Április 20-án ellátogattunk az Aeroparkba, ahol a Millers Oils Classic Kupa első futama, a Jászság Trophy rajtceremóniája zajlott. Míg egymás után gurultak ki az autók, Karner Miklós szervezőt faggattam az eseményről. – Kérlek, meséld el az olvasóknak, milyen rendezvényről van szó! – Veteránautók és youngtimerek vehetnek részt túrasorozatunkon, a Millers
A második világháború után az olaszok nemcsak újjáépítették az országukat, de ismét felpörgették a háború előtt is jelentős autósportjukat. Szép és eredményes korszak kezdődött, az Itáliában gyártott sport- és versenyautók hírnevét pedig elsősorban az Alfa Romeo, a Maserati, a Ferrari, később a Lamborghini, valamint kisebb és kevésbé ismert márkák öregbítették.
Ritkán látott múzeális autók gurultak be Eger főterére, a Dobó István térre április 6-án kora este az Oldtimer Szuperkupa sorozat nyitófutamán. A résztvevők mintegy 270 kilométert jelölő itinert követve, kalandos útvonalon jutottak el nagyobb és kisebb településeken át Egerbe. Alfa Romeo, Audi, Austin Healey, Bentley, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën,
A modern, nagyon magas színvonalon tervezett és épített szuper-versenypályák korában már furcsa belegondolni, hogy egykor szimpla közutakon is szerveztek nagy sebességű autóversenyeket. Az ember megborzong a korabeli fotók láttán: homokzsákok, a pályától szinte csak centikre zsúfolódó tömeg, relatíve instabil autókban ülő, ám lóerők százaival sáfárkodó sofőrök… Az Európai Túraautó-bajnokság (European
Argentína nemzeti büszkesége, a világ egyik legeredményesebb autóversenyzője, Juan Manuel Fangio 1911. június 24-én született az argentin Belcare városában. Az olasz gyökerekkel rendelkező fiatalember korán elhagyta az iskolapadot, ugyanis leküzdhetetlen vonzalmat érzett az automobilok iránt. Autószerelőnek állt, saját műhelyt nyitott és bár ügyes volt a bütykölésben is, de annál sokkal-sokkal
Január 26-án délben startolt el a 15. Budapest-Bamako Rally. A Budaörsi Repülőtéren fergeteges hangulatban készülődtek barátok, rokonok és szimpatizánsok seregében az egy hónapig tartó „flúgos futamra” a bevállalós versenyzők. Visszaérkezve beszámoltak csodálatos élményeikről, mi pedig itt a Spirit kategóriában induló két csapatra fókuszálunk. Az egyik a Wartburg DDR, Márta Károllyal
Ténymegállapítás következik: sokan kalandoznák végig valamely klasszikus autóversenyt egy szívdöglesztő oldtimer volánjánál, azonban a megfelelő gépkocsi beszerzése, restaurálása, felkészítése és a részvétel megszervezése már kívül esik a komfortzónájukon. Szerencsére számukra is létezik megoldás, mert számos vállalkozás ajánl segítséget az életre szóló élmény átéléséhez, nemcsak biztosítja a szépkorú autót, meg a
Aki követi a klasszikus autóversenyek eseményeit, már jó ideje felfigyelhetett arra, hogy Pásztor Tamás és Majosházi Péter kettőse csodálatos dolgokra képes. Számos nemzetközi versenyen csillogtatta már meg a tehetségét a pilóta és navigátora, legutóbb egyenesen a tekintélyes Monte Carlo Historique alkalmával mutattak példát kitartásból, precizitásból és elszántságból. A 2024. január
Paul Newman Oscar-, Golden Globe- és BAFTA-díjas amerikai színész, rendező karrierje két Tennessee Williams-dráma, A macska a forró bádogtetőn és Az ifjúság édes madara Broadway-előadásával indult, amire Hollywoodban is felfigyeltek, így aztán 1954-től a filmes pályafutása is elstartolt. A kárhozat útja, Senki bolondja, A pénz színe, Bilincs és mosoly, A
Ma már elképzelni is nehéz, hogy a maga idejében milyen óriási jelentőséggel bírt a Hungaroringen 1986. augusztus 10-én lezajlott első Forma-1-es futam. Abban az időben a kommunista állampárt hatalma még megkérdőjelezhetetlennek számított Magyarországon, hasonlóképpen a Szovjetunió egységét és örökkévalóságát is tényként kezelték. A Forma-1 ellenben Nyugat nagyszabású sporteseménye volt, izgalmakkal