Az olasz származású Ettore Bugatti által 1909-ben alapított francia Bugatti márka méltán volt híres nagyszerű autóiról. Bár gyönyörű és megbízható luxusautókat is épített, hírnevét leginkább a versenysportnak köszönhette. Az 1920-as években szinte csak dobogós helyen szerepelt a Grand Prix versenyeken a 35-ös tipus különböző változataival. A Bugatti név fogalommá vált
Ez a remekbeszabott kis versenyautó nemrég került Magyarországra, a Carozzeria Nito restaurátorműhelyból vásárolta meg új tulajdonosa Bánsági Zoltán a Topolino Club Hungary elnöke. A jármű a háború után született, kifejezetten a Mille Miglia híres, hírhedt versenyére építették a Carozzeria Ala d'Oro ( Aranyszárny) üzemében, Reggio nell' Emiliában. A csővázas, aluminiumborítású
Émile Darl'mat autószerelőként dolgozott egy párizsi Peugeot műhelyben egészen 1919-ig amikor is egy kaliforniai üzletember elvitte magával Amerikába hogy sofőrként és autószerelőként alkalmazza. Mikor 1921-ben hazatért Franciaországba, saját műhelyt vásárolt Párizsban, Nagyrészt Peugeot-val foglalkozott és nagyon értett a motorok teljesítményének növeléséhez apróbb változtatásokat alkalmazva. Hamarosan Peugeot kereskedő lett. Nem telt
A céget egy igazi kanadai pár alapította. a magyar származású Frank és a cseh származású Paula Reisner. Frank Reisner autóértékesítéssel foglalkozott Montrealban.1959-ben itáliai újuk során jött az ötlet, hogy alapítsanak céget és szálljanak be az autóiparba. A gondolatot azonnal tett is követte, Torinóban bejegyeztették az Intermeccanica céget. Első projektjükként Renault,
A Jaguar MK1 1955-ös bemutatója mérföldkő volt a márka történetében. A Jaguár méltán volt híres kényelmes luxusautóiról, és a nagy teljesítményű sikeres versenyautóiról és sportkocsijairól. Ez az imázs egészen jogelődjéig a háború előtti SS márkáig vezethető vissza. A háború utáni Jaguar márka kínálatában lévő nagy luxusautó, az MK VII-es és
Az R4, vagy ahogy a franciák becézték "La Qatrelle"a Renault a mai napig legtöbbet eladott modellje, melyet 1961-től gyártottak több mint 30 esztendőn át. Hosszú gyártási ciklusa alatt 8.135 424 darab készült. Evvel a mennyiséggel a harmadik valaha legtöbbet épített autó lett a Ford T modell és a VW Bogár
A tavaly elhunyt mester aki megreformálta a csillagos márka formavilágát, negyed évszázadig volt a Mercedes-Benznél dizájnere. "Egy Mercedes-Benznek úgy kell kinéznie mint egy Mercedes-Benz" vallotta. Egységes formavilágot alkotott. Minden új gyártmánynak hordoznia kell valamit az előző stílusjegyeiből , hogy a visszapillantó tükörben mindenki lássa ha egy Mercedes közeledik. Bruno Sacco
Ritka fehér holló ez a különleges kis spotkocsi, amivel Keszthelyen találkoztunk tavaly a Topolino Világtalálkozón. Gyártója a SIATA kis műhelyként indult 1926-ban. Giorgio Ambrosini ügyeskezű tuningspecialista és autóversenyző alapította, aki gyerekkorától bolondult az autókért és értett is hozzá hogyan kell jobbá, erősebbé tenni azokat. Már a kezdetektől jó kapcsolatokat ápolt
Chapron 1886 december 30.-án látta meg a napvilágot Franciaország közepén egy kis faluban, Nouan Le Fluzerierben. Szülei jómódúak voltak és a kis Henry hamar kapcsolatba került az automobilokkal. Rajongott az autókért és tizennégy éves korában elindult, hogy elsajátítsa a szakmát. Kerékpárjával körbekarikázta Franciaországot, hogy különböző mestereknél kitanulja a mesterség minden
Mindaddig, míg az önhordó karosszériák nem terjedtek el, a gépkocsik igencsak súlyos gépezetek voltak, hiszen konstrukciójuk megkerülhetetlen eleme volt a nagy tömegű alváz és a masszív kocsiszekrény. Szerencsére a repülőgépek és egyéb légi járművek elterjedése, valamint az előállításuk során gyűjtött tapasztalatok egyre-másra szivárogtak át az autógyártásba, ennek eredményeként pedig addig










