
A Talbot Lago T26 Grand Sport széria példányai különleges autók voltak több szempontból is. A karosszériát nem a Talbot Suresnesi üzemében gyártották mint a Talbot Rekordét. A Grand Sport sorozat mind a 38 darabját olyan karosszériaépítőnél készítették mint például a Franay, a Saoutchik, a Figoni et Falaschi, a Graber, az Oblin, vagy a Pennock. A Talbot csak guruló alvázat szállított csúcstechnikával, a vevő választotta meg kinél építteti meg. Drága és gyors egyedi sportkupék voltak. Némelyikkel komoly versenyeken is indultak.
Az itt látható példány a hágai Pennock műhelyében épült versenyautónak, Egy gazdag amatőr versenyző rendelte meg gyorsasági és rally versenyekre. Ennek megfelelően számos változtatást is kért a Talbottól. Versenyzésre átalakított futóművet, versenyváltót és még néhány változást kívánt a gyártól. Persze a Talbot a legjobb francia versenyautó gyártó volt, a Bugattival együtt, már a háború előtt is, így ezek már mind ott voltak a szekrényben.
Az eredetileg is versenymotorból fejlesztett T26 erőmű itt 225 LE-t teljesített, amivel 235 km/ó sebességgel repítette a gyönyörű flamboyan ívű karosszériát. Hathengeres motorja OHV rendszerű, alumínium ötvözet hengerfejjel készült. Egy második, oldalsó vezérműtengely is segítette a szelepek pontos működését a félgőmb alakú égéstér miatt. Az üzemanyagot három Zenith-Stromberg továbbította a motorba, mely négysebességes váltón keresztül kapcsolódott a hátsó kerekekhez.
Mikor az autó elkészült a Pennock kiállította az 1952-es amszterdami autószalonon. Sajnos a nagy múltú karosszériaépítőnek ez volt az utolsó munkája. Az autót 1960-ban eladta a tulajdonosa és Michiganbe került egy gyűjtőhöz. Ott porosodott 43 esztendeig. Mikor új tulajdohosa felfedezte és leporolta, bemutatta a Peeble Beach Concours d’ Elegance rendezvényen. Majd feltünt a párizsi Retromobile-kiállításon. Itt új gazdára lelt és visszakerült oda ahol született, Hollandiába.
A Bugatti, a Delahaye, a Delage, a 30-as évek nagy autógyártóival szemben a Talbot hamar talpra állt a világégés után. 1946-ban már bemutatta a Talbot Rekord luxuslimuzint, mely akkor korának legerősebb és leggyorsabb (170 km/ó) sorozatgyártású autója volt. Persze a Talbotnál sok minden megvolt ehhez, A régi T150-es alvázán csak kicsit kellett módosítani és a T26-os motor is a régebbi versenymotor fejlesztése. Persze ehhez kellett egy kiváló vesenyautóépítésen edződött szakembergárda is.
Diósi Imre források: ultimatecarpage.com, coachbuild.com, Pinterest,pebblebeachconcours.net