Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Casco Rallye Classic emléktúra

DSC 6774 resize

Október 12-én zajlott a hetvenes, nyolcvanas évek raliversenyeinek Almási Jani és Tarlós István emlékére rendezett Casco Rallye Classic. A félszáz veterán és youngtimer autóból álló mezőnyben megannyi egykori legendás pilóta és navigátor képviseltette magát. A remek hangulatú rendezvényről a főszervező, Karner Miklós nyilatkozott a Veterán Garázs Magazinnak.

– Kérlek, avasd be az olvasókat, ki volt, Almási Jani és TarlósIstván, akiknek emléket állítottatok ezzel a túrával!
– Mindkettőjük nagyon fontos személyisége a hazai ralizásnak és átlagtartó versenyzésnek. Kezdem Istvánnal, aki egykor Trabanttal vitézkedett, majd sportfelügyelőként tevékenykedett, s maga is több Casco ralit szervezett a nyolcvanas években. Mindemellett a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) főtitkáraként is emlékezhetünk rá, és hosszú ideig vezette a Főtaxi Sport Club Autósport Szakosztályát. Miután 2016-ban az átlagtartó sorozatunk az MNASZ védőernyője alá került, István lett a bajnokság egyik felügyelője, és nagyon jó viszonyba kerültünk. Nyugdíjasként igen aktív életet élt, de erős szervezetét sajnos legyőzte a koronavírus.
Almási Janival a visegrádi Retro Mobil Hegyi Felfutó kapcsán ismerkedtem meg még 2011-ben, ő készítette el a verseny időmérő berendezését. Kapcsolatunk hamar barátsággá alakult, és büszkén mondhatom, hogy együtt raktuk le a hazai átlagtartó versenyzés alapjait. Később az 1/100-as időmérési rendszerünket is ő tervezte, de sorozatunk, a Millers Oils Classic Kupa országos sikerét már nem élhette meg, mert 2022 decemberében autóbalesetben elhunyt. Mikor István meghalt, a Főtaxi SC csapatával megállapodtunk, hogy ettől kezdve a Casco ralit az ő emlékének szenteljük. Az pedig természetes volt számomra, hogy idén Janira is emlékezünk ezzel a futammal, amit évekkel ezelőtt vele indítottunk útjára…

– Milyen szervezési munka előzte meg a mostani túrát?
– Mindig a helyszín feltérképezése az első lépés, s mint a korábbi években, most is az egykori Casco ralik útvonalát követtük. Igaz, az eddigi gyakorlatnak megfelelően módosítottunk valamicskét az itineren, s belecsempészünk néhány olyan szakaszt is, ami más ralik, hegyi versenyek része volt, gondolok itt a legendás Esztergom környéki és visegrádi gyorsaságikra.
– Milyen útvonalon haladtak az autók, s milyen hosszú volt a Casco Rallye Classic?
– Kicsit több mint 150 km-t tettek meg az öreg kocsik, melyek percenként indultak. A rajtceremóniát solymári Auchan áruháznál tartottuk, innen aztán Pilisvörösvár, Csobánka, Pilisszentkereszt, Pilisszántó, Piliscsaba, Tinnye, Úny, Máriahalom, Szomor és Gyermely érintésével jutottak el a csapatok Tarjánba, az első időellenőrző állomásra. A második szakaszon érintettük Héreget, Bajnát, Bajótot, Péliföldszentkeresztet, Annavölgyet, Sárisápot és Dágot, majd Csolnokon volt a második időellenőrző. Az utolsó etapon jártunk Dorogon, Esztergomban, Pilismaróton és Dömösön, a cél pedig a visegrádi Mogyoróhegy Étteremnél volt. Itt tartottuk a díjkiosztót és a záróvacsorát is.

– Milyen feladatok vártak a résztvevőkre?

– Kétfelé osztottuk az indulókat. Az úgynevezett oldboyokat, vagyis az egykori ralisokat arra kértük, hogy az itinerben megjelenő és az időellenőrzőkön kitett régi fényképfelvételeken található embereket, eseményeket, autókat próbálják meg felismerni. A társaság másik részére 15 feladvány várt, ezekben furfangos, gondolkodást igénylő kérdések szerepeltek.
– Kérlek, emelj ki néhányat a résztvevők autói közül!
– Akadt jó pár különösen izgalmas csemege, gondolok itt Sándor István Skoda 110 L Rallye típusú autójára, Gál Baba István minden porcikájában ralizáshoz átalakított Porsche 911- esére, vagy Hideg János nyolcvanas évekbeli Lada versenyautójának hű mására. Persze ezeken kívül is számos csodás gépkocsi indult el, például egy-egy BMW 320 Hartge, Fiat 127, Fiat 850 Sport Coupé, Peugeot 304, Toyota MR2, Trabant 601, Triumph TR4 és Volga M21 is feltűnt a mezőnyben.

– Hogyan végződött a túra, ki lett az első három díjazott?
– Az oldboyok között a Kovács Péter, Kerényi Erzsébet duó volt a legeredményesebb a képfelismerő játékban, mögöttük a Koch Gábor, Szabó Ilona páros következett, a harmadik helyet pedig a Trexler Zoltán, Kerekes Joti összeállítású csapat szerezte meg. A pontkeresők körében Csikós Zsolt és Csikós Norbert győzedelmeskedett Torjay László és Torjayné Lakatos Beáta előtt, a bronzérem pedig az ifj. Gündisch Gusztáv, Gündisch Gusztáv egységnek járt.

feljegyezte Váczy András, fotók: Diósi Imre