A verseny szeptember 6.án kezdődik és 13.-án eredményhirdetéssel ér véget. Még plusz két nap versenyen kívüli túrára van még lehetősége annak aki szeretne még maradni. "EGY UTAZÁS, MELYNEK SORÁN A JÁRMŰVEIDDEL EGYÜTT A TÖRTÉNET RÉSZÉVÉ VÁLSZ.A BALKAN RALLY RÉSZESE LESZEL. A TITKOS KÜLDET. ÉS VÉGIGVEZET A BALKÁN REJTETT KINCSEIN." Ez
Hagyományosan a nyár közepén kerül sor a Motor Klassik szaklap Silvretta Classic versenyére, idén sem volt ez másként, július 4-6 között rendezték meg. Ilyenkor a csodálatos alpesi tájak útjait oldtimerek járják, a különleges esemény felelevenítésére Noszvai Andrást kértük fel, aki az előkelő második helyen végzett. – Mit érdemes tudni a
A hagyományokhoz hűen június első hétvégéjén rendezték meg a 17. BALATON CLASSiC™ veteránautó versenyt. A nagy nap idén június 1-ére esett, arról pedig, hogy miként zajlott a rendezvény, a főszervezőt, Pétervári Zoltánt kérdeztük. – Kezdjük azzal, hogy ez a tizenhetedik szezon. Mennyiben emlékeztetett a korábbiakra a most lezajlott esemény? –
Ha sportos Renault, akkor Gordini – évtizedeken át egy Olaszországban született zseni mérgesítette a francia gyártó autóit, olyan szakember, akit már életében „Varázsló” néven emlegettek. Mert korlátlan költségvetésből bárki tudott volna akkor is über-autókat építeni egy hétköznapi járgányból, ám ő szerényen és csillogó szakértelmére hagyatkozva szinte fillérekből volt képes megugrani
A két világháború között a leghíresebb francia autóversenyző kétségtelenül a párizsi születésű Jean Pierre Wimille volt, akinek a gyors autók iránti szeretete már a szülői házban kialakult, hiszen édesapja olyan újságíró volt, aki gyakran cikkezett autós újdonságokról és természetesen autóversenyekről is tudósított. Wimille alig huszonkét éves volt, amikor elsősorban a
A Kaáli Autó-Motor Múzeumban kiállított járművek többségét egy pillanat alatt azonosíthatjuk, ám a karakteres, jellegzetes külsejű járgányok mellett igazi talányokra is bukkanhatunk. Az aprócska, sárga négykerekűről csak annyit jelenthetünk ki teljes biztonsággal, hogy valamiféle versenyautóról van szó – szerencsére Nagy Péter, a dörgicsei múzeum szakértője ennél sokkal alaposabb ismertetővel tudott
Április 20-án ellátogattunk az Aeroparkba, ahol a Millers Oils Classic Kupa első futama, a Jászság Trophy rajtceremóniája zajlott. Míg egymás után gurultak ki az autók, Karner Miklós szervezőt faggattam az eseményről. – Kérlek, meséld el az olvasóknak, milyen rendezvényről van szó! – Veteránautók és youngtimerek vehetnek részt túrasorozatunkon, a Millers
A második világháború után az olaszok nemcsak újjáépítették az országukat, de ismét felpörgették a háború előtt is jelentős autósportjukat. Szép és eredményes korszak kezdődött, az Itáliában gyártott sport- és versenyautók hírnevét pedig elsősorban az Alfa Romeo, a Maserati, a Ferrari, később a Lamborghini, valamint kisebb és kevésbé ismert márkák öregbítették.
Ritkán látott múzeális autók gurultak be Eger főterére, a Dobó István térre április 6-án kora este az Oldtimer Szuperkupa sorozat nyitófutamán. A résztvevők mintegy 270 kilométert jelölő itinert követve, kalandos útvonalon jutottak el nagyobb és kisebb településeken át Egerbe. Alfa Romeo, Audi, Austin Healey, Bentley, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën,
A modern, nagyon magas színvonalon tervezett és épített szuper-versenypályák korában már furcsa belegondolni, hogy egykor szimpla közutakon is szerveztek nagy sebességű autóversenyeket. Az ember megborzong a korabeli fotók láttán: homokzsákok, a pályától szinte csak centikre zsúfolódó tömeg, relatíve instabil autókban ülő, ám lóerők százaival sáfárkodó sofőrök… Az Európai Túraautó-bajnokság (European