszív kocsiszekrény. Szerencsére a repülőgépek és egyéb légi járművek elterjedése, valamint az előállításuk során gyűjtött tapasztalatok egyre-másra szivárogtak át az autógyártásba, ennek eredményeként pedig addig