Székesfehérváron a Pepitacarpit Kft-ben, egy nagyon jól felszerelt, európai színvonalú csarnokban végzik a járművek szakszerű, precíz kárpitosmunkáját, biztonságos tárolását. A veterán szakmában hírnevet és megbecsülést szerzett műhely komplett egyedi belsők és oldtimerek belső restaurálásával, készítésével foglalkozik. Arról, hogy honnan, miként jutottak ide, Vaszilkó Balázs ügyvezető tulajdonos mesélt nekünk. Amikor az
A második világháború után Európa kizsigerelt gazdaságai nyersanyaghiánnyal küszködve, szétbombázott csarnokokban igyekeztek felpörgetni a termelést. Az egykor látványos eredményekre képes autóipar sem volt több élőhalott csontváznál, a fennmaradás találékonyság és kompromisszumkészség kérdése lett. Ez volt a miniautók, vagy inkább autópótlékok kora, közülük aztán néhány modell erényt kovácsolt a szükségből és
A német motorkerékpár-gyártás jeles személyisége volt a Victoria gyár Bergmeister modellje. Epéldány gazdája, Gócza Gábor restaurátor örömmel mutatta be a kevéssé ismert ritkaságot a VeteránGarázs Magazinnak. Persze tőle már megszokhattuk, hogy fiával együtt a lehető legkülönlegesebbmotorkerékpár-márkákat szerzi be és újítja fel. Bővebben januári lapszámunkban.
Az 1929-ben kirobbant világválság nem kímélte a Harley Davidsont sem, amely azonban aversenytársainál gyorsabban kapcsolt, színes alkatrészekkel és krómdíszítésekkel élte túl a gyászoséveket. Az alábbi példány a szó szoros értelmében padláson, darabokban, egy doboz lakójakéntvészelte át az elmúlt évtizedeket.Bővebben októberi lapszámunkban.
Jawa – egy világbajnokká vált békebeli kétkerekű Magyarországon csak „Cetkának” becézték, mert a szocializmus évtizedeiben a cseh eredetre utalva Cz-Jawaként hozták forgalomba. Az alapító, Frantisek Janecek mindent a vevők igényeinek rendelt alá, mert abban hitt, hogy sikerül megépítenie a kispénzűek kedvenc motorkerékpárját. A vállalkozás sikeres volt, de a történelem többször